Google

תומר גבע - פאול יעקב כהן, אליהו חברה לביטוח בע"מ

פסקי דין על תומר גבע | פסקי דין על פאול יעקב כהן | פסקי דין על אליהו חברה לביטוח |

13531-03/13 תק     11/11/2013




תק 13531-03/13 תומר גבע נ' פאול יעקב כהן, אליהו חברה לביטוח בע"מ








בית משפט לתביעות קטנות בנתניה



ת"ק 13531-03-13 גבע נ' כהן ואח'




בפני

כב' הרשמת הבכירה
מרי יפעתי


תובע

תומר גבע

נגד


נתבעים

1. פאול יעקב כהן
2. אליהו חברה לביטוח בע"מ




פסק דין


בפני
תביעה כספית במסגרתה עותר התובע לחייב הנתבעים לפצותו בגין הנזק שנגרם לרכבו בתאונת דרכים מיום 17/2/13.

לגרסת התובע, התאונה אירעה עת נסע עם רכבו בתוך כיכר. רכב הנתבעים, נהוג על ידי הנתבע 1, נכנס לתוך הכיכר מבלי לוודא שהכיכר פנויה, פגע ברכבו והסב לו נזקים.

מנגד, טוענים הנתבעים בכתב ההגנה כי האחריות לתאונה מוטלת על התובע. לטענתם, הנתבע 1 הגיע עם רכבו לכיכר והאט את הרכב עד כדי עצירה. היות ולא היה רכב אחר בכיכר נכנס הנתבע 1 לתוך הכיכר במטרה להקיפה, אז הגיח רכב התובע משמאלו במהירות, תוך שהוא נכנס לכיכר לא פנוי ומתעלם מרכב הנתבע אשר נמצא כבר בתוך הכיכר, פגע בו בעוצמה רבה בחלקו האחורי שמאלי של הרכב והטיחו קדימה.

דיון והכרעה:

בדיון בפני
העידו שני הנהגים.
לאחר שעיינתי בכתבי הטענות על נספחיהם ובראיות שהוצגו ולאחר ששמעתי עדויות הנהגים, החלטתי לקבל את התביעה.

שני הנהגים העידו כי לאחר הפגיעה הראשונה בין שני הרכבים
וכתוצאה ממנה התנגשו שני הרכבים פעם נוספת.
התובע העיד כי הנתבע נכנס לתוך הכיכר כאשר התובע כבר נסע בתוכה ופגע עם חלקו השמאלי קדמי בצד הימני קדמי של רכב התובע. כתוצאה מהפגיעה וההדיפה נפגעו הרכבים פעם נוספת עם חלקיהם האחוריים.
לגרסת התובע כתוצאה מפגיעת חלקו הקדמי של רכב הנתבע בחלקו הקדמי של רכבו, נהדף רכבו לצד שמאל ובעת הסטייה שמאלה החלק האחורי של הרכב סטה ימינה וכך נפגשו שני הרכבים מאחור. עוד העיד כי הנתבע 1 אמר לו לאחר התאונה כי הוא מצטער וכי מיהר להלוויה של חבר.

הנתבע 1 העיד כי אכן היה בדרכו לבית הקברות ואולם נסע במהירות רגילה ולא מיהר. עוד העיד כי כאשר הגיע לכיכר הביט שמאלה, מאחר ולא ראה רכב בכיכר נכנס לתוך הכיכר אז הגיח רכב התובע במהירות מופרזת ופגע עם חלקו הקדמי בחלקו האחורי של רכב הנתבע. כתוצאה מהתנופה של רכב התובע וההתנגשות בין הרכבים נפגע גם חלקו הקדמי של רכב הנתבע וחלקו האחורי של רכב התובע.

מבין שתי עדויות הנהגים מצאתי להעדיף את עדות התובע אשר היתה אחידה וקוהרנטית. גרסתו של התובע לתאונה אף מתיישבת יותר עם הנזקים ברכבים.

סבורני כי לו אכן היה מוודא הנתבע 1 טרם כניסתו לכיכר כי לא מגיע רכב מצד שמאל, הרי שסביר כי התאונה כלל לא היתה מתרחשת. אף לגרסת הנתבע 1 הרי שהתאונה אירעה בסמוך לאחר כניסתו לכיכר. משכך, לו אכן בדק האם מגיע רכב משמאל סביר כי היה רואה את רכב התובע, גם לו אכן הגיע רכב התובע במהירות.

חשוב מכך, מנגנון הפגיעה מתיישב יותר עם גרסת התובע מגרסת הנתבע 1. לו אכן אירעה הפגיעה כפי שהעיד הנתבע 1 הרי שניתן היה לצפות כי רכב הנתבע 1 יפגע לכל צדו השמאלי. ואולם, מהתמונות שצורפו (נ/1) ניתן להבחין בשני מוקדי נזק נפרדים,
קדמי ואחורי. כמו כן, לו אכן אירעה הפגיעה בנסיבות שתוארו ע"י הנתבע 1 ניתן היה לצפות כי רכב התובע יפגע בחזית הרכב שלו.

בנסיבות אלה, החלטתי לקבל את התביעה.

לפיכך, אני מחייבת את הנתבעים, ביחד ולחוד, לשלם לתובע סך של 4,680 ₪ בצירוף הפרשי הצמדה וריבית כחוק מיום 24/2/13 ועד התשלום המלא בפועל, וכן הוצאות משפט בסך של 500 ₪ בצירוף הפרשי הצמדה וריבית כחוק מהיום ועד התשלום המלא בפועל.

המזכירות תשלח פסק הדין לצדדים.

ניתן לבקש רשות ערעור מבית משפט מחוזי מרכז בתוך 15 יום.

ניתן היום,
ח' כסלו תשע"ד, 11 נובמבר 2013, בהעדר הצדדים.










תק בית משפט לתביעות קטנות 13531-03/13 תומר גבע נ' פאול יעקב כהן, אליהו חברה לביטוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 11/11/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים