Google

ניסים מקי צרפתי - שרות בתי הסוהר, מדינת ישראל

פסקי דין על ניסים מקי צרפתי | פסקי דין על שרות בתי הסוהר | פסקי דין על מדינת ישראל |

22635-09/13 עתא     17/09/2013




עתא 22635-09/13 ניסים מקי צרפתי נ' שרות בתי הסוהר, מדינת ישראל








בית המשפט המחוזי בחיפה



17 ספטמבר 2013

עת"א 22635-09-13 צרפתי(אסיר) נ' משטרת ישראל/שרות בתי הסוהר
-מחלקת האסיר ואח'



בפני
כב' השופט רון שפירא

העותר
ניסים מקי צרפתי
(אסיר), ת"ז 021575816


נגד

המשיבים
1. שרות בתי הסוהר
-מחלקת האסיר
2. מדינת ישראל



פסק דין


בפני
עתירת אסיר שעניינה בקשתו לצאת לחופשות, כאשר בעתירה מבקש העותר לצאת לחופשה במהלך חג הסוכות. קדמה לעתירה זו עתירה נוספת, עת"א 27285-02-13, אשר נדונה ביום 12.3.13 בפני
מותב אחר, שדחה את בקשתו של העותר לצאת לחופשה. העותר טוען כי התנהגותו בכלא תקינה. עוד טוען הוא כי עבר טיפולים בכלא, ולטענתו לא נשקפת מסוכנות מהוצאתו לחופשה.

כפי שעלה בעתירה קודמת, וכן בעתירה שבפני
, למעשה העותר מסווג בקטגוריה א', דהיינו כמי שאינו כשיר לצאת לחופשות. הסדר הנכון היה להגיש עתירה לעניין סיווגו בקטגוריה א', ורק לאחר שישונה הסיווג, תיבחן עניינית האפשרות להוציאו לחופשה.

מעבר לאמור לעיל, כבר בעתירה קודמת ציין בית המשפט כי האסיר מסווג כאסיר בעל פרופיל אלמ"ב. הוא מרצה מאסר בגין עבירות כנגד גרושתו. ועדת האלמ"ב אשר דנה בעניינו בחודש דצמבר 2012, קבעה כי קיימת מסוכנות מיציאתו של העותר לחופשה. מנסיבות אלו נדחתה עתירתו הקודמת. לעת הזו אין חוות דעת עדכנית של ועדת אלמ"ב, וביום 12.9.13 מסרה ועדת האלמ"ב הודעה לבית המשפט, כי לא מצאה בשלב זה מקום לדון שוב בעניינו, וזאת עד לחודש דצמבר הקרוב. מכאן שלעת הזו, כאשר העותר מסווג בקטגוריה א' וכאשר ועדת האלמ"ב טרם שינתה את חוות דעתה בעניינו, לא ניתן להוציאו לחופשות, והחלטת שב"ס בעניין זה היא החלטה סבירה ועניינית.

למעלה מן הצורך אוסיף, כי הוגשה לעיוני גם חוות דעת של גורמי טיפול בשב"ס. גורמי הטיפול ציינו גם הם כי הצטברו סממנים אשר באו לידי ביטוי באופן שילובו של העותר בהליכי טיפול בשב"ס, ולפיהם טרם בשלו התנאים להוציאו לחופשה. גורמי הטיפול בשב"ס הדגישו, בין היתר, כי העותר מנסה לברר את המלצות מנחי הקבוצות בהן הוא משתתף, והתעסקותו החוזרת בעניינים המנהליים מעוררת שאלה בכל הנוגע לכנות הפנמת הערכים אשר הקבוצות בהן הוא משתתף מנסות להקנות לו. הגורמים הטיפוליים בשב"ס התרשמו כי המשיב זקוק עדיין לטיפול משמעותי בטרם יהיה טעם לפנות לועדת האלמ"ב כדי שתשקול שוב את עניינו. מכאן ניתן ללמוד, כי הגורמים עושים בדיקה ומעקב מקצועיים אחר התנהגותו של העותר, וההחלטות שמתקבלות הן לאחר שיקול דעת ובחינת עניינו.

בנסיבות אלו, בשים לב לכל האמור לעיל, לא מצאתי כי מתקיימת עילה להתערב בהחלטות שב"ס. ההחלטות התקבלו הן בשים לב לקטגוריה אשר העותר מסווג בה, הן בשים לב להמלצת ועדת האלמ"ב והן בשים לב לחוות הדעת של גורמי הטיפול הפנימיים בשב"ס. מדובר בהחלטה שהתקבלה משיקולים מקצועיים וענייניים, ולאחר בחינת כל הנתונים בעניינו של העותר. לא מצאתי כי קיימת עילה בנסיבות אלו להתערב בהחלטה.

העתירה נדחית.

למעלה מן הצורך אוסיף כי שב"ס ימשיך במעקב אחר התקדמות הטיפול בעותר, ומובן כי המלצותיו המעודכנות יועברו לועדת האלמ"ב בבוא העת.

יש לשלוח עותק פסק הדין לב"כ הצדדים וכן לעותר באמצעות מחלקת האסיר בשב"ס
.

ניתן היום,
י"ג תשרי תשע"ד, 17 ספטמבר 2013, בהעדר הצדדים.

ר' שפירא, שופט







עתא בית משפט מחוזי 22635-09/13 ניסים מקי צרפתי נ' שרות בתי הסוהר, מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 17/09/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים