Google

מוחמד ארנאוט - סדיקה אחמד, סוהא אחמד, מוחמד אחמד

פסקי דין על מוחמד ארנאוט | פסקי דין על סדיקה אחמד | פסקי דין על סוהא אחמד | פסקי דין על מוחמד אחמד |

50405-06/12 תאמ     06/08/2013




תאמ 50405-06/12 מוחמד ארנאוט נ' סדיקה אחמד, סוהא אחמד, מוחמד אחמד








בית משפט השלום בעכו



תא"מ 50405-06-12 ארנאוט נ' אחמד ואח'

תיק חיצוני
:



בפני

כב' השופטת
שושנה פיינסוד-כהן


תובע

מוחמד ארנאוט
ע"י ב"כ שאמי אסד


נגד


נתבעים

1. סדיקה אחמד
2. סוהא אחמד
3. מוחמד אחמד




החלטה

1.
הנתבעים מבקשים כי אורה על ביטולה של החלטה מיום 4.4.2013 בהעדר תגובתם. המדובר בבקשה לדחייה/ מחיקה על הסף שהגישו הנתבעים, בטענת העדר יריבות וחוסר סמכות מקומית. התובע הגיש תגובתו. לנתבעים ניתנה זכות תשובה שלא נוצלה. לטענת הנתבעים, התובע כלל לא העביר לידיהם התגובה.

2.
בהודעתו מיום 6.5.2013 הודה התובע כי התגובה לא נמסרה לנתבעים, ואולם ההחלטה המקנה זכות תשובה נמסרה לו והוא סבור כי ההחלטה נשלחה גם לנתבעים. מנתוני בית המשפט עולה, כי ההחלטה נמסרה לשלושת הנתבעים כדין בדואר רשום עם אישור מסירה אשר חזר מן הטעם "לא נדרש".

3.
ראשית יודגש, הנני מוצאת פסול ממשי בהתנהלותו של התובע. לטעמי אי המצאת כתבי בי-דין לצד שכנגד נגועה בחוסר תום לב, והתובע בהתנהגותו גורם להתמשכות ההליכים לשווא, הוא ולא הנתבעים. לעניין זה יובהר, הנטל אינו על בית המשפט להעביר בקשות או כל כתב בי-דין מכל סוג שהוא מצד למשנהו.

4.
עוד יודגש, כי אמנם החלטת בית המשפט הומצאה כדין לשלושת הנתבעים, וככל שהיו נדרשים הנתבעים לקחתה בוודאי היו מתוודעים לתוכן תגובתו של התובע. יחד עם זאת, העובדה כי לא נדרשו הנתבעים להחלטת בית המשפט שנמסרה להם בדואר רשום המורה על זכות התשובה, אינה מלמדת על העדר זכותם לקבלת תגובת התובע. סביר להניח, כי אפילו לא התוודעו הנתבעים לזכות התשובה שניתנה להם, מחמת מחדליהם בלבד, הרי שעם קבלת תגובת התובע הייתה ניתנת להם ההזדמנות להשמיע טענותיהם בין אם על דרך של הגשת תשובה על פי תקנה 241[ג1] לתקנות סדר הדין האזרחי, תשמ"ד- 1984 ובין אם בדרך של בקשה להגשת תשובה. ואולם הדבר כלל לא הזדמן להם בהעדר תגובת התובע.


5.
אמנם זכות התשובה אינה תנאי בלעדיו אין למתן החלטה, שכן בית המשפט רשאי להחליט גם ללא תשובה (תקנה 241[ד] לתקסד"א). יחד עם זאת, ומאחר שבמקרה זה ניתנה הרשות להשיב, ובפרט מאחר שלהחלטה השלכה משמעותית על זכויותיהם הדיוניות של הנתבעים, ובפרט לעניין סמכות השיפוט המקומית, מוצאת אני כי להצגת מסכת עובדתית שונה ובהוכחתה (בפרט לעניין טענת מקום יצירת ההתחייבות ומקום מסירת הנכס, ולרבות השבה למסמכים שהוצגו לעניין טענת העדר יריבות) עשויה להיות השלכה ממשית על תוכן ההחלטה.

6.
לאור האמור, הנני רואה לנכון להורות על ביטולה של ההחלטה מיום 4.4.2013 עד לקבלת תשובת הנתבעים עד ליום 10.9.13.

המזכירות תמציא החלטה זו בדואר רשום לנתבעים.
עם חלוף המועד יובא התיק לפני למתן החלטה.


ניתנה היום, ל' אב תשע"ג, 06 אוגוסט 2013, בהעדר הצדדים.








תאמ בית משפט שלום 50405-06/12 מוחמד ארנאוט נ' סדיקה אחמד, סוהא אחמד, מוחמד אחמד (פורסם ב-ֽ 06/08/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים