Google

אירית וויסגולד - יוסף עדוי

פסקי דין על אירית וויסגולד | פסקי דין על יוסף עדוי

142-01/12 תק     10/06/2013




תק 142-01/12 אירית וויסגולד נ' יוסף עדוי








בית משפט לתביעות קטנות בטבריה



ת"ק 142-01-12 וויסגולד נ' עדוי




בפני

כב' השופטת
אוסילה אבו-אסעד


תובעת

אירית וויסגולד


נגד


נתבע

יוסף עדוי




פסק דין

זוהי תביעה קטנה לחיוב הנתבע לשלם לתובעת את הסך של 10,000 ₪,
בגין עבודות בנייה אותן התחייב הנתבע לבצע בבית התובעת, בהתאם לזיכרון דברים שנחתם עמו ביום 15.7.11,
ולא ביצע.

עיון בכתב התביעה ובנספחיו מלמד על כך שזיכרון הדברים שעליו נסמכת התביעה הינו לא יותר מהזמנת עבודה, מיום 15.7.11,
המפרטת עבודות בניה שונות עליהן סיכומו הצדדים, לרבות בניית קיר בלוקים, טיח פנים וחוץ, שלכת ועוד – עבודות שבגינן שילמה התובעת ובן זוג לנתבע סך 20,000 ₪ בתוספת מע"מ. עוד עולה מהזמנת העבודה הנ"ל כי עבודות הבנייה אמורות היו להסתיים תוך 10 ימים ממועד ביצוע ההזמנה.

מטעמו של הנתבע לא הוגש כתב הגנה, אולם לדיון שנקבע להיום, לצורך שמיעת התביעה, הנתבע התייצב כנדרש. בדומה לכך,
התייצבה לדיון גם התובעת עצמה.

זו האחרונה, בעדותה לפני, טענה כי העבודות שביצע בעבורה הנתבע לא היו טובות. בבואה לפרט את טענתה הנ"ל, ציינה התובעת כי הצבע שבו השתמש הנתבע לצורך צביעת הקיר לא תאם את צבע הבית, לא בוצע שליכט על גבי הקיר ולא בוצעו גימורים. נוסף על כך, טענה התובעת כי הנתבע 'לא ביצע שילוב אבן'. את הסכום הנתבע על ידה, כך ציינה התובעת, הינו פרי הערכה גסה שלה.

הנתבע, בעדותו לפני, טען כי הוא עובד כקבלן מזה שנים רבות וכי זוהי הפעם הראשונה שבה הוא נתבע בגין עבודות בנייה שהוא מבצע. לדבריו, הוא מילא אחר ההתחייבויות שקיבל על עצמו במסגרת החוזה שבינו לבין התובעת, למעט שילוב האבנים. בעניין אחרון
זה, טען התובע, כי פנה לתובעת בדרישה כי תפרט באיזה צורה היא מבקשת לשלב את האבנים (ישרה או מדורגת), וזו האחרונה מיאנה למסור לו את מבוקשה ואמרה לו "עזוב זה אח"כ" (עמ' 2 בפרוטוקול שורה 27). עוד טען הנתבע, ביחס לטענת התובעת לחוסר התאמה בצבע, כי הצבע שבו צבע את הקיר תואם את צבע הבית אולם, ככל הנראה, חל בו שינוי כתוצאה מחדירת מים ולכלוך לתוך הקיר. לעניין זה נטען על ידי כי הוא ציין בפני
התובעת כי ישנו מקום להתקנת 'קברטין' , אולם התובעת טענה כי אין לה את הכסף הנדרש לביצוע עבודה נוספת זו. באשר לסדק שהתגלה בקיר, טען הנתבע כי מדובר בנזק שנגרם על ידי הטבע, ושאינו קשור לאיכות העבודה שבוצעה על ידו בבית התובעת.

לאחר ששמעתי את העדויות ועיינתי בכתב התביעה על נספחיו, הגעתי למסקנה
כי דין התביעה להידחות. על פי תקנה 15(ב) לתקנות שיפוט בתביעות קטנות (סדרי דין), התשל"ז-1976, ינומק פסק הדין בצורה תמציתית.


התובעת, הנושאת בנטל ההוכחה, לא הוכיחה כי הנתבע התרשל כלפיה בדרך כלשהי, בין אם בכל הנוגע לצבע שבו נצבע הקיר, בין אם בכל הנוגע לסדק שהתגלה בקיר, ובין אם בכל הנוגע לעמודים האמורים היו להיות מחופים באבן.

בעניין הצבע ומלבד עדותה של התובעת, כשאל מולה עומדת עדותו של התובע, לא הציגה התובעת ראייה כלשהי ואף לא בדל ראייה ביחס לשוני שבין שני הצבעים. כך אף ביחס לסדק בקיר.

ביחס לעמודים, אישר אומנם הנתבע כי העבודה לא בוצעה, יחד עם זאת, הנתבע הוסיף וטען, והדבר לא הופרך על ידי התובעת, כי עבודות חיפוי האבן לא הושלמו וזאת על פי בקשת התובעת עצמה שלא קיבלה החלטה באשר לצורת החיפוי אותה היא מבקשת מן הנתבע לבצע.

לא זו אף ובנוסף למחדלה הנ"ל של התובעת, מלהרים את נטל ההוכחה המוטל לפתחה, בכל הנוגע לקיומם של ליקויים כאלה או אחרים בעבודות הבניה שבוצעו על ידי הנתבע, הרי שלא עלה בידי התובעת להוכיח את נזקיה. הסכום הנתבע במסגרת התביעה, בסך 10,000 ₪, לא הוסבר על ידי התובעת כלל ועיקר. כאן המקום לציין כי בהתאם להזמנת העבודה אשר צורפה לתביעה, עלות ביצוע כל העבודות שהוזמנו על ידי התובעת מן הנתבע עמדה ע"ס 20,000 ₪ בתוספת מע"מ.

בעניין זה של הנזק לא די שהתובעת תעריך את הנזק שכן, ועל כך אין מחלוקת, אין לתובעת את המומחית הנדרשת לעניין זה. בהזמנת העבודה כי יש לציין, נקבו בעלי הדין בסכום כולל כך שלא ניתן למעשה לדעת מה היא עלות כל עבודה מבין אלה המפורטות בהזמנת העבודה ביחס לעלות ביצוע העבודה הכוללת.

בנסיבות העניין, הריני קובעת כי התובעת לא הוכיחה את תביעתה ובנסיבות העניין הריני דוחה את התביעה.



לפנים משורת הדין, איני עושה צו להוצאות.

המזכירות תמציא העתקים לצדדים.


ניתן היום,
ב' תמוז תשע"ג, 10 יוני 2013, בהעדר הצדדים.














תק בית משפט לתביעות קטנות 142-01/12 אירית וויסגולד נ' יוסף עדוי (פורסם ב-ֽ 10/06/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים