Google

כלל חברה לביטוח בע"מ - מחמוד ג'בארין, שמסה לוטפי ג'בארין, יוסף מחמוד ג'בארין

פסקי דין על כלל חברה לביטוח בע"מ | פסקי דין על מחמוד ג'בארין | פסקי דין על שמסה לוטפי ג'בארין | פסקי דין על יוסף מחמוד ג'בארין |

3703-01/13 א     23/06/2013




א 3703-01/13 כלל חברה לביטוח בע"מ נ' מחמוד ג'בארין, שמסה לוטפי ג'בארין, יוסף מחמוד ג'בארין








בית משפט השלום בחדרה




ת"א 3703-01-13 מחמוד ג'בארין
ואח' נ' כלל חברה לביטוח בע"מ




בקשה מס' 4




בפני

כב' השופטת
הדסה אסיף


מבקשים

כלל חברה לביטוח בע"מ


נגד

משיבים
1. מחמוד ג'בארין
2. שמסה לוטפי ג'בארין
3. יוסף מחמוד ג'בארין



החלטה

בפני
בקשת הנתבעת לביטול

פסק דין
, שניתן בהעדר הגנה ביום 02.05.13.

לטענת הנתבעת, לא הגישה כתב הגנה מאחר ובאת כוחה לא ראתה את מכתב ב"כ התובע שהתקבל אצל הנתבעת ביום 18.02.13, וזאת בשל תקלה טכנית, לחץ עבודה רב ובהיסח הדעת.

בנסיבות אלה, אין חובה לבטל את

פסק דין
, אלא הביטול מסור לשיקול דעת בית המשפט. ראה דברי המלומד זוסמן:

"לא היה פגם בהחלטה אשר מבקשים לבטלה, תלוי המבקש בחסדו של בית המשפט. במקרה כזה לעולם אין זכות קנויה בידו לדרוש את הביטול, אלא בית המשפט יציג לעצמו שתי שאלות אלה: ראשית – מהי הסיבה אשר גרמה לכך שהמבקש לא הגיש את הגנתו או לא הופיע בתאריך הקבוע לבירור המשפט? שנית – מה הם סיכויי ההצלחה של הנתבע – המבקש, אם יבוטל פסק הדין והנתבע יורשה להתגונן במשפט? אמנם השאלה השנייה היא העיקר, ולשאלה הראשונה נודעת אך חשיבות משנית, אך אין זאת אומרת שמותר להתעלם לגמרי מן השאלה הראשונה. מקום שאין בפי בעל הדין כל הסבר למחדלו, ידחה בית המשפט את בקשתו (ראה ע"א 276/62 פ"ד י"ז 349; בר"ע 88/72 פ"ד כ"ו (1) 772)".

[הדגשה שלי, ה.א.]

ראה: ד"ר זוסמן, סדרי הדין האזרחי, מהדורה שישית, עמ' 698.
במסגרת שיקול הדעת המסור לי בנסיבות האלה, אני מקבלת את הבקשה ומבטלת את פסק הדין.
זאת, נוכח הנסיבות, כפי שפורטו בבקשת הנתבעת לביטול פסק הדין, והמשא ומתן שהתנהל בין הצדדים כשלוש שנים לפני הגשת התביעה, כמו גם לאחר שזו הוגשה, כמפורט בבקשה.

בנוסף, מצאתי כי יש מקום לביטול פסק הדין גם לאור טענות הנתבעת לסיכויי ההגנה, מהן עולה כי יש צורך בבירור העובדות. לפיכך, אין מקום להותיר על כנו את פסק הדין שניתן בהעדר הגנה, וללא בירור של המחלוקות ההדדיות לגופן, ויש להעדיף בנסיבות העניין בירור אמיתי של המחלוקות על פני הכרעה דיונית.

במיוחד הדבר נכון כאשר בוחנים מחד את הנזק שעלול להיגרם לנתבעת אם תידחה בקשתה, שאז עומד כנגדה

פסק דין
על סך של 50,000 ₪ בקירוב, ומאידך את הנזק שייגרם למשיבים אם תתקבל הבקשה ויבוטל פסק הדין – נזק שניתן לפיצוי בדרך של פסיקת הוצאות לטובת המשיבים.

סוף דבר, שאני מחליטה לבטל את פסק הדין, ואולם הביטול מותנה בתשלום הוצאות בסכום של 2,000 ₪ לידי התובעת, וזאת מאחר שבוצעה מסירה כדין וב"כ התובעים הודיע לב"כ הנתבעת על המועד להגשת כתב הגנה. תשלום ההוצאות, בתוך 30 יום מקבלת החלטה זו הוא תנאי כאמור לביטול פסק הדין. לא ישולמו – יעמוד פסק הדין בעינו. הפגרה תבוא במניין המועד שנקבע לתשלום.

המזכירות תעביר החלטה זו לצדדים.
למעקב- ת.פ. בהתאם.

ניתנה היום, ט"ו תמוז תשע"ג, 23 יוני 2013, בהעדר הצדדים.









א בית משפט שלום 3703-01/13 כלל חברה לביטוח בע"מ נ' מחמוד ג'בארין, שמסה לוטפי ג'בארין, יוסף מחמוד ג'בארין (פורסם ב-ֽ 23/06/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים