Google

מוחמד רעד - מדינת ישראל

פסקי דין על מוחמד רעד |

8872-10/13 עמת     03/10/2013




עמת 8872-10/13 מוחמד רעד נ' מדינת ישראל




לך






בית המשפט המחוזי מרכז-לוד

עמ"ת 8872-10-13 רעד(עציר) נ' מדינת ישראל



03 אוקטובר 2013



לפני כב' השופט אהרון מקובר


העורר

מוחמד רעד
(עציר)

נגד

המשיבה

מדינת ישראל




<#2#>
נוכחים:
ב"כ העורר: עו"ד רעד מוחמד

אין הופעה מטעם המשיבה
העורר לא הובא

<#8#>
החלטה
זהו ערר על החלטת בית משפט השלום בכפר סבא (כב' השופט עמית פרייז), מיום 1.10.13 בתיק מ"ת 40384-07-13, שבמסגרתה דחה את בקשת העורר להשתחרר לחתונת אחיו בתאריך 4.10.13.

ב"כ העורר ביקש לקיים את הדיון ללא נוכחות העורר, ועל כן הדיון מתקיים ללא נוכחותו של העורר.

ב"כ העורר טוען כי על פי החלטת בית משפט קמא, העורר שוחרר לבית נועם וביום 6.10.13 הוא אמור לעבור משב"ס ישירות לבית נועם ולהיקלט שם. כמו כן, סירב בית משפט קמא לשחרורו לחתונת אחיו, כאמור לעיל. הערר מתייחס לסירוב לשחרור לחתונת האח.

לטענת ב"כ העורר, העורר נעדר עבר פלילי. כתב האישום מתייחס לאירוע נקודתי. המפקחים שהוצעו על ידי העורר יכולים לאיין את המסוכנות באופן מלא. העורר לא פגש את אחיו החתן קרוב לשנתיים, כיוון שאחיו עובד בגרמניה כרופא. בת הזוג של העורר, המתלוננת, נמצאת באום אל פאחם, שעה שהחתונה מתקיימת בקלנסווה. כמו כן הגיש ב"כ העורר לבית משפט קמא תצהיר של המתלוננת שאין לה התנגדות לשחרורו של העורר לצורך השתתפותו בחתונה וכי היא תשהה במועד זה בבית הוריה באום אל פאחם.

ב"כ המשיבה מתנגדת לבקשה ומפנה למסוכנות הנשקפת מצד העורר. לדבריה, העורר אמור לעבור ביום 6.10.13 לבית נועם, מדלת לדלת, משב"ס, דבר שימעיט ממסוכנותו, ואין לשחררו לחתונת אחיו שהיא רבת משתתפים, אין יודעים מי יהיה בה, ואין בה פיקוח כדי לאיין את המסוכנות.
כמו כן מבקשת ב"כ המשיבה שלא להתייחס לתצהיר המתלוננת שאין לדעת על איזה רקע הוא נכתב. ב"כ המשיבה טוענת גם כי בקשתו של העורר צריכה היתה להיות מופנית כעתירת אסיר ולא בדרך של ערר על החלטת בית משפט קמא.

כתב האישום מייחס לעורר עבירות של תקיפת קטין או חסר ישע וגרימת חבלה של ממש (ריבוי עבירות), תקיפת בן זוג וגרימת חבלה של ממש (ריבוי עבירות), היזק בזדון, איומים (ריבוי עבירות) וחבלה במזיד לרכב.

על פי כתב האישום, העורר היכה את ילדיו הקטינים. כמו כן היכה את אשתו המתלוננת כאשר דרש ממנה סכום כסף והיא סירבה מאחר ואמרה שאין לה את סכום הכסף הנדרש על ידו
(10,000 ₪).
העורר תקף את המתלוננת באמצעות מקל בכל חלקי גופה ונטל ממנה את מכשיר הפלאפון מידיה על מנת שלא תתקשר למשטרה, כאשר המתלוננת נסעה לבית שכנתה עם ילדיה הקטינים, התנגש העורר בחוזקה עם רכבו בקדמת רכבה של המתלוננת. לאחר מכן יצא מהרכב כשהוא אוחז בכלי ברזל ומאיים באמצעותו למתלוננת, כשהוא אומר לה "אני עכשיו ייכנס מאסר עולם עלייך או שאני אתגרש ממך מול כולם". העורר הפסיק רק לאחר שבעלה של השכנה תפס אותו.

תסקיר שירות המבחן מיום 27.8.13 קבע כי קיים סיכון להישנות התנהגות תוקפנית מצידו של העורר כלפי המתלוננת, שניתן להפחיתו באמצעות טיפול מתאים.
תסקיר שירות מבחן מיום 8.9.13
אומר כי העורר עדיין מתקשה להתייחס לחלקיו הבעייתיים העומדים ברקע לקשיים הקיימים בדינאמיקה הזוגית ומייחס מרבית הבעיות בזוגיות להתנהלותה של אשתו. תסקיר נוסף מיום 30.9.13 אומר כי העורר נמצא מתאים לטיפול במסגרת "בית נועם" בשל הרושם כי הינו בעל מאפיינים אימפולסיביים בהתנהלותו, העושה שימוש בתגובות כוחניות מול אשתו ולאור הבעת רצון מצידו לקבלת טיפול.

כפי שניתן לראות, העורר מהווה סכנה של ממש כלפי אשתו, וגם אם אשתו מודיעה שהיא לא תהיה במועד החתונה במקום שבו מתקיימת החתונה, עדיין אין בכך לשלול מסוכנות מצד העורר, מסוכנות של ממש כעולה מתסקירי שירות המבחן. ויצוין כי העורר טרם החל בקבלת טיפול כלשהו, שכן טרם נכנס לטיפול בבית נועם, ומשכך כל המאפיינים ודפוסי הסיכון קיימים בו עדיין, כאמור בתסקירים.

משכך, איני רואה כי טעה בית משפט קמא בכך שלא אפשר את שחרורו של העורר לחתונת אחיו מחר – 4.10.13, בכותבו ש"אין מקום לכל קיטוע של המסגרת ההרמטית" שבה יהיה העורר כאשר יעבור מדלת לדלת, היינו, משב"ס ישירות לבית נועם.

אין ספק כי מניעת העורר להיות נוכח בחתונת אחיו, אותו לא ראה במשך שנתיים, הינה פגיעה לא קלה בעורר. עם זאת, יש לאזן את האינטרסים השונים, ובשל מסוכנותו של העורר, לאחר מעשיי התקיפה המיוחסים לו כלפי המתלוננת, ושאר העבירות המיוחסות לו, הרי שהחלטת בית משפט קמא סבירה ונכונה.

לאור האמור, אני דוחה את הערר.

<#3#>

ניתנה והודעה היום כ"ט תשרי תשע"ד, 03/10/2013 במעמד הנוכחים.


אהרון מקובר
, שופט








עמת בית משפט מחוזי 8872-10/13 מוחמד רעד נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 03/10/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים