Google

אלכסנדר ימפולסקי - המוסד לביטוח לאומי

פסקי דין על אלכסנדר ימפולסקי | פסקי דין על המוסד לביטוח לאומי

39365-07/13 בל     31/10/2013




בל 39365-07/13 אלכסנדר ימפולסקי נ' המוסד לביטוח לאומי








בית דין אזורי לעבודה בחיפה


ב"ל 39365-07-13


31 אוקטובר 2013

לפני:

כב' הסגנית נשיא
איטה
קציר

ה
מערער
אלכסנדר ימפולסקי

, ת.ז. 304492408
ע"י ב"כ: עו"ד דביר
-

ה
משיבים
המוסד לביטוח לאומי
ע"י ב"כ: עו"ד זייד



פסק דין


1.
זהו ערעור על החלטת הוועדה הרפואית לעררים (נפגעי עבודה), מיום 8/7/13 ("הוועדה"). בהחלטתה קבעה הוועדה, כי נכותו היציבה של המערער היא בשיעור 0% מיום 28/11/10 ("ההחלטה").

2.
ביום 8/7/13 התכנסה הוועדה בהרכב מומחה לאורטופדיה, מומחה לרפואת אף אוזן גרון ומומחה לפסיכיאטריה. הוועדה הקשיבה לתלונות המערער ועיינה במסמכים הרפואיים שעמדו לפניה. הוועדה ערכה למערער בדיקה קלינית, ופירטה את ממצאיה בסעיף 21 לפרוטוקול. הוועדה קבעה כי לא נותרה נכות המתבטאת באחוזים כתוצאה מהתאונה הנדונה, דחתה את ערר המערער, והותירה את נכותו הצמיתה של המערער בשיעור 0%.

3.
טענת הערעור העיקרית היא שהוועדה שגתה בקביעתה כי המגבלה ביד מקורה בשבר מגיל ילדות. לטענת המערער, היה על הוועדה לדון באפשרות שבעקבות התאונה הפך השבר סימפטומטי והיה עליה לבצע חשבון עובר ושב.

4.
לטענת המשיב, לא נפל בהחלטת הוועדה כל פגם משפטי, שכן הוועדה נימקה מדוע לדעתה ההפרעה בתנועות יד ימין מקורה בשבר ישן שאינו קשור לתאונה, אלא עיוות מבני שנגרם משבר ישן.



לאור האמור לעיל אני קובעת כדלקמן:

5.
אקדים ואומר
, כי
לאחר שעיינתי בנימוקי הערעור, בפרוטוקול הוועדה ובכלל החומר המונח בפני
ונתתי דעתי לטענות הצדדים בדיון, הגעתי למסקנה כי דין הערעור להתקבל.

6.
המערער התלונן לפני הוועדה כי הוא סובל מכאבים ורגישות "בכל תנועה של כף היד הימנית... לא יכול לכופף את אצבעות היד ושורש כף היד כמו שצריך. יד ימין מאוד מוגבלת". הוועדה בדקה את המערער וציינה כי בתאונה לא נגרם שבר בכף היד, וכי בצילום נראה עיוות בשבר ישן ברדיוס דיסטלי, כאשר לדברי המערער מדובר בשבר ין מגיל ילדות.

הוועדה ערכה למערער בדיקה קלינית, ופירטה את ממצאיה, לרבות טווחי תנועות של שורש כף היד. הוועדה ציינה, כי אין רגישות מקומית, אין סימני צלקת חיצוניים, צלקת עדינה באזור התעלה הקרפלית, תקינה, יכולת האגרוף תקינה, כוח שרירים שמור בכף יד ימין. הוועדה אבחנה כי המערער סובל ממצב לאחר חבלה בשורש כף יד ימין.

הוועדה סיכמה וקבעה כי קיימת הגבלה קלה בתנועות שורש כף יד ימין, אשר מקורה בעיוות מבני אשר נגרם בעקבות שבר ישן שאינו קשור לתאונה הנדונה. הוועדה הסבירה כי בתאונה הנדונה לא נגרם כל עיוות מבני, ולכן התאונה לא יכלה לגרום להפרעה בתנועות.

7.
מקובלת עלי טענת המערער לפיה על הוועדה להתחשב בקביעת שיעור הנכות בכל פגם או ליקוי שאינו נובע מהפגיעה שהוכרה, וזאת בהתאם לסעיף 120(א) לחוק הביטוח הלאומי. אלא שכאשר הוועדה שוקלת מהי הנכות הכוללת בהתחשב באותו ליקוי, עליה לעשות זאת על דרך עריכת חשבון עובר ושב. במקרה דנן, הוועדה קבעה כי בצילום נראה עיוות בשבר ישן ברדיוס דיסטלי, ובבדיקתה מצאה הגבלה קלה בתנועות שורש כף יד ימין. בנסיבות אלה, היה מקום לקבוע את שיעור נכותו של המערער לפני הפגיעה, כמו גם את שיעור נכותו הכוללת של המערער בעת הבדיקה בוועדה. משלא עשתה כן, הרי שנפל בהחלטת הוועדה פגם המצדיק השבת עניינו של המערער לדיון לפניה.

8.
אשר על כן, הערעור מתקבל באופן שעניינו של המערער יוחזר לוועדה הרפואית לעררים, באותו הרכב, על מנת שתעריך את שיעור הנכות של המערער לפני הפגיעה – בשל אותו עיוות מבני שנגרם בעקבות שבר ישן בגיל הילדות, ואת שיעור הנכות הכולל שנמצא במערער בעת בדיקתו על ידי הוועדה.
החלטת הוועדה תהיה מפורטת ומנומקת.
המערער יזומן להופיע בפני
הוועדה, גם באמצעות באי כוחו.

9.
על המשיב לשלם למערער הוצאות שכ"ט עו"ד בסך של 3,000 ₪ תוך 30 יום מהיום.

10.
לצדדים מוקנית הזכות לפנות לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים בבקשת רשות לערער על פסק הדין וזאת תוך 30 ימים מעת שיומצא להם

פסק דין
זה.

ניתן היום, כ"ז חשון תשע"ד, (31 אוקטובר 2013
)
, בהעדר הצדדים ויישלח אליהם.









בל בית דין אזורי לעבודה 39365-07/13 אלכסנדר ימפולסקי נ' המוסד לביטוח לאומי (פורסם ב-ֽ 31/10/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים