Google

מדינת ישראל - אברהם יהושע בוקצ'ין

פסקי דין על אברהם יהושע בוקצ'ין

8177-09/12 פל     01/07/2013




פל 8177-09/12 מדינת ישראל נ' אברהם יהושע בוקצ'ין




לך






בית משפט השלום לתעבורה בפתח תקווה

פ"ל 8177-09-12 מדינת ישראל
נ' בוקצ'ין



01 יולי 2013




8178-09-12

בפני
כב' השופטת רות רז



המאשימה
מדינת ישראל


נגד

הנאשם
אברהם יהושע בוקצ'ין



<#2#>
נוכחים:

ב"כ המאשימה – עו"ד אלינה
הנאשם וב"כ – עו"ד זאב קפולסקי



גזר-דין

הנאשם הורשע על פי הודאתו בכך שנהג ברכב ביום 24.9.12 בהיותו פסול מלהחזיק ברישיון נהיגה על פי החלטת בית המשפט לתעבורה בפתח תקווה, כשתוקף רישיון הנהיגה פקע בשנת 2007 וללא ביטוח תקף. הנאשם הציג לשוטר רישיון נהיגה עם פרטים מזהים של אדם אחר כאשר תמונת הנאשם מופיעה ברישיון.

לפי תסקיר שירות המבחן מיום 20.5.13 הנאשם, בן 37, נשוי ואב לחמישה ילדים, בן למשפחה המנהלת אורח חיים חרדי. לאורך השנים אפיינו אותו העדר יציבות תעסוקתית וקשיים תפקודיים. סבל מעודף משקל קיצוני שהחמיר בשל פציעתו לפני 9 שנים בתאונת עבודה. על רקע זה עבר ניתוח באמצעותו הצליח לרדת במשקל באופן משמעותי. בניסיון לחזור למעגל העבודה החל לעבוד בעסק של אשתו בעזרה בחלוקת דברי מאפה וכשהעסק נקלע לקשיים ונהג החלוקה פוטר, הפעיל שיקול דעת מוטעה ונהג תוך ביצוע העבירות נשוא כתב האישום. שירות המבחן התרשם כי מעצרו לראשונה בחייו, הזעזוע מהתנאים בבית המעצר והבושה מול בני משפחתו, חידדו עבורו את חומרת התנהגותו והיוו עבורו גורם מרתיע ביחס להמשך התנהגותו. במסגרת שחרורו ממעצר השתתף בקבוצה המיועדת לאנשים שביצעו עבירות תעבורה. הוא השתלב בקבוצה, הגיע באופן מסודר לפגישות ונראה כי לראשונה בחייו מתמודד עם העובדה שלאורך שנים לא נתן דעתו לחומרה שבביצוע עבירות תעבורה והסיכון שבכך.

שירות המבחן התרשם כי כיום חל שינוי חיובי בדרך מחשבתו והתייחסותו לעבירות התעבורה שביצע, הביע חרטה על התנהגותו העבריינית לאורך השנים, והשתלב בטיפול שיצמצם סיכון להישנות התנהגותו. שירות המבחן סבור כי יש לתת עדיפות לפן השיקומי וממליץ להטיל מאסר על תנאי משמעותי, צו מבחן למשך חצי שנה לצורך סיום הטיפול בשירות המבחן וצו של"צ בהיקף נרחב של 300 שעות.

הנאשם נוהג משנת 95 וצבר לחובתו 31 הרשעות קודמות. עברו התעבורתי מכביד וכולל עבירות חוזרות ונשנות של נהיגה ללא רישיונות תקפים וכן עבירות בטיחותיות. יחד עם זאת, אין לחובתו עבירה קודמת של נהיגה בזמן פסילה ולא עומד לחובתו מאסר על תנאי בר הפעלה. העבירות האחרונות שנרשמו לחובתו בוצעו בשנת 2008.

התביעה עתרה להשתת מאסר בפועל למשך 6 חודשים עד שנה ולא בדרך של עבודות שירות, מאסר על תנאי מרתיע, פסילה ארוכה מעל שנה, פסילה על תנאי וקנס. התביעה טענה למסוכנות עקב העובדה שהנאשם נהג במשאית שהינו כלי רכב כבד ומסוכן ועקב העבירה הנלוות של הצגת רישיון נהיגה מזויף.

ב"כ הנאשם טען כי מדובר באירוע נקודתי וראשון בחייו של הנאשם, מעידה חד פעמית. הנאשם לקח אחריות מידית על ביצוע העבירות. אין לחובתו עבר פלילי. הוא נעצר בתקופה של ראש השנה ויום כיפור ושהה במעצר תקופת של 40 ימים עד ששוחרר למעצר בית חלקי. הנאשם השתתף בקבוצה וטיפולית ובלט בה. הנאשם מתנדב בעמותה בפעולות עזרה לנזקקים. לכן מבקש לאמץ את המלצות שירות המבחן.

שקלתי את חומרת העבירות בהן הורשע הנאשם והמסכנות את ציבור המשתמשים בדרך.
מתחם הענישה בעבירה של נהיגה בזמן פסילה הינו פסילה לתקופה ארוכה ומאסר בפועל בנסיבות המתאימות.

ברע"פ 3878/05 - יעקב בנגוזי נ' מדינת ישראל
נפסק באשר לאופייה של עבירת נהיגה בזמן פסילה : "העבירה אותה עבר המבקש היא חמורה ויש לבטא את חומרתה בענישה מרתיעה. נהיגה בכבישי הארץ בזמן פסילת רשיון טומנת בחובה סיכונים רבים לבטחונם של נוסעים ברכב והולכי רגל. יתר על כן, ולא פחות מכך, היא משקפת התייחסות של ביזוי החוק וצווי בית המשפט".

לאחר שעיינתי בתסקיר שירות המבחן אני סבורה כי להעדיף במקרה זה את שיקולי שיקומו של הנאשם על פני מיצוי הדין עמו. התרשמתי כי נסיבותיו האישיות של הנאשם כפי שבאו לידי ביטוי בתסקיר מצביעות על כך שהנאשם הפנים את מסוכנות התנהגותו , מעצרו וההליך המשפטי מהווים הרתעתו מביצוע עבירות דומות בעתיד והטיפול הקבוצתי בו משתתף הנאשם באמצעות שירות המבחן גורם לו להתמודד באופן מפוכח עם הבעייתיות שבהתנהגותו.

בנוסף לכך, הנאשם לקח אחריות מידית על התנהגותו. אין לחובתו עבירה דומה קודמת של נהיגה בזמן פסילה או עבר פלילי ולא עומד לחובתו מאסר מותנה.

במסגרת הליך זה שהה הנאשם במעצר מלא במשך למעלה מחודש. מדובר בתקופה משמעותית למי שזו פעם ראשונה בחייו נמצא באחורי סורג ובריח, תקופה שגרמה לו להבין את חומרת התנהגותו. לכן החלטתי שאין מקום להשתת תקופת מאסר לריצוי בפועל אלא להסתפק באותה תקופת מעצר שריצה הנאשם.

נוכח האמור לעיל אני מאמצת את המלצת שירות המבחן ומטילה על הנאשם את העונשים הבאים :

מאסר על תנאי של
12 חודשים למשך 3 שנים לגבי עבירות של נהיגה ללא רישיון נהיגה שפקע מעל שנה (סעיף 10 (א) לפקודת התעבורה) או נהיגה בזמן פסילה(סעיף 67 לפקודת התעבורה), או שימוש ברישיונות מזויפים(סעיף 62(9) לפקודת התעבורה).

פסילה בפועל לתקופה של 12 חודשים שתימנה במצטבר לכל פסילה אחרת. הפסילה תחל לא יאוחר מיום 1.8.13. על הנאשם לפנות למזכירות לצורך ביצוע הפקדה על פי נהלי המזכירות.

פסילה על תנאי של
6 חודשים למשך שנתיים.

קנס בסך 2000 ₪ או 20 ימי מאסר. הקנס ישולם בארבעה תשלומים חודשיים שווים, הראשון עד ליום 1.8.13.

אני מעמידה את הנאשם בצו מבחן למשך חצי שנה במהלכו ימשיך להשתתף בהליך טיפולי במסגרת שירות המבחן.

אני מטילה על הנאשם צו של"צ למשך 300 שעות בהתאם לתכנית שתוכן על ידי שירות המבחן.

אני מפנה את הנאשם לשירות המבחן לצורך הכנת תוכנית של"צ.

שירות המבחן יצור קשר עם הנאשם בטלפון: 054-6910022 או באמצעות ב"כ – 050-5470472.

קובעת לקבלת תסקיר ולהשלמת גזר-דין ליום 3.11.13.
הנאשם מוזהר בחובת התייצבות.
<#3#>

ניתנה והודעה היום כ"ג תמוז תשע"ג, 01/07/2013 במעמד הנוכחים.



רות רז
, שופטת

הוקלד

על

ידי

סילביה

קוזוקרו






פל בית משפט לתעבורה 8177-09/12 מדינת ישראל נ' אברהם יהושע בוקצ'ין (פורסם ב-ֽ 01/07/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים