Google

יצחק יחזקאל - שירות בתי הסוהר

פסקי דין על יצחק יחזקאל | פסקי דין על שירות בתי הסוהר

54056-05/13 עתא     07/08/2013




עתא 54056-05/13 יצחק יחזקאל נ' שירות בתי הסוהר




לך






בית המשפט המחוזי מרכז-לוד

עת"א 54056-05-13 יצחק(אסיר) נ' שרות בתי הסוהר


7 אוגוסט 2013



לפני כב' השופט אברהם טל
, סג"נ



העותר
יצחק יחזקאל



נגד

המשיב
שירות בתי הסוהר

<#1#>
נוכחים:
העותר ובא כוחו עו"ד ניר זנו
ב"כ המשיב עו"ד לירון שטרית



<#2#>
החלטה

העותר מרצה 42 חודשי מאסר בגין עבירות מין שביצע בבתה של בת זוגו לשעבר, אותן הוא מכחיש, ובאשר להן מכין בא כוחו בקשה לקיום משפט חוזר.
העותר מבקש לצאת לחופשות וסומך בקשתו על חוות דעת מסוכנות שהתקבלה לגביו במהלך משפטו ולפיה מסוכנותו המינית נמוכה ועל הסכמת מב"ן ליציאתו לחופשות בתנאים המופיעים בחוות הדעת מיום 24.7.13 שצורפה לכתב התשובה.
המשיב מתנגד ליציאת העותר לחופשות וסומך התנגדותו על עמדת גורמי הטיפול ועל חוות דעת וג"ע שהוצגה בפני
.
ממכתבו של עו"ס כלא מעשיהו עולה כי העותר לא הומלץ לחופשות לאור עמדותיו המכחישות ביחס לעבירות שביצע ושלילתו את הצורך בטיפול, אך הוא מציין כי נערכו מספר פניות לעותר בעניין שילובו בקבוצת טיפול מתאימה למכחישי העבירה אך העותר סירב לכך.
דברים אלה אינם עולים בקנה אחד עם מה שהשיבה קצינת האסירים, ר/כ ענבר רז לב"כ העותר בקשר ליציאתו של העותר לחופשות כאשר כתבה שהעותר מכחיש את ביצוע העבירות ומשכך לא ניתן לשלב אותו בתהליך טיפולי ולכן אינו יכול לצאת לחופשות.
עמדת המשיב שלא להוציא את העותר לחופשות מבוססת גם על הכתוב בחוות דעת וג"ע לפיה לא חל כל שינוי ביחסו של העותר לעבירות שביצע, חרף דחיית ערעורו על ידי ביהמ"ש העליון, הוא מסרב להשתלב בכל הליך טיפולי בתחום ההתמכרות לסמים ובתחום עבריינות המין ובהיעדר הליך טיפולי לא ניתן להמליץ על יציאותיו לחופשות שכן אסיר שאינו רואה כל דופי בהתנהגותו הפוגענית עלול לשוב ולפגוע גם בעתיד.
עמדת המשיב בכל הקשור להשפעת סירובו של העותר להשתלב בתהליך טיפולי על יציאתו לחופשות, כפי שנתמכת בעמדת גורמי הטיפול ווג"ע, מקובלת עלי.
עם זאת, העותר הביע בפני
, באמצעות בא כוחו, הסכמה להשתלב בתהליך טיפולי המתייחס גם לעבריינים מכחישים והמשיב יפעל כדי לשלב את העותר בהליך טיפולי כזה על מנת שלאור תוצאותיו ניתן יהיה לבחון שוב את יציאתו לחופשות.
בכפוף לאמור לעיל, אני דוחה את העתירה.

ניתנה והודעה היום, ב' ר"ח אלול תשע"ג, 7 אוגוסט 2013, במעמד ב"כ הצדדים והעותר.

<#3#>




אברהם טל
, שופט
סג"נ







עתא בית משפט מחוזי 54056-05/13 יצחק יחזקאל נ' שירות בתי הסוהר (פורסם ב-ֽ 07/08/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים