Google

מדינת ישראל - סאלם עדיסאן

פסקי דין על סאלם עדיסאן

25034-03/13 פ     30/09/2013




פ 25034-03/13 מדינת ישראל נ' סאלם עדיסאן




לך



st1\:*{behavior: }


בית משפט השלום בבאר שבע

ת"פ 25034-03-13 מדינת ישראל
נ' עדיסאן(עציר)



30 ספטמבר 2013


בפני
כב' סגן הנשיא, השופט יואל עדן

המאשימה:
מדינת ישראל


נגד

הנאשם:
סאלם עדיסאן
(עציר)


נוכחים:
ב"כ המאשימה עוה"ד רומן זילברמן
הנאשם ובאת כוחו עוה"ד רינת יהב
<#1#>

<#2#>
גזר דין

1.

הנאשם הורשע על פי הודייתו בכתב אישום מתוקן בשתי עבירות של סחר בסם מסוכן, עבירה לפי סעיף 13 לפקודת הסמים המסוכנים [נוסח חדש], בעבירה של סיוע לסחר בסם מסוכן, עבירה לפי סעיף 13 לפקודת הסמים המסוכנים [נוסח חדש] וסעיף 31 לחוק העונשין, ובעבירה של החזקת סם מסוכן לצריכה עצמית, עבירה לפי סעיף 7(א)+(ג) סיפא לפקודת הסמים המסוכנים [נוסח חדש].

הנאשם צרף את ת"פ 8730-02-13 בו הורשע על פי הודייתו בכתב אישום מתוקן בעבירה של החזקת סם מסוכן לצריכה עצמית, עבירה לפי עבירה לפי סעיף 7(א)+(ג) סיפא לפקודת הסמים המסוכנים [נוסח חדש].

2.

על פי האישום הראשון – בתאריך 31.5.2012 מכר הנאשם לשוטר שהכיר דרך סוכן סמוי, סם מסוכן מסוג חשיש במשקל של 100 גר', בתמורה לסך של 1,500 ₪.

על פי האישום השני – בתאריך 9.7.2012 מכר הנאשם לסוכן הסמוי סם מסוכן מסוג חשיש במשקל 1.208 ק"ג ברוטו, בתמורה לסך של 16,500 ₪.

על פי האישום השלישי – בתאריך 21.8.2012 סייע הנאשם לאחר לסחור בסם מסוכן מסוג חשיש במשקל של 300 גר', בתמורה לסך של 6,000 ₪.

על פי האישום הרביעי – בתאריך 5.3.2013 החזיק הנאשם סם מסוכן מסוג חשיש במשקל של 15 גר' וזאת לצריכתו העצמית.

על פי כתב האישום המתוקן בתיק המצורף, בתאריך 22.6.2012 החזיק הנאשם סם מסוכן מסוג חשיש במשקל של 2.3804 גר' וזאת לצריכתו העצמית.

3.

הנאשם יליד שנת 1968 ולחובתו הרשעה אחת משנת 2007 בעבירת החזקת סם מסוכן שלא לצריכה עצמית ובעבירת נהיגה בזמן פסילה.


בגזר הדין בגין ההרשעה האמורה הוטל על הנאשם מאסר בפועל בן 19 חודשים, תוך שצויין כי הנאשם החזיק שלא לצריכה עצמית בסם מסוכן מסוג חשיש במשקל 99 גרם, ובסם מסוכן מסוג קוקאין במשקל של 10 גרם.

בעניינו של הנאשם הוגש תסקיר שרות מבחן. בתסקיר מפורטות נסיבותיו האישיות והמשפחתיות של הנאשם אשר לא יפורטו מפאת צנעת הפרט למעט האמור להלן.

מהתסקיר עולה כי הנאשם נשוי בשנית ואב ל – 13 ילדים, כאשר לדבריו אשתו סובלת מבעיות בריאותיות שונות, ולדבריו גם הוא סובל מבעיות בריאותיות ומוכר ע"י המוסד לביטוח לאומי ומקבל קצבת נכות.

מהתסקיר עולה כי הנאשם החל בצריכת סם מסוכן מסוג חשיש בגיל 28 וטרם מעצרו בתיק הקודם, החל בשנת 2007 לצרוך סם מסוכן מסוג קוקאין. לטענתו מאז מעצרו אינו משתמש בסמים אולם לא התאפשר לשירות המבחן לקבל מידע ביחס לכך.

בהתייחס לאישומים, עולה מהתסקיר כי הנאשם טען כי התנהלותו נבעה בשל מצוקתו הכלכלית ונוכח מצבו הרפואי המגביל.

שירות המבחן ציין כי בשנת 2007 נעשה ניסיון לשלב את הנאשם בקהילה טיפולית סגורה אך עקב מעצרו עד תום ההליכים וההתרשמות מהתנהגותו הוא לא שולב.

שירות המבחן בדק כעת עם הנאשם את האפשרות לשלבו בקהילה טיפולית סגורה, והנאשם מסר כי מעדיף להשתלב במסגרת טיפולית פתוחה, כאשר שירות המבחן סבור שהדבר נעוץ ברצון הנאשם להשתחרר ממעצרו ולא מתוך התבוננות עצמית והכרה בבעיה ורצון לערוך שינוי, שירות המבחן התרשם כי הנאשם נוטה להתייחס בשטחיות וצמצום לבעיית התמכרותו ועיסוקו בסמים.

שירות המבחן ממליץ על עונש הרתעתי ומוחשי של מאסר בפועל לצד מאסר מותנה.

4.

ב"כ המאשימה
טוען כי מדובר בעבירות סמים ברף גבוה אשר לצידן עונש של עד 20 שנות מאסר, וכי נתונים אישיים צריכים להידחק מפני האינטרס הציבור, וכי נפגעים ערכים מהותיים של שלום הציבור והסדר הציבורי וכי לעבירות יש השלכות כלכליות וחברתיות נרחבות והן מגבירות עבריינות ופשיעה.

ב"כ המאשימה טוען כי הנאשם ידע לספק לסוכן ולשוטר את כמויות הסם במהירות בטווח של שעות ספורות, וכי לאור כתב האישום המתוקן הנאשם מתנהל כמקצוען למען בצע כסף בלבד.

נטען כי יש לשקול לחומרה את התכנון והנזק הצפוי בשים לב למשקלי הסמים והסכומים המשמעותיים, וכי הנאשם לא השכיל לחזור למוטב מאז עבירתו האחרונה בשנת 2007.

ב"כ המאשימה עותר לקביעת מתחם עונש הולם באישום הראשון הנע בין 18-30 חודשי מאסר בפועל, באישום השני מתחם הנע בין 36-24 חודשי מאסר בפועל, באישום השלישי מתחם הנע בין 18-24 חודשי מאסר ובאישום
הרביעי מתחם הנע בין מאסר מותנה למספר חודשי מאסר בפועל.

ב"כ המאשימה עותר להטלת מאסר בפועל שלא יפחת מ-48 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי מרתיע, קנס כספי משמעותי בסך 50,000 ₪ וזאת בשים לב לסעיף 32 לפקודת הסמים המסוכנים (נוסח חדש) ופסילה מלהחזיק או לקבל רישיון נהיגה מיום שחרורו.

5.

ב"כ הנאשם מפנה לנסיבותיו האישיות של הנאשם כפי שעולות מהתסקיר, לכך שהנאשם ואשתו סובלים מבעיות רפואיות ולהכרה בנכותו על ידי הביטוח הלאומי, לכך שהנאשם אב ל – 13 ילדים, ולכך שהנאשם עבד במשך שנים רבות ופרנס את משפחתו והשימוש בסמים החל בעקבות גירושין שעבר.

ב"כ הנאשם טענה כי הנאשם מכור לסמים, ואין מדובר בסוחר גדול כאשר הרקע לעבירות נבע ממצוקה כלכלית קשה. כמו כן ב"כ הנאשם טענה כי בנסיבות ביצוע העבירה יש דמיון להתנהלות של סוכן מדיח שכן הנאשם פעל לאחר פניות מצד הסוכן עד אשר התרצה.

נטען כי הנאשם הודה בהזדמנות הראשונה וחסך זמן שיפוטי, צרף תיק נוסף ויש בכך להוות נסיבה לקולא.

ב"כ הנאשם ביקשה הפעלת מידת חסד ורחמים כלפי הנאשם והפנתה לפסיקה.

הנאשם אמר כי הוא מצטער והמצב בביתו קשה.

6.

רבות דובר בפסיקה על הצורך להילחם מלחמת חורמה בעבירות הסמים בכלל ועבירות הסחר בפרט.
בעבירות הסמים הקשות, ובפרט בעבירות של סחר, ניגף משקל הנסיבות האישיות של נאשם מפני החומרה היתרה של העבירה ותוצאתה הקשה. עבירות הסמים ובפרט עבירות הסחר, גורמות לגלים של פגיעה ביחידים, בחברה, ובסדר הציבורי. מדובר בפגיעה ישירה ובפגיעה עקיפה, בגלים של פגיעה בה הנפגעים הם הן אלו שנפגעים באופן ישיר, ויוצאים ממסגרת נורמטיבית, והם אלו אשר נפגעים מגל הפגיעה הנוצר ע"י ביצוע עבירות לצורך מימון הסם.

לעניין חומרת עבירות הסמים, הצורך במלחמה בהם ונסיגת השיקולים האישיים של העבריין מפני אלו הקשורים בנזק, אשר מביאים הסמים, אפנה לע"פ 6029/06 מ"י נ' שמאי, פד"י נח' (2) 734, לרע"פ 4267/05 בוקובזה נ' מ"י (29.5.2005), שם לא קיבל בימ"ש המלצת שירות המבחן תוך הדגשת המאבק בנגע הסמים,
ע"פ 7070/03 עליאן זניד נ' מ"י, (3.4.2006), ע"פ 6373/06 מ"י נ' אלנשאמי (5.9.2006), ע"פ 411/04 טטרו נ' מ"י (9.1.2006) וע"פ 3759/03 תמיר נ' מ"י (19.2.2004) שם נקבע כי יש משקל לשיקול ההרתעה על-מנת להזהיר ולהעביר מסר ברור לעבריינים פוטנציאלים.

בביצוע העבירות פגע הנאשם בערכים המוגנים בבסיסן והם שמירה על הסדר החברתי, שלטון החוק, שלום הציבור, והצורך למנוע השלכות פליליות וחברתיות.

אמנם מדובר בחמש עבירות במועדים שונים אולם אני סבור כי יש לקבוע מתחם עונש הולם אחד לאור כך שמדובר בעבירות באותו נושא, כאשר העבירות בכתב האישום המתוקן בתיק זה, העיקרי, בוצעו בסמיכות זמנים ובקשר עם אותו אדם.

אני מוצא את מתחם העונש ההולם ביחס לכל חמשת העבירות הכוללות שתי עבירות סחר בסם מסוכן, סיוע לסחר בסם מסוכן, ופעמיים החזקת סם מסוכן לצריכה עצמית, הכל בנסיבות הביצוע המפורטות דלעיל, ככולל מאסר בפועל הנע בין 18 ל – 42 חודשים.

7.

עסקינן ב-5 עבירות, שתיים מהן סחר בסם מסוכן מסוג חשיש כאשר באחת במשקל 100 גרם השניה במשקל גבוה מאוד של 1.208 ק"ג, והשלישית עוסקת בסיוע להספקה של סם מסוכן מסוג חשיש במשקל 300 גרם. מדובר בעבירות סמים קשות וחמורות המחייבות ענישה מרתיעה.

עברו הפלילי של הנאשם כולל עבירה משנת 2007 בתחום הסמים,
ולא היה במאסר בפועל בן 19 חודשים כדי להרתיעו.

הגם שמדובר בעבירות סמים חמורות, לא ניתן להתעלם מנסיבותיו של הנאשם ובפרט מצבו הרפואי והיותו אב ל – 13 ילדים, ואלו יובאו במסגרת השיקולים, אך במשקל המביא לידי ביטוי את חומרת העבירות.

במכלול הנסיבות אני סבור כי לאור כך שמדובר בשתי עבירות סחר וסיוע לסחר בכמויות משמעותיות, ולאור מכלול נסיבותיהן ובפרט כמויות הסמים, והתמונה העולה בדבר מעורבות הנאשם בעולם הסמים, על הענישה צריכה לעלות משמעותית מעל הרף התחתון של המתחם.

בשים לב לנסיבותיו האישיות והמצב הכלכלי, לא תהא הענישה ברף העליון, ולא יוטל על הנאשם קנס, וגם לא תוטל פסילה בפועל, מתוך תקווה כי הדבר יתרום לשיקומו של הנאשם לאחר שיחרורו. חלף הקנס תוטל התחייבות, ותוטל פסילה מותנית.




8.

לפיכך, אני מטיל
בזה על הנאשם עונשים כדלהלן:

מאסר -
מאסר בפועל לתקופה של 30 חודשים. תקופת מאסרו תחושב מיום מעצרו 5.3.2013.

מאסר על תנאי -
מאסר על תנאי לתקופה של 12 חודשים. הנאשם ישא בעונש זה אם בתקופה של 3 שנים מיום שחרורו יעבור על כל עבירת סמים מסוג פשע.

מאסר על תנאי -
מאסר על תנאי לתקופה של 6 חודשים. הנאשם
ישא בעונש זה אם בתקופה של 3 שנים מיום שחרורו יעבור על כל עבירת סמים מסוג עוון.

התחייבות
- הנאשם יחתום על התחייבות על סך 10,000 ש"ח, אשר יהיה עליו לשלם באם בתוך שלוש שנים מיום שיחרורו יעבור על עבירת סמים מסוג פשע. היה והנאשם לא יחתום על התחייבות כאמור בתוך 7 ימים - ייאסר בגין כך למשך 40 יום. המזכירות תעביר לשב"ס התחייבות להחתמת הנאשם. מחובת הנאשם לוודא חתימתו על ההתחייבות.

פסילה על תנאי –
פסילה על תנאי למשך 9
חודשים, הנאשם ישא בעונש זה אם בתקופה של 3 שנים מיום שחרורו יעבור על כל עבירה לפי פקודת הסמים המסוכנים (נוסח חדש).

מוצגים
– כל המוצגים יושמדו.

זכות ערעור בתוך 45 יום.

<#3#>

ניתנה והודעה היום כ"ו תשרי תשע"ד, 30/09/2013 במעמד הנוכחים.


יואל עדן
, שופט
סגן נשיא

הוקלד

על

ידי

גל


מלול






פ בית משפט שלום 25034-03/13 מדינת ישראל נ' סאלם עדיסאן (פורסם ב-ֽ 30/09/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים