Google

אפרים שמואלי - סי קלאס מוטורס יבוא ושיווק רכבי יוקרה בע"מ

פסקי דין על אפרים שמואלי | פסקי דין על סי קלאס מוטורס יבוא ושיווק רכבי יוקרה בע"מ

34831-05/12 א     23/06/2013




א 34831-05/12 אפרים שמואלי נ' סי קלאס מוטורס יבוא ושיווק רכבי יוקרה בע"מ








בית משפט השלום באשקלון



ת"א 34831-05-12 שמואלי נ' סי קלאס מוטורס יבוא ושיווק רכבי יוקרה בע"מ

תיק חיצוני
:




מספר בקשה:
2

בפני

כב' השופט
עידו כפכפי


מבקש/תובע

אפרים שמואלי


נגד


משיבה/נתבעת

סי קלאס מוטורס יבוא ושיווק רכבי יוקרה בע"מ





החלטה

1.
התובע עותר לביטול פסק הדין שניתן ביום 27.5.13 מחמת העדר התייצבות ואי הגשת תצהירי עדות ראשית ומחק תביעתו תוך חיובו בהוצאות.


לטענת ב"כ התובע, מחמת טעות רשם את מועד הדיון, שנקבע במעמד הצדדים בדיון ביום 3.1.13, למועד נדחה של חודש מהמועד האמיתי ולכן לא התייצב לדיון ולא הגיש את התצהירים. ב"כ הנתבעת מתנגדת לבקשה לאור ההתנהלות הדיונית מתחילת ההליך ונוכח העדר עילה לגופה.

2.
לאחר עיון בבקשה ובתגובות מצאתי כי אין מקום לביטול פסק הדין, אולם יש להפחית משיעור ההוצאות שנפסקו.

דיון ראשון בתיק נקבע ליום 3.1.13 בהחלטה מיום 22.9.12 בה נקבע כי על הצדדים להשלים הליכים מקדמיים תוך 45 ימים. בקדם המשפט הראשון התייצב ב"כ התובע וטען כי לא הושלמו ההליכים המקדמיים. באותו מעמד נקבע מועד להגשת תצהירי התובע ליום 15.4.13 לאחר ארכה שניתנה לצדדים להשלמת הליכים מקדמיים. עוד נקבע מועד לקדם משפט, לאחר הגשת תצהירי הצדדים, ליום 27.5.13.

מהבקשה עולה כי לא רק שלא הוגשו תצהירי התובע מחמת הטעות הדיונית, אלא אף טרם השלימו הצדדים ההליכים המקדמיים. לשיטת ב"כ התובע היה קשר בין מועד הדיון למועד הגשת התצהירים, אולם התעלם הוא מהמועד המפורש שנקצב להגשת התצהירים.

גם אם נפלה טעות דיונית כאמור בגינה לא התייצב ב"כ התובע, אין הסבר מדוע לאחר הדיון לא דאג לכך כי המועד להגשת תצהירי התובע יירשם ויבוצעו פעולות המתבקשות לצורך הגשתו במועד. נוכח ההתנהלות הדיונית ממנה עולה זלזול בחובותיו הדיוניות של התובע, לא מצאתי כי זכאי הוא להמשיך את ההליך מהשלב אליו הגיע.

בעל דין המזלזל במועדים שקוצב בית המשפט אינו זכאי, לאחר שבגין מחדלו בוזבז זמן שיפוטי על חשבונם של מתדיינים אחרים, לזכות בקדימות על חשבונם של מי שעומדים במועדים שנקצבו להם. מחיקת התביעה אינה מונעת הגשת ההליך בשנית וראוי לחייב בעל דין כאמור, לשאת בשנית בעלויות האגרה לצורך פתיחת ההליך מראשיתו.

אשר על כן, אני מורה על דחיית הבקשה לביטול פסק הדין. יחד עם זאת, מאחר וסיום ההליך בשלב דיוני זה יכול ולא יוביל לסיום הסכסוך בכללותו, ולאור היקף הטרחה המוגבל שנגרם לנתבעת עד לשלב זה, אין מקום להשארת החיוב בהוצאות בסך 10,000 ₪ אשר מהווה שיעור מוגזם טרם ניהול ההליך עד תומו.

במקום החיוב האמור, ישא התובע בהוצאות הנתבעת בסך 3,500 ₪. הסכום יחולט מהפקדון בתיק לטובת ב"כ הנתבעת, יתרת הפקדון תושב לידי ב"כ התובע.


ניתנה היום, ט"ו תמוז תשע"ג, 23 יוני 2013, בהעדר הצדדים.








א בית משפט שלום 34831-05/12 אפרים שמואלי נ' סי קלאס מוטורס יבוא ושיווק רכבי יוקרה בע"מ (פורסם ב-ֽ 23/06/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים