Google

מדינת ישראל - באסם געאפרה

פסקי דין על באסם געאפרה

6626-05/11 פ     05/06/2013




פ 6626-05/11 מדינת ישראל נ' באסם געאפרה








בית משפט השלום בירושלים

ת"פ 6626-05-11 מדינת ישראל
נ' געאפרה


05 יוני 2013



בפני

כב' השופטת חגית מאק-קלמנוביץ
, ס. נשיא


בעניין:

מדינת ישראל




המאשימה



נגד


באסם געאפרה



הנאשמים


גזר דין



הנאשם הודה והורשע בעבירות של כניסה לישראל שלא כחוק לפי סעיף 12(1) לחוק הכניסה לישראל התשי"ב-1952, התחזות כאדם אחר לפי סעיף 441 לחוק העונשין התשל"ז-1977 (להלן: חוק העונשין), שימוש במסמך מזוייף לפי סעיף 420 לחוק העונשין והפרעה לשוטר במילוי תפקידו לפי סעיף 275 לחוק זה. העבירות הנוספות מתייחסות לכך שכשנבדק על ידי שוטרים הנאשם הציג להם תעודת זהות ותעודת לידה של אדם אחר.
המאשימה ביקשה להטיל על הנאשם עונש מאסר בפועל למשך שמונה חודשים. ב"כ המאשימה טענה למתחם ענישה שבין ארבעה לבין שנים עשר חודשי מאסר בפועל. היא ביקשה להתחשב בכך שהנאשם הורשע בעבירות נוספות מעבר לשהיה בישראל שלא כחוק, וכן בעברו הפלילי.
ב"כ הנאשם ביקש להסתפק בימי מעצרו של הנאשם. הוא טען כי הנאשם נכנס לישראל כדי לעבוד ולפרנס את משפחתו בלבד, ובמצבים כאלה הפסיקה מקלה. הסניגור הציג מספר פסקי דין שבהם נגזרו בגין עבירה של שהיה בישראל שלא כדין עונשי מאסר של ימים ספורים. הוא ציין עוד כי העבירה בוצעה לפני כשנתיים והנאשם לא חזר עליה.
בעפ"ג 44287-02-13, 45167-02-11 בבית המשפט המחוזי בירושלים נקבע מתחם ענישה לעבירות של כניסה לישראל שלא כדין בין עשרה ימים לבין כשישה חודשים של מאסר. אני סבורה שטווח זה נכון גם במקרה שבפני
, תוך תיקון מסויים כלפי מעלה הנובע מכך שהנאשם הורשע גם בעבירות נוספות.
במסגרת מתחם הענישה אני מביעה בחשבון שיקולים כדלקמן:
הנאשם שהה בישראל לצרכי עבודה ופרנסה, ובהתאם להלכת פראג'ין מדובר בנסיבות מקלות. מאידך גיסא, הנאשם שהה בישראל במשך כשבועיים ברצף.
הנאשם שבפני
הודה גם בעבירות נוספות כמפורט לעיל. עם זאת, העבירות הנוספות בוצעו על מנת לאפשר את שהייתו של הנאשם בישראל, וכפועל יוצא ממנו. אלמלא שהה בישראל שלא כדין, הנאשם לא היה מבצע את עבירות ההתחזות, הזיוף והכשלת השוטר. אמנם מדובר בעבירות העומדות בפני
עצמן, והעובר עליהן פוגע בסדר הציבורי. עם זאת, קיים שוני רב בין עבירות נוספות שהנאשם מבצע כנלוות לשהייתו בישראל, לבין עבירות חמורות שנאשם מבצע בישראל, עבירות רכוש חמורות, עבירות אלימות, סמים וכדומה, במקרים בהם הכניסה לישראל היא עבירה נלווית לשם ביצוע אותן עבירות. אני סבורה שהחומרה האמיתית בעבירות הנלוות קיימת כאשר הכניסה לישראל נעשתה במטרה לבצע את אותן עבירות, ולא כאשר העבירות הנלוות בוצעו מתוך מצוקה וחשש להיתפס בשל שהייתו הבלתי חוקית של נאשם בישראל.
לנאשם הרשעה קודמת אחת בבית דין צבאי בעבירה של הפרת צו שטח צבאי סגור, בגינה ריצה מאסר בן 45 יום.
לנוכח כל האמור אני סבורה כי עובדות תיק זה מציבות אותו במתחם הבינוני-נמוך של מתחם הענישה.
על כן אני דנה את הנאשם לעונש כדלקמן:
1.
מאסר בפועל למשך 40 יום. הנאשם יתייצב לריצוי המאסר ביום 10.6.13 שעה 9:00 במגרש הרוסים.





2.
מאסר על תנאי לשישים יום למשך שלוש שנים, על העבירות בהן הורשע וכן על כל עבירה לפי חוק הכניסה לישראל.

זכות ערעור לבית המשפט המחוזי בירושלים בתוך 45 יום.

ניתן היום,
כ"ז סיון תשע"ג, 05 יוני 2013, בנוכחות הצדדים.











פ בית משפט שלום 6626-05/11 מדינת ישראל נ' באסם געאפרה (פורסם ב-ֽ 05/06/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים