Google

מדינת ישראל - מגדי אבו מור, אבו מור מאגד, אבו מור חאלד ואח'

פסקי דין על מגדי אבו מור | פסקי דין על אבו מור מאגד | פסקי דין על אבו מור חאלד ואח' |

32980-06/13 מי     16/06/2013




מי 32980-06/13 מדינת ישראל נ' מגדי אבו מור, אבו מור מאגד, אבו מור חאלד ואח'





בפני
כב' השופטת איריס לושי-עבודי
המבקשת מדינת ישראל
נגד

החשודים 1. מגדי אבו מור

2. אבו מור מאגד

3. אבו מור חאלד
4. קרין עטיאס
5. אבו מור נאג'י
נוכחים:
ב"כ המבקשת, החוקר איציק דהן, חקירות מכס ומע"מ באר שבע, והחוקר שי רספלד, ימ"ר שפלה
החשודים הובאו באמצעות שב"ס
ב"כ החשודים 1, 4 ו-5 עו"ד אייל אוחיון
ב"כ החשודים 2 ו-3 עו"ד תמיר סננס
החלטה
בפני
י בקשה להארכת מעצרם של חמשת החשודים למשך 10 ימים, בחשד לביצוע עבירות של דיווח כוזב בניגוד לחוק המע"מ, ניכוי מס תשומות מחשבוניות מס שהוצאו שלא כדין, עבירות בנסיבות מחמירות על חוק מע"מ, עשיית כל תחבולה על מנת להשתמט מתשלום מס, קבלת דבר במרמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד וקשירת קשר לביצוע פשע.

על פי החשד המפורט בבקשה, החשודים, ביחד עם אחרים, בהיותם מנהלים ובעלי תפקידים בחברת "אחים מור ביטחון בע"מ", ביצעו עבירות של הפצה וקיזוז חשבוניות מס פיקטיביות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, וכן עברו עבירות על חוק איסור הלבנת הון בתחום שמירה וכוח אדם, באופן שיש בו, על פי החשד, כדי להסב נזק עצום לקופת המדינה.

החשודים נעצרו הבוקר ואף נערך חיפוש בביתם ונתפסו ברשותם סכומי כסף במזומן בשיעור של כ 3.6 מיליון ₪. החשודים נחקרו חקירה ראשונית וארוכה, והודעותיהם הונחו בפני
י במהלך הדיון היום, וכן דו"ח סודי, שסומן במ/1 על נספחיו. כמו כן, נציגי המשטרה השיבו בכתב לשאלות שונות שהופנו אליהם ואף היפנו במהלך הדיון למסמכים שונים, אשר סומנו על-ידי כמפורט בפרוטוקול.

כפי שעולה מהדיון שבפני
י ומהדו"ח שהוגש לעיוני, התנהלה חקירה סמויה על-ידי המבקשת, אשר הפכה היום לחקירה גלויה, כאשר בוצעו מספר פעולות חקירה מהבוקר, נתפסו מסמכים רבים, וכספים רבים, ועל המבקשת לבצע פעולות נוספות להשלמת החקירה, כפי שפורט בדו"ח במ/1 (18 במספר, שתיים מהן לפחות פעולות מורכבות).

בחנתי את החשד הסביר לגבי כל אחד מחמשת החשודים ואני סבורה כי קיים חשד סביר שהחשודים מעורבים בעבירות המיוחסות להם, וכי ראוי ונכון לאפשר מיצויה של החקירה.

בהקשר זה יצוין, כי אין בשלב זה מקום לערוך הבחנה בין החשודים השונים, למעט חשודה 4, אליה אתייחס בהמשך.

טענת הסנגור, לפיה הכספים שנתפסו הבוקר בביתם של החשודים נמשכו מהבנק, אין בה כדי לגרוע מהחשד הסביר הקושר את החשודים השונים לעבירות המיוחסות להם. אף הטענה לפיה מדובר בהעלמה של 4 מיליון ₪ בלבד, אין בה כדי לגרוע מהחשד הסביר ומצרכי החקירה.

נוכח פעולות החקירה הנדרשות, כפי שפורטו בנספח הסודי במ/1, שוכנעתי כי יש לאפשר את המשך החקירה כשהחשודים נתונים במעצר, זאת בהתחשב באופי פעולות החקירה ובקיומה של עילת מעצר, קרי: קיומו של יסוד לחשד כי שחרורם של החשודים יביא לשיבוש הליכים. יצוין כי לא הובא בפני
י בסיס לחשש להימלטות מהדין, אשר נטען בבקשה.

בנסיבות העניין, לא ניתן להשיג את מטרת המעצר כשהחשודים משוחררים בתנאים. בהקשר זה יצוין, כי סנגורם של חשודים 2 ו-3 ביקש לבחון את פעולות החקירה, והאם קיימות פעולות חקירה שניתן היה לבצע עוד בשלב בו החקירה התנהלה באופן סמוי.

בחנתי פעולות החקירה ואני סבורה כי לא ניתן היה לבצע פעולות אלה קודם לכן, למעט אולי פעולה 18, שאף לגביה ספק אם ניתן היה לבצע אותה קודם לכן, או שמא היה מקום להמתין עד לביצועה.

טענת הסנגור, לפי העובדה שעל-ידי המשטרה נתפסו מסמכים טרם הפכה החקירה לגלויה, יש בה כדי להביא למסקנה כי ניתן להמשיך את פעולות החקירה שעה שהחשודים משוחררים בתנאים, בשל כך שלא ניתן לשבש תוכנם של מסמכים אלה, ומכאן שאין חשש אמיתי לשיבוש הליכים, איננה מקובלת עלי. ההסבר לתוכנם של המסמכים טרם התברר במלואו ואף טרם נבדק במלואו, מכל מקום, פעולות החקירה אינן מתייחסות רק למסמכים. בהקשר זה אף יצוין, כי חשוד 1 שומר על זכות השתיקה.

טענת בא-כוח החשודים 1, 4 ו-5, לפיה החקירה וחילוט הכספים גרמו לנזק אדיר לחברה, אין להמעיט בה, מבלי להביע עמדה לגופו של עניין, אלא שבשלב זה צרכי החקירה מצויים בפני
י, והבקשה להארכת המעצר, על פניה, מידתית ביחס לפעולות החקירה.

עם זאת, ועל מנת לפקח על החקירה, הנני מורה על מעצרם של החשודים 1- 3 וחשוד 5 עד ליום ראשון 23.6.13.
ככל שהמשטרה תבקש להאריך מעצרם של החשודים, הם יובאו עד השעה 9:00 לבית המשפט.

חשודה מס' 4, מצויה בחודש השביעי להריונה, וסנגורה הציג בפני
י אישור רפואי, לפיו היא מוזמנת לבדיקה במרפאה להיריון בסיכון גבוה ב- 24.6.13, וכי היא נזקקת לזריקות פעמיים ביום, בוקר וערב, וכן טען כי תנאי המעצר לא יאפשרו לה קבלת טיפול הולם.

הוצג בפני
י דו"ח כשירות מעצר של החשודה, אשר נבדקה על-ידי רופא משטרתי וקבע כי יש מקום למעקב של המטולוג.

כפי שכבר ציינתי לעיל, קיים חשד סביר שהחשודה מעורבת בעבירות המיוחסות לה וכי קיים חשש לשיבוש, לפיכך אין מנוס ממעצרה של החשודה. כפי שהוריתי ביחס ליתר החשודים, ניתן היה להורות על הארכת מעצרה חשודה זו עד ליום א'. יחד עם זאת, אני סבורה כי בשל מצבה הרפואי, יש מקום לפקח באופן צמוד אחר התפתחות החקירה בעניינה, ולפיכך אני מורה על הארכת מעצרה עד ליום שלישי, 18.6.13.
ככל שהמשטרה תבקש להאריך מעצרה של החשודה, היא תובא עד השעה 9:00 לבית המשפט.

אני מורה לשב"ס ולמנהל כלא נווה תרצה ליתן מענה הולם וראוי לצרכיה הרפואיים של החשודה, ובכלל זה יש לאפשר מעקב המטולוג על פי הנחייה של רופא בית המעצר, וכן יש מקום לאפשר לה קבלת הזריקות להן היא נזקקת, פעמיים ביום, וכן לכל טיפול שתזדקק לו על-פי בדיקה רפואית נוספת שתיערך לה מיד עם הגיעה לבית המעצר. במידת הצורך, וככל שיהיה הדבר נחוץ, יהיה מקום להפנותה לבדיקה בבית חולים, בליווי מתאים.

החשודים כולם יקבלו ערכת ציוד בסיסי ראשוני בהקדם האפשרי, ועל-פי נהלי שב"ס.

ניתנה והודעה היום ח' תמוז תשע"ג, 16/06/2013 במעמד הנוכחים (השעה 20:34).
______________________________
איריס לושי-עבודי
, שופטת

בית משפט השלום ברחובות

מ"י 13-06-32980 מדינת ישראל
נ' אבו מור ואח'
16 יוני 2013








מי בית משפט שלום 32980-06/13 מדינת ישראל נ' מגדי אבו מור, אבו מור מאגד, אבו מור חאלד ואח' (פורסם ב-ֽ 16/06/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים