Google

מדינת ישראל - שמואל שמואל

פסקי דין על שמואל שמואל

7886-07/13 בפת     11/08/2013




בפת 7886-07/13 מדינת ישראל נ' שמואל שמואל








בית משפט השלום לתעבורה בתל אביב - יפו



בפ"ת 7886-07-13 מדינת ישראל
נ' שמואל

תיק חיצוני
:
12126/13



בפני

כב' השופט
דן סעדון


מבקשת

מדינת ישראל


נגד


משיב

שמואל שמואל

– ע"י ב"כ עו"ד ערד




החלטה

לפני בקשה להארכת פסילתו של המשיב מנהיגה עד תום בירור הדין בעניינו.

1.
ביום 1.7.13 נהג המשיב בבת ים ברחוב יוספטל
בעת שנעצר לבדיקת המשטרה. למשיב נערכה בדיקת שתן ממנה בה נמצאו לכאורה תוצרי חילוף חומרים של הסמים קנביס וקוקאין. בגין כך הוגש נגדו כתב אישום המייחס לו עבירה של נהיגה בשכרות. רשיונו של המשיב נפסל מנהלית על ידי קצין משטרה וכעת עותרת המבקשת להאריך את משך הפסילה עד תום הבירור המשפטי בעניינו של המשיב.

2.
ב"כ המלומד של המשיב מעלה שלוש טענות נגד בקשת הפסילה: האחת, כי המבקשת הניחה בטעות כי למשיב נהיגה קצר של כשנתיים ומחצה בלבד בעוד שאם כוללים את העובדה שהמשיב החזיק משך שנים רישיון נהיגה זר (צרפתי) הרי שוותק הנהיגה של המשיב הוא 18 שנים לערך. מדובר בנתון מהותי שלא שוקלל לצורך הערכת מסוכנותו של המשיב על פי בקשת המבקשת. שנית, דוח העיכוב שמולא בעניינו של המשיב בלתי חוקי. דוח העיכוב מולא בשעה 11.53 ושם נאמר בדוח כי מצורף דוח פעולה. דוח הפעולה עצמו מולא על ידי השוטר בשעה12.39. במלים אחרות: בעת שמולא דוח העיכוב עדיין לא בא דוח הפעולה לעולם. שלישית,
בדוח הפעולה שמילא השוטר שי קורן צוין כי ברכב המשיב התגלה חומר החשוד כסם. אין כל טענה כי החומר החשוד כסם נמצא על גופו של המשיב ולא צוין מה הקשר של המשיב לעבירה. בפועל, טוען ב"כ המשיב, המשיב היה בעל הרכב בלבד ולא היה לו כל קשר לעבירה. הסם נתפס על גופו של חברו של המשיב שהודה כי הסם שייך לו.
בנסיבות האמורות, נטען כי העובדות כפי שתוארו לא יכלו לבסס חשד סביר מצד השוטרים המהווה בסיס משפטי לדרישה מן המשיב למתן שתן לצורך איתור סם.

דיון והכרעה

כפי שיפורט להלן, דין הבקשה להתקבל.

עבר תעבורתי
3.
אכן, דומה כי המבקשת נתפסה לכלל טעות בטענה כי וותק הנהיגה של המשיב הינו קצר. למשיב וותק נהיגה ממושך ואין כל אינדיקציה לכך שעברו התעבורתי מכביד. יחד עם זאת, העבירה המיוחסת לו היא כה חמורה עד כי היא יוצרת "חזקת מסוכנות" וזאת ללא קשר לעבר תעבורתי או לנתונים אחרים הקשורים בנוהג. עמדה על כך השו' אוהד בציינה :" לטעמי, עילת נהיגה בשכרות חייבת להיות עילה עצמאית לפסילה עד תום ההליכים, בלא קשר לעבר תעבורתי, בלא קשר לגיל הנוהג, בלא קשר לעיסוק הנוהג.
כל מי שייתפס נוהג בשכרות יש למנוע את המשך נהיגתו המסכנת – מיידית." (
ב"ש
090192/07
, [מחוזי ת"א] יניב רדלייך נ' מ"י).

כב' השופט קדמי ציין ביחס לעבירת השכרות כי
"לשיטתי, הכלל הוא: מי שנוהג ברכב כשהוא במצב של שכרות –

מוחזק כמי שהתגבש אצלו הלך נפש של פזיזות, במשמעות שיש למושג זה בסעיף 20(א)(2) לחוק העונשין,
כלפי כל תוצאה הנמנית עם פרטיה של עבירה שביצע אגב נהיגתו
" (
ע"פ 140/98 חוג'ה נ' מ"י, פד"י נ"ב
(3) בעמ' 237).

דברים אלה מדברים בעד עצמם. חומרת העבירה כשלעצמה מצדיקה להשקיף על המשיב כעל מסוכן גם בהינתן וותק נהיגה ממושך ותקין.

דוח עיכוב בלתי חוקי
4.
הפכתי והפכתי בטענת ב"כ המשיב ולא מצאתי בסיס
לטענת אי חוקיות.
מכיוון שניתן להניח כי השוטר שרשם את דוח העיכוב לא היה יכול לרשום בה בעת גם את דוח הפעולה, ברור כי צריך להיות פער זמנים כלשהו במילוי דוחות אלה.
ודוק: ב"כ המשיב אינו טוען כי בנסיבות המקרה או בכלל מדובר בפער זמן בלתי סביר במילוי דוח הפעולה לאחר מילוי דוח העיכוב. משכך, לא נמצא לי יסוד לקבוע, גם לא לצורך הליך זה, כי בדוח עיכוב בלתי חוקי עסקינן. משכך קבעתי, נשמט הבסיס לטענת ב"כ המשיב גם ביחס לאי החוקיות שדבקה ביתר ההליכים שאירעו לאחר עיכוב המשיב ובעקבותיו.

חשד סביר
5.
אין חולק כי הדרישה מן המשיב ליתן שתן לצורך בדיקת סמים צריכה הייתה להיות מבוססת על קיומו של 'חשד סביר'. בדוח הפעולה של השוטר שי קורן נכתבו הדברים הבאים:" בהמשך לפ.א. . . . מתאריך... בו
נמצא ברכב הנ"ל חומר החשוד כסם מסוג קוקאין ונשלח למשרדי ימ"ר את"ן ת"א מאמ"ן ירקון דיווח בתאריך 30.6.13 על הפ.א. שנפתח והחומר היה בראשותנו שכלל דפ"מ מספר פ.א. פרטים של בעל הרכב (הנהג שנעצר ע"י) והפרטים של החשוד שהיה ברכב בזמן שנעצרו עם החומר החשוד כסם בניידת"

אין חולק כי חשדו הסובייקטיבי של השוטר התעורר בעקבות הקשר בין הרכב לבין אירוע קודם בו התגלה אצל אחד מנוסעי הרכב סם. די בכך לצורך הליך זה ואין צורך לקבוע מסמרות כבר בשלב זה בשאלה המשפטית – ולא העובדתית - האם מדובר בחשד סביר דווקא.
כך או כך, ברור כי זכותו של המשיב להעמיד את שאלת סבירות החשד לבחינה מעמיקה יותר במסגרת התיק העיקרי.

משכך, ובהינתן חוות הדעת בנוגע לתוצרי חילוף החומרים שנתגלו בגופו של המשיב אני סבור כי הוכח ברמה הנדרשת לצורך בקשה זו כי המשך נהיגתו של המשיב מסכנת את ציבור המשתמשים בדרך ולפיכך דין הבקשה להתקבל. נוכח הלכת בית המשפט העליון בנדון, אני קוצב את משך הפסילה למשך 6 חודשים ממועד מתן החלטה זו.


ניתנה היום, ה' אלול תשע"ג, 11 אוגוסט 2013, בהעדר הצדדים.








בפת בית משפט לתעבורה 7886-07/13 מדינת ישראל נ' שמואל שמואל (פורסם ב-ֽ 11/08/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים