Google

יוסי מזרחי - סולמין בלחני

פסקי דין על יוסי מזרחי | פסקי דין על סולמין בלחני

56550-01/13 תק     13/10/2013




תק 56550-01/13 יוסי מזרחי נ' סולמין בלחני








בית משפט לתביעות קטנות בראשון לציון



13 אוקטובר 2013

ת"ק 56550-01-13 מזרחי נ' בלחני




בפני

כב' הרשמת הבכירה רנה הירש


תובע

יוסי מזרחי


נגד


נתבע

סולמין בלחני




פסק דין

הרקע ותמצית טענות צדדים

1.
הנתבע הזמין אצל התובע עבודה של התקנת חלונות ותריסים בדירת מגוריו. הצדדים סיכמו ביניהם על פרטי ההזמנה, ובכלל זה עלותה ופרטי הפרופיל המבוקש.
2.
לטענת התובע, לאחר שהנתבע אישר את הפרופילים שהזמין ואת המשך ביצוע העבודה, החל בביצוע העבודה, ולאחר טרוניה של הנתבע הוסכם להפחית את התמורה לסך של
19,000 ₪ בצרוף מע"מ.
התובע טען כי לאחר ביצוע מרבית העבודה, הודיע הנתבע שאינו מסכים להשלמתה, בטענה כי הצבע וטיב הפרופילים אינם תואמים את המוזמן. התובע ביקש לחייב את הנתבע ב- 17,810 ₪ בצירוף ריבית והפרשי הצמדה מהיום בו התובע היה יכול להשלים את העבודה אילו הנתבע לא היה מסרב לכך, והוצאות משפט.
3.
לטענת הנתבע, החלונות והפרופילים שהורכבו אינם תואמים את המוזמן,
כי לא חתם על טופס ההזמנה וכי התובע זייף את טופס ההזמנה, וכי לטענתו לאחר תחילת העבודה העבודה שילם לתובע במשרדו 5,000 ₪ במזומן והנתבע הודיע לו כי יתרת התשלום עומדת על 11,220 ₪ כולל מע"מ.

לטענת הנתבע, הוא אינו חייב לשלם לתובע עבור העבודה, שכן המסגרות שהורכבו אינן נושאות תו תקן ישראלי, הזכוכית אינה מסוג טריפלקס כפי שהוזמן, והעבודה לקויה וצפויה להתפרק בשל עבודה לא מקצועית של התובע. לעמדת הנתבע, התובע הפר את ההסכם והוא זכאי לבטל את ההסכם ולדרוש השבה של הסכום ששולם, וכך עשה. בכתב ההגנה הוסיף הנתבע והבהיר כי הותקף פיסית על ידי התובע, שאף איים עליו, ובשל כך נגרם לו נזק בריאותי והוגשה תלונה למשטרה.
4.
במהלך הדיון הוברר כי בשל תקיפת הנתבע הוצא נגד התובע צו הרחקה למשך 3 חודשים.
דיון והכרעה
5.

לאחר שהתרשמתי מטענות הצדדים, ראיותיהם, התנהלותם במהלך הדיון ומכלול נסיבות העניין, יש לדעתי לדחות את התביעה, כפי שיפורט להלן.
6.
אינני סבורה שיש לחייב את הנתבע להמשיך ולקבל עבודה מגורם אשר היה ביניהם אירוע אלים, שהצדיק וגרם להוצאת צו הרחקה כנגד התובע, ביחס לנתבע. יהיו הסיבות לאירוע שהתרחש אשר יהיו, וגם אם התובע מצטער והתנצל עליהן, ניתן להבין ולהצדיק את גישת הנתבע.
7.
הנתבע העלה טענות כנגד טיב העבודה ואיכות חומר הגלם עוד לפני התקיפה, ולא מדובר בטענות שהועלו לראשונה לאחר ובעקבות התנהגותו האלימה של התובע. אינני דנה בטענות הנתבע כנגד טיב העבודה והחומרים שסופקו לו, שכן לא הוגשה על ידי התובע תביעה נגדית. בנסיבות אלה, וגם בשל כך שהטענות לא נתמכו בחוות דעת או אסמכתא אחרת
ועל כן לא הוכחו, אינני מכריעה בהן.
8.
התובע לא הוכיח כי עבור חלק העבודה שסופק, התשלום שקיבל אינו הולם. התובע הסתפק בתביעתו לעתירה לשלם את מלוא שכרו, למרות שאין חולק שהעבודה לא בוצעה במלואה. על כן, ללא כלים להעריך את שווי העבודה והמוצרים שסופקו בהתאם להזמנה, אין אפשרות להעריך מהו השכר שמגיע לו עבורם – אם בכלל.
במצב זה אין לי אלא לקבוע שהתובע לא עמד בנטל המוטל עליו להוכיח את תביעתו, אפילו במקצתה, ועל כן התביעה נדחית.

סוף דבר
9.
התביעה נדחית. על התובע לשלם לנתבע הוצאות משפט בסכום של 300 ₪ בתוך 30 יום ממועד קבלת פסק הדין על ידו, שאם לא כן ישא סכום זה הפרשי הצמדה וריבית מהיום ועד התשלום בפועל.

ניתן להגיש בקשת רשות ערעור בתוך 15 ימים לבית המשפט המחוזי מרכז - לוד.
המזכירות תשלח העתק פסק הדין לצדדים.


ניתן היום,
ט' חשון תשע"ד, 13 אוקטובר 2013, בהעדר הצדדים.











תק בית משפט לתביעות קטנות 56550-01/13 יוסי מזרחי נ' סולמין בלחני (פורסם ב-ֽ 13/10/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים