Google

מדינת ישראל - מחמד אבו סלב

פסקי דין על מחמד אבו סלב

24770-07/13 מת     26/08/2013




מת 24770-07/13 מדינת ישראל נ' מחמד אבו סלב




לך






בית משפט השלום בראשון לציון

מ"ת 24770-07-13 מדינת ישראל
נ' אבו סלב(עציר)



26 אוגוסט 2013




24748-07-13

בפני
כב' השופטת יעל בלכר


המבקשת
מדינת ישראל


נגד

המשיב
מחמד אבו סלב
(עציר)




<#1#>
נוכחים:
ב"כ המבקשת עו"ד גיל יואש
המשיב מובא באמצעות השב"ס
ב"כ המשיב עו"ד נטור שאדי



<#2#>
החלטה

כנגד המשיב הוגש כתב אישום שמייחס לו 6 אישומים בעבירות של תקיפת בת זוג, הגורמת חבלה של ממש, איומים, היזק לרכוש במזיד ותקיפת בת זוג.
בהחלטה מיום 17/7/13 ולאחר שב"כ המשיב לא חלק על קיומן של תשתית ראייתית ועילת מעצר הורתה כבוד השופטת אניסמן על קבלת תסקיר בעניינו של המשיב וזאת בהינתן העובדה שהמשיב נעדר עבר פלילי למעט הרשעה משנת 2007 בעבירה של החזקת סם שלא לצריכה עצמית ונוכח החלופה המוצעת המרוחקת.
בתסקיר ראשון מיום 31/7/13 לא מצא שירות המבחן להמליץ על שחרורו של המשיב לחלופת מעצר. התסקיר מגולל את מערכת היחסים התלותית והקשה שבין המשיב לבין המתלוננת (יצויין כי המשיב נשוי ויש לו ילדים מאישתו שאיננה המתלוננת). בסיכומו של התסקיר מציין שירות המבחן כי נוכח התרשמותו מכך שהמשיב מנותק רגשית במשמעות המיוחס לו שולל כל בעייתיות בתפקודו כבן זוג ובהתאמה צורך בטיפול שברקע חומרת המעשים המיוחסים לו, תיאורי המתלוננת והערכת גורמי הטיפול של המתלוננת כי היא מצוייה בסיכון – המשיב התקשה לאורך זמן להפנים גבולות שנוצבו לו בקשר עם המתלוננת ולכבד את ההרחקה ממנה ובנוסף שחרורו להגביל את אפשרויותיה לצאת מן המקלט שבו היא חוסה היום.
בהחלטה מיום 1/8 נעתר בימ"ש לבקשת המשיב שעתר להגשת תסקיר משלים על מנת לבדוק אפשרות של החלופה המוצעת יצטרף גם איזוק אלקטרוני בנוסף לפיקוח האישי המרוחק.
בימ"ש נעתר לבקשה זו. הוגש תסקיר מיום 7/8/13 שבו ניכר שינוי במגמת המלצת שירות המבחן ואולם המפקחים הנוספים שהוצעו לצידו של האב לא התייצבו ולפיכך לא בא שירות המבחן בהמלצה.
בהמשך לתסקיר זה ניתן תסקיר משלים מיום 22/8/13 לאחר שנבחנו גם המפקחים הנוספים והוא התסקיר העומד בפני
כיום. בתסקיר זה ממליץ שירות המבחן לשחרר את המשיב לבית שהושכר ברהט בתוספת איזוק אלקטרוני ובפיקוח לסירוגין של אביו של המשיב, דודו וחבר של האב.
השינוי בעמדתו של שירות המבחן כפי שעולה מהתסקירים נובע מכך שמקום מעצר הבית הועתק לדירה שהושכרה ברהט ולתוספת האיזוק האלקטרוני וכן לקיומם של מפקחים נוספים שיוכלו לפקח לסירוגין יחד עם האב.

לאחר ששמעתי טענות הצדדים ועיינתי היטב בתסקירים, בכתב האישום ובחומר שבפני
ואף שהתרשמתי מהתגייסות המשפחה לטובת עניינו של המשיב, אינני יכולה לקבל את המלצות התסקיר. ההמלצה של התסקיר מבוססת בראש ובראשונה על "איכות המפקחים שהוצעו", דבר
שעובר כחוט השני בשני התסקירים האחרונים. ניכר כי שירות המבחן התרשם עמוקות מהאב, שהינו בעל סמכות כלפי המשיב וכך ציין "התרשמנו כי השניים (האב והמפקחים האחרים) מודעים לאופי העבירות המיוחסות למוחמד (המשיב), העמיקו בתפקידם כמפקחים ומביעים עמדות המתנגדות לאלימות, מבינים אחריותם כלפי המתלוננת, התרשמנו מהתאמתם לפקח על מוחמד.
אלא שבדיון היום הסתבר כי לאב שהוא המפקח העיקרי וההתרשמות החיובית ממנו כוחו והשפעתו המרסנת כלפי המשיב, קיים עבר פלילי בעבירה של אלימות במשפחה, עבירה משנת 2005 שבה הורשע בשנת 2007.
בנסיבות אלה, ובמיוחד שעה שהאב לא מצא לנכון לפרט עובדה זו ולהביאה בפני
שירות המבחן, קשה לי לקבל שהאב הינו דמות שמתאימה לפקח על המשיב כשמדובר בעבירות מן הסוג שמיוחס למשיב בכתב האישום וכאשר הקושי העיקרי שצריך להתגבר עליו הוא הקושי של הפנמת הגבולות ואיסור
יצירת הקשר עם המתלוננת, וכיבוד ההרחקה ממנה וקושי בסיסי בתפיסותיו של המשיב ביחס לבת זוגו ולתפקידים בין המינים.

יצויין כי שני המפקחים האחרים הינם בעלי תפקיד משני שאיננו מספק לצורך היותם מפקחים עיקריים והם גם לא הוצעו כמפקחים עיקריים.
לגבי חברו של האב – מכיר את המשיב באופן שטחי ועובד בשעות היום וכן בעל הרשעה משנת 2011 בגין הסעת שב"ח.
הדוד אחיו של האם אף הוא נשוי ואב ל-9 ילדים. יצויין כי איננו עובד והינו בעל עבר פלילי מכביד בתחום הרכוש אם כי מדובר בעבר ישן מאוד.
אין התרשמות של שירות המבחן לגבי כוחותיו ויכולתו המרסנים של הדוד כלפי המשיב בתסקירים כפי שנעשה לגבי האב ולא עולה התרשמות בעלת תוכן של ממש לגבי יכולתו של הנ"ל לשמש כמפקח עיקרי אלא רק בתוספת לאב.

נוכח האמור, אני מורה על מעצרו של המשיב עד תום ההליכים.

<#3#>

ניתנה והודעה היום כ' אלול תשע"ג, 26/08/2013 במעמד הנוכחים.



יעל בלכר
, שופטת





הוקלד

על

ידי

אתי

מנצור






מת בית משפט שלום 24770-07/13 מדינת ישראל נ' מחמד אבו סלב (פורסם ב-ֽ 26/08/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים