Google

אלישע בע"מ, ערתג השקעות בע"מ - ורנר כהן (המנוח), הילדה כהן (המנוחה), ליאור קון ואח'

פסקי דין על אלישע | פסקי דין על ערתג השקעות | פסקי דין על ורנר כהן (המנוח) | פסקי דין על הילדה כהן (המנוחה) | פסקי דין על ליאור קון ואח' |

6362-06/13 הפ     06/06/2013




הפ 6362-06/13 אלישע בע"מ, ערתג השקעות בע"מ נ' ורנר כהן (המנוח), הילדה כהן (המנוחה), ליאור קון ואח'








בית המשפט המחוזי בחיפה



ה"פ 6362-06-13 אלישע בעמ ואח'
נ' כהן(המנוח) ואח'

תיק חיצוני
:




מספר בקשה:
1

בפני

כב' השופטת
תמר שרון נתנאל


מבקשות

1
.
אלישע בע"מ

2
.
ערתג השקעות בע"מ


נגד


משיבים

1. ורנר כהן (המנוח)
2. הילדה כהן (המנוחה)
3. ליאור קון
4. פרד כהן
5. רשם המקרקעין חיפה (פורמלי)




החלטה


לפניי בקשה להתיר המצאה אל מחוץ לתחום, אל המשיב מס' 4, שהינו, על פי הנטען אחד מיורשיהם של המשיבים 1 ו- 2 (להלן: " המנוחים" וזאת - לשם ביטול הער אזהרה, שנרשמה לטובת המנוחים על המקרקעין המפורטים בתביעה.

על פי האמור בסעיף 16 לכתב התביעה, הוגשה התביעה בשל כך שלא הוצא צו ירושה/צו קיום צוואה למנוחים ומאחר שליורשיהם (המשיבים 3 ו- 4 (להלן: "המשיבים") אין, על פי הנטען, כל ענין בהוצאת צווים כאלה וללא זאת אין הם יכולים לחתום על בקשה לביטול הערת האזהרה.

לאור כך, נראה כי אין כלל צורך בתביעה זו, או שהיא מוקדמת מידי, ומכל מקום - לא יהא בה כדי להועיל למבקשים, שכן גם ביהמ"ש (ממש כמו רשם המקרקעין), זקוק לצו ירושה/צו קיום צוואה, אחר המנוחים, בטרם יוכל ליתן למבקשים (ככל שיש מקום לתת), סעד כמבוקש על ידם.

ברי, כי רק הרשות המוסמכת (הרשם לענייני ירושות וצוואות או ביהמ"ש הרלבנטי), יכול להצהיר על זהות יורשיו של מנוח וכי אין הענין מסור לסמכותו של בימ"ש זה ותשומת לב המבקשות מופנית לכך, שגם אדם מעונין, שאינו יורש, יכול לבקש צו לירושתו של אדם.

נראה, איפוא, כי תביעה זו מוקדמת, שכן, ראשית כל, על המבקשות לפנות בבקשה להוצאת צווי ירושה למנוחים וככל שהיורשים יהיו נכונים לחתום על הבקשות המתאימות לא יהיה כלל צורך בתביעה זו.

ב"כ המבקשות יודיע עמדתו באשר לאמור לעיל ולהמשך ניהול התביעה, בתוך 14 ימים מקבלת החלטה זו.


מזכירות
: תזכורת מעקב.

החלטה זו ניתנה על ידי בסמכותי כרשמת בית המשפט המחוזי בחיפה.
ניתנה היום, כ"ח סיון תשע"ג, 06 יוני 2013, בהעדר הצדדים.








הפ בית משפט מחוזי 6362-06/13 אלישע בע"מ, ערתג השקעות בע"מ נ' ורנר כהן (המנוח), הילדה כהן (המנוחה), ליאור קון ואח' (פורסם ב-ֽ 06/06/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים