Google

איתמר עמר - מגדל חברה לביטוח בע"מ

פסקי דין על איתמר עמר | פסקי דין על מגדל חברה לביטוח בע"מ

44130-01/12 קג     08/08/2013




קג 44130-01/12 איתמר עמר נ' מגדל חברה לביטוח בע"מ








בית דין אזורי לעבודה בחיפה


ק"ג 44130-01-12


08 אוגוסט 2013

לפני:

כב' השופטת
אביטל
רימון-קפלן

ה
תובע
איתמר עמר

, ת.ז.: 024669707

-

ה
נתבעת
מגדל חברה לביטוח בע"מ

ע"י ב"כ: עו"ד שרית בלומברג




פסק דין


1.
זוהי תביעתו של התובע מר איתמר עמר
, להורות לחברת הביטוח מגדל חברה לביטוח בע"מ
(להלן- חברת מגדל), להעביר לבעלותו את הכספים הצבורים בפוליסת ביטוח מנהלים מספר 409541609 אשר נערכה ע"י מעבידתו לשעבר- חברת פ.י.א תעשיות ותקשורת בע"מ, ח.פ. 513243535 (להלן- החברה), לרבות את כספי פיצויי הפיטורים שצבורים בפוליסה.


2.
חברת מגדל הבהירה כי אין לה התנגדות להעברת הבעלות ופדיון כספי הפיצויים כמבוקש, אלא שלטענתה, בהיעדר אישור המעסיק לעניין סיום העבודה וטופס 161- אין בידיה לאפשר את פדיון הכספים.
לציין, כי כעולה מדברי התובע, החברה אינה פעילה מאז חודש 3/08, הגם שלא נמחקה מרישומי רשם החברות והיא רשומה בהם כחברה פעילה.

3.
כמו כן הבהירה חברת מגדל, כי היא משאירה את ההחלטה, האם להורות על שחרור ופדיון כספי הפוליסה, לשיקול דעת בית הדין וככל שבית הדין יורה לה לשחרר את הכספים לטובת התובע, תפעל בהתאם.
יותר מכך, לבקשת מגדל, אשר הבהירה כי תפעל בהתאם לכל החלטה שתינתן, היא שוחררה מחובת התייצבות בתיק.
4.
זאת ועוד, במהלך הדיון המוקדם בתיק, הבהיר התובע כי החברה חדלה
מפעילות, בעקבות כך שבחודש 3/08שלטונות המס סגרו את החברה, עצרו את הבעלים והמנהלים ומנעו מהעובדים להגיע עוד למקום העבודה.
לדבריו, למיטב ידיעתו, בעלי החברה נעצר והוא עדיין שוהה במאסר, וכי היו עוד מנהלים בחברה והוא מוכן לבדוק את הנושא.

כמו כן חזר התובע על טענותיו לפיהן עבודתו נסתיימה בנסיבות המזכות בפיצויי פיטורים.

בהחלטתי בדיון המוקדם במעמד התובע, קבעתי כי בנסיבות אלו אני שוקלת בחיוב להורות על העברת הבעלות בכספים שבפוליסה, לתובע תוך פדיון כספי הפיצויים, אך בהינתן כי החברה עדיין רשומה כחברה פעילה, זאת יעשה אלא אם כן תבוא התנגדות מטעם החברה לעשות כן עד למועד שנקבע באותה החלטה.
כמו כן חייבתי את התובע לבצע מסירה אישית של ההחלטה לאחד ממנהליה הרשומים של החברה ברשם החברות, וקבעתי כי ככל שלחברה התנגדות להעברת הבעלות בכספים, כמבוקש ע"י התובע, עליה להגיב באמצעות הגורם המוסמך מטעמה בכתב לתיק בית הדין שבכותרת, עם העתק במישרין לתובע.

5.
בעקבות אותה החלטה, הציג התובע אישור מסירה של ההחלטה הנ"ל למר יוסף פינסרוקר, אך בהעדר אסמכתא כי הלה הינו אכן אחד ממנהלי החברה לא ניתן היה להיענות לבקשתו של התובע להעברת הבעלות בכספים הנ"ל אליו.


אי לכך נדרש התובע להמציא אסמכתאות מעודכנות מרשם החברות בדבר זהות מנהלי החברה, ובהמשך לכך הגיש התובע עותק של תדפיס פרטי החברה ממנו עולה כי אכן נכון למועד ביצוע המסירה של החלטתי הנ"ל, מר פינסרוקר יוסף הינו בעל מניות ומנהל בחברה.

6.
לציין, כי למרות שהמועד להגשת תגובת החברה לכוונתי להורות על העברת הבעלות בכספים שבפוליסה, לתובע, חלף זה מכבר – הרי שעד למועד זה לא הוגשה כל תגובה מטעמה, ולא כל שכן שלא הוגשה התנגדות להעברת הבעלות כמבוקש.

7.
משכך הם פני הדברים ומששוכנעתי כי אכן נמסרה לחברה באמצעות מורשה שלה ההחלטה על כוונתי להורות על העברת הבעלות בכספים שבפוליסה, לתובע, והיא לא התנגדה לכך, לא במועד שנקבע לכך ואף לא לאחריו – אני נעתרת לעתירת התובע, ומורה לחברת הביטוח מגדל חברה לביטוח בע"מ
, להעביר לבעלותו של מר איתמר עמר
, ת.ז.: 024669707 את כל הכספים הצבורים בפוליסת ביטוח מנהלים מספר 409541609 אשר נערכה ע"י מעבידתו לשעבר- חברת פ.י.א תעשיות ותקשורת בע"מ, ח.פ. 513243535 (להלן- החברה), לרבות את כספי פיצויי הפיטורים שצבורים בפוליסה.


ניתן היום, ב' אלול תשע"ג, (08 אוגוסט 2013
)
, בהעדר הצדדים ויישלח אליהם.














קג בית דין אזורי לעבודה 44130-01/12 איתמר עמר נ' מגדל חברה לביטוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 08/08/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים