Google

הוועדה המקומית לתכנון ובניה גולן - יהודה חיים אסף

פסקי דין על הוועדה המקומית לתכנון ובניה גולן | פסקי דין על יהודה חיים אסף

18061-02/11 תוב     23/07/2013




תוב 18061-02/11 הוועדה המקומית לתכנון ובניה גולן נ' יהודה חיים אסף








בית משפט השלום בקצרין



תו"ב 18061-02-11 ועדה מקומית לתכנון גולן נ' אסף

תיק חיצוני
:




מספר בקשה:
5

בפני

כב' השופט
אורי גולדקורן


המאשימה

הוועדה המקומית לתכנון ובניה גולן


נגד


הנאשם

יהודה חיים אסף






החלטה


1.
נגד הנאשם הוגש כתב אישום בו הואשם בביצוע עבירות של ביצוע עבודות ו/או שימוש במקרקעין ללא היתר כדין, ביצוע עבודות בסטייה מהיתר וביצוע עבודה בסטייה מתוכנית. בפרק העובדות שבכתב האישום נטען כי הנאשם בנה ללא היתר ותוך פלישה לשטח ציבורי מבני אירוח ובריכת שחיה.

2.
במסגרת כפירה מפורטת שהגיש הנאשם נטען, בין היתר, כי בתחילת שנות התשעים של המאה הקודמת פעלו רבים במושב רמות, והנאשם בתוכם, לפיתוח ענף האירוח הכפרי בישוב, בנו יחידות אירוח בעידוד הרשויות, וביניהן אף רשויות תכנון ובניה שאישרו הגשת תכנית מתאר חדשה אשר תכלול בתוכה את המבנים הקיימים בשטח, אף אם נבנו ללא היתר כדין. כן נטען כי במשך שתים עשרה שנים שררה מציאות של "הבנות" עם רשויות התכנון והאכיפה, העדר נקיטת צעדי אכיפה, אשר יצרו סוג של הבטחה שלטונית כי הנאשם רשאי להמשיך ולהפעיל את יחידות האירוח והבריכה שבנה. לטענת הנאשם, הגשת כתב האישום ערב קבלת תוכנית המכשירה בדיעבד את מעשיו הלא חוקיים, שנועדו לפיתוח תיירותי-כלכלי, לאחר שנים של הסכמה בשתיקה ואף בעידוד סמוי וגלוי, מנוגדת לשכל הישר, מהווה פגיעה בעקרונות צדק והגינות, פגיעה ביגיע כפיו ובמקור פרנסתו ועלולה להסב לו עינויי דין ונפש.

3.
בתגובת המאשימה לטענה המקדמית של הגנה מן הצדק, אשר פורטה בכתב הכפירה המפורטת, בהמשך לטיעון בעל פה שהושמע על-ידי בא כוח הנאשם בדיון ביום 8.1.2013, צויין כי לא היו כל מעשים של הרשויות היכולים להתפרש כהבטחה שלטונית. עוד צויין כי על הנאשם רובץ הנטל להוכיח קיומה של הבטחה שלטונית.

4.
במקרה הנוכחי מן הראוי לעשות שימוש בסעיף 150 לחוק סדר הדין הפלילי [נוסח משולב] התשמ"ב-1982, הקובע כי
בית המשפט רשאי
להשהות את מתן החלטתו בטענה מקדמית שהועלתה בתחילת המשפט לשלב אחר של המשפט. התנהלות המאשימה ורשויות אחרות בעשר השנים שחלפו מאז ניתנו צווי ההריסה ועד להגשת כתב האישום הנוכחי ובירור ההליכים התכנוניים הנוכחיים, אשר, לטענת הנאשם,
אישורם יביא להכשרת הבניה שנעשתה שלא כדין הן על ידי הנאשם בתיק זה והן על ידי מתיישבים רבים אחרים, הינם עניינים שבעובדה הטעונים הוכחה. לא ניתן להכריע בהם רק על סמך טענות של באי כוח הצדדים. רק לאחר גיבוש התשתית העובדתית עליה מבוססת טענת ההגנה מן הצדק - ולאחר שזו תעבור את כור ההיתוך של החקירה הנגדית - יוכל בית המשפט להכריע בטענה המקדמית של הגנה מן הצדק.

5.
אשר על כן, הנני קובע כי ההכרעה בטענה המקדמית שהועלתה על ידי הנאשם תעשה בשלב אחר של המשפט, לאחר שמיעת ראיות בתיק.

6.
המזכירות תעביר התיק אל כבוד סגן הנשיא דבור, לקביעת אופן המשך ניהול התיק
.



ניתנה היום, ט"ז אב תשע"ג, 23 יולי 2013, בהעדר הצדדים.








תוב בית משפט שלום 18061-02/11 הוועדה המקומית לתכנון ובניה גולן נ' יהודה חיים אסף (פורסם ב-ֽ 23/07/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים