Google

בטר פלייס ישראל 2009 בע"מ, בטר לפייס לאבס ישראל בע"מ, בטר פלייס שירותים גלובליים בע"מ ואח' - נכסי הצלחה בע"מ, כונס הנכסים הרשמי

פסקי דין על בטר פלייס ישראל 2009 | פסקי דין על בטר לפייס לאבס ישראל | פסקי דין על בטר פלייס שירותים גלובליים ואח' | פסקי דין על נכסי הצלחה | פסקי דין על כונס הנכסים הרשמי |

48555-05/13 פרק     03/10/2013




פרק 48555-05/13 בטר פלייס ישראל 2009 בע"מ, בטר לפייס לאבס ישראל בע"מ, בטר פלייס שירותים גלובליים בע"מ ואח' נ' נכסי הצלחה בע"מ, כונס הנכסים הרשמי




לפני כב' השופט אילן ש' שילה
, סג"נ

בעניין: פקודת החברות
ובעניין: בטר פלייס ישראל (ח.ת.) 2009 בע"מ
ח.פ. 6-434313-51
בטר פלייס לאבס ישראל בע"מ
ח.פ. 1-403696-51
בטר פלייס שירותים גלובליים בע"מ ח.פ. 7-569241-7-51
בטר פלייס מוטורס בע"מ ח.פ. 4-421745-51 (להלן "החברות")

המבקשים 1. עו"ד ורו"ח סיגל רוזן
רכב, מנהלת מיוחדת
2. עו"ד שאול קוטלר, מנהל מיוחד

נגד

המשיבים 1. נכסי הצלחה בע"מ

2. כונס הנכסים הרשמי
נוכחים:
עו"ד ורו"ח סיגל רוזן
רכב, מנהלת מיוחדת
עו"ד שאול קוטלר, מנהל מיוחד
עו"ד סנדרה מנור ב"כ המנהלת המיוחדת
עו"ד יוסי מנדלבאום ב"כ קבוצת ברן
עו"ד יואב רזין, עו"ד אורן מאור ועו"ד סיון עודד ב"כ 92 בעלי רכבים
עו"ד יהודה רוזנטל, עו"ד עוז ססי ועו"ד חן טובול ב"כ הרוכשת נכסי הצלחה
עו"ד נורית היינריך-אשר ב"כ אלבר, מר יובל דגני
עו"ד גילה אורגל ב"כ אלדן, מר דותן פס
עו"ד יגאל קווה ב"כ ג'אביט
עו"ד איתי עשהאל ב"כ קרסו
עו"ד ניר רבר ב"כ חברת חשמל
עו"ד ערן גפני ועו"ד רון שטרית ב"כ i.b.m
עו"ד ניצה פוזנר ב"כ ג'ינרג'י
עו"ד גיא נוף ועו"ד יובל בדנר ב"כ אמות דנישרא
עו"ד אופיר רונן ב"כ העובדים
עו"ד דרדיק ב"כ רנו
עו"ד ארגוב ב"כ טרקאפ
עו"ד אורי ולרשטיין ב"כ כנ"ר
החלטה

ביום 25.8.2013 אישרתי את מכירת נכסי החברות ופעילותן בישראל לחברת נכסי הצלחה בע"מ
(להלן: "הרוכשת"), בערבותו של בעל השליטה, מר צחי מרקור.
הרוכשת התחייבה לשלם סכום של 1.8 מיליון ₪ עד ליום 30.9.2013, כאשר תשלום זה הוא התשלום הראשון והוא מהוה כ- 20 אחוזים מהסכום המינימלי שעל הרוכשת לשלם. אין צריך לומר כי מדובר בתנאי יסודי לקיום ההסכם. עוד התחייבה הרוכשת להמציא בטוחה, לתשלום חלק נוסף של התמורה, בדמות נכס מקרקעין ששוויו לפחות 5 מיליון ₪, עפ"י הערכת שמאי שתמציא, שעליו יירשם שעבוד.

ביום 30.9.2013 בשעת ערב מאוחרת המציאה הרוכשת למשרד המנהלים המיוחדים שיק משוך על בנק jp morgan chase bank n.a. ללא ציון שם המושך. המנהלים המיוחדים סירבו לקבל את השיק, מאחר שאין שירותי מסלקה ישירים בין ישראל לבין הבנק הזר וגבייתו עשויה לארוך, כך עפ"י הודעת בנק הפועלים, בין 14 יום לבין חודשיים. מסירת השיק למנהלים המיוחדים, נעשתה רק לאחר שהתברר לרוכשת כי ניסיון שניסתה להפקיד את השיק בחשבון המנהלים המיוחדים בבנק הפועלים נדחה ע"י הבנק.
הרוכשת הגישה בקשה (מס' 109) לכפות על המנהלים המיוחדים לקבל את השיק ולראות בו משום תשלום. המנהלים המיוחדים הגישו מצדם בקשה (מס' 111) למתן הוראות לקבוע, בין השאר, כי הרוכשת הפרה את הסכם המכר בהפרה יסודית, בכך שלא עמדה בתשלום האמור. ולחלופין, לתת לה ארכה עד היום לשלם את התשלום. בהסכם הרכישה התחייבה הרוכשת להמציא בטוחה לתשלומים האחרים שחבה בהם, ששוויה לפחות 5 מיליון ₪, ולטענת המנהלים המיוחדים חלף המועד להמציא את פרטי הנכס וחוות דעת שמאית באשר לשוויו זה מכבר, והמועד להשלמת רישום השעבוד חל היום.

קיימתי דיון בבקשות היום.

הרוכשת אינה עומדת עוד על טענתה כי היה במסירת השיק משום עמידה בתשלום, שהרי אין היא חולקת כי גביית הכסף עשויה לארוך זמן. במקום זאת הודיעה הרוכשת תחילה, כי הפרוצדורה להעברת הכסף מהבנק בארה"ב סבוכה ויכולה לארוך שבעה עד עשרה ימים. דברים אלה נאמרו בתשובה לשאלתי הכיצד, בימינו אלה, אי אפשר להעביר את התשלום בהעברה בנקאית מיד. חלף זאת ביקשה הרוכשת להאריך לה את המועד ולאפשר את העברת הכסף תוך 14 יום.
באשר להמצאת הנכס לביטחון, הרוכשת טענה כי עדיין לא הגיע הזמן להמציאו, אך לשאלתי התברר כי יש בידי הרוכשת כל הפרטים על נכס שכזה, לרבות הערכת השמאי. דא עקא, הנכס שבו מדובר הוא נכס ברומניה שהוכנה לגביו חוות דעת של שמאי מרומניה. ב"כ הרוכשת ציין כי בהסכם הרכישה לא נאמר שהנכס לביטחון יהיה דווקא נכס מקרקעין בישראל, אך המנהלים המיוחדים, וכן עו"ד נוף וב"כ כנ"ר, סבורים שאין מקום לבטוחה שכזו שאינה בשליטת בית המשפט של פירוק, ומכל מקום אין לדעת במה מדובר.

במהלך הדין ניסה ב"כ הרוכשת להציע הצעות חלופיות שאין בהן כדי לפתור את המחלוקות שהתעוררו.
בסופו של דבר, מדובר בתשלום ראשון ע"ח המכר, שיעמד לרשות הרוכשת יותר מחודש ימים כדי להכינו, וכשברור לכל בר בי רב כי כאשר מדובר ברכישה מסוג הרכישה דנן, התשלום הראשון הוא תנאי יסודי שביסודי לקיום העסקה. למרבה הצער, לא היה בפי הרוכשת כל הסבר של ממש לכך שאין היא יכולה להורות על העברת כחצי מיליון דולר הנמצאים לטענתה תחת ידיה, או תחת ידיו של מר מרקור, לחשבון בנק בישראל לאלתר.
הדברים מלמדים שיש ממש בחששם של המנהלים המיוחדים להמשיך בביצוע העסקה ולתת ארכה נוספת לתשלום.

לקראת סיום הדיון הציעה הרוכשת לשלם את הכסף עד ליום 8.10.2013 בסוף היום, אך גם הצעה זו לא הייתה מקובלת על המנהלים המיוחדים, ואף בה אין הסבר מדוע אין אפשרות להעביר את הכסף כבר מחר, 4.10.2013. גם נושא הבטוחה לתשלומים אחרים לא נפתר ולמעשה לא בוצע בזמנו.
בנסיבות אלו, הדין עם המנהלים המיוחדים, ואני קובע כי הרוכשת הפרה את ההסכם הפרה יסודית ומאשר את ביטולו.

הרוכשת תעביר לידי המנהלים המיוחדים ולכל אדם מטעמם את כל הנכסים והפעילות שברשותה לאלתר, וכן תמציא, עד ליום 7.10.2013, דו"ח מפורט על כל פעילויותיה בנכסי החברות עד היום, לרבות פירוט של כל הנכסים, ציוד ומטלטלין של החברות שמכרה או עשתה בהם דיספוזיציה כלשהי, לרבות פירוט התשלומים שהתקבלו וההוצאות שהוצאו. למען הסר ספק, ניתן צו האוסר על הרוכשת ועל מר מרקור לעשות כל דיספוזיציה בנכסי החברות נושא המכר.

איני דן בשלב זה בטענות המנהלים המיוחדים נגד מר מרקור, אך כערב לרוכשת אני עושה צו ארעי האוסר על הרוכשת ועליו לעשות כל דיספוזיציה ברכוש אחר הנמצא תחת שליטתם, או תחת חברות שבשליטתם, עד להחלטה אחרת, וזאת להבטחת כל נזק שנגרם לקופת הפירוק. המנהלים המיוחדים יגישו בקשה מפורטת לעניין הנזקים תוך 30 יום.
ניתנת רשות למנהלים המיוחדים להפעיל שומרים מטעמם לצורך ביצוע העברת הנכסים והפעילות חזרה לידיהם, וניתן צו האוסר על הרוכשת או מי מטעמה להפריע בעדם והאוסר על הרוכשת, או מי מטעמה, להוציא מרשות החברות כל ציוד, נכסים, תוכנות, לרבות העתקת נתונים ממחשבי החברות בכל מקום שהם, ולרבות כל חומר הקשור למאגר של החברות והספקים, או כל מידע אחר, לרבות הידע, הניהול או הקניין הרוחני. על הרוכשת למחוק כל מידע כזה שהגיע אליה הנמצא במחשביה או בכל מקום אחר. כן ניתן צו לרוכשת ולמר מרקור, למסור למנהלים המיוחדים באופן מידי את כל הסיסמאות למערכת ההפעלה של ניהול הרשת, גישה לעמודים ועדכון העמודים באופן שיאפשר לשלוט בעמודי הטעינה באופן מידי או לעדכן את התוכנה שבהם.
אין צריך לומר שהרוכשת ומר מרקור ישתפו פעולה עם כל דרישה של המנהלים המיוחדים לצורך העברה.

המנהלים המיוחדים רשאים להשבית את פעילות החברות כדי לבדוק את האפשרויות העומדות בפני
הם, וכן הם רשאים לנהל מו"מ עם חברות נוספות המעוניינות ברכישת פעילות החברות או נכסיהן. עם זאת יבחנו המנהלים המיוחדים את האפשרות להמשיך ולהפעיל נקודות טעינה בתחנות ההפעלה, ככל שיקבלו בטוחות מגורמים נוספים לתשלומים הכרוכים בכך.
המנהלים המיוחדים רשאים לחלט את הערבות הבנקאית שמסרה הרוכשת.
ניתנה והודעה היום כ"ט תשרי תשע"ד, 03/10/2013 במעמד הנוכחים.
_________
___________________________
אילן ש' שילה
, שופט
סגן נשיא
החלטה

לא מצאתי מקום לעכב את ביצוע ההחלטה.
ניתנה והודעה היום כ"ט תשרי תשע"ד, 03/10/2013 במעמד הנוכחים.
_________
___________________________
אילן ש' שילה
, שופט
סגן נשיא
בית המשפט המחוזי מרכז
פר"ק 13-05-48555 בטר פלייס ישראל 03 אוקטובר 2013
(ח.ת.) 2009 בע"מ
נ' כונס נכסים רשמי
תל אביב ואח'
פר"ק 13-05-48726 בטר פלייס לאבס
ישראל בע"מ נ' כונס נכסים רשמי
פר"ק 13-05-48689 בטר פלייס
שירותים גלובליים בע"מ נ' כונס נכסים
רשמי
פר"ק 13-05-48637 בטר פלייס מוטורס
בע"מ נ' כונס נכסים רשמי תל אביב
ואח'

115








פרק בית משפט מחוזי 48555-05/13 בטר פלייס ישראל 2009 בע"מ, בטר לפייס לאבס ישראל בע"מ, בטר פלייס שירותים גלובליים בע"מ ואח' נ' נכסי הצלחה בע"מ, כונס הנכסים הרשמי (פורסם ב-ֽ 03/10/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים