Google

הכשרת הישוב חב' ביטוח - אירנה דוידובה, אדוארד גלפונד

פסקי דין על הכשרת הישוב חב' ביטוח | פסקי דין על אירנה דוידובה | פסקי דין על אדוארד גלפונד |

22062-08/13 א     12/11/2013




א 22062-08/13 הכשרת הישוב חב' ביטוח נ' אירנה דוידובה, אדוארד גלפונד








בית המשפט המחוזי בתל אביב - יפו



ת"א 22062-08-13 דוידובה נ' גלפונד ואח'

תיק חיצוני
:




מספר בקשה:
4

בפני

כב' השופטת
דליה גנות


מבקשים

הכשרת הישוב חב' ביטוח


נגד


משיבים

1. אירנה דוידובה
2. אדוארד גלפונד






החלטה

1. התובעת, אזרחית רוסיה, ילידת 29/5/62, נפצעה בתאונת דרכים בתאריך 16/1205, והיא עותרת למינוי מומחים רפואיים בתחומים הבאים: אורטופדיה; נוירולוגיה; פסיכיאטריה;

2.
הנתבעים מתנגדים למינוי המומחים המבוקשים, הן משום שהתובעת לא צירפה תצהיר בריאות והן משום, שלדבריהם, אין בתיעוד שצורף משום ראשית ראייה למינוי המומחים המבוקשים.

3. כפי שאבאר, הנני בדעה, כי יש למנות מומחים רפואיים בתחום האורטופדיה והפסיכיאטריה, אולם היות וטרם הומצא תצהיר בריאות, תעוכב כניסת המינויים לתוקף למשך 30 ימים, על מנת ליתן סיפק בידי התובעת להמציא תצהיר בריאות. ודוק: באם לא יומצא תצהיר בריאות במועד, כאמור, תיחשב הבקשה למינוי מומחים רפואיים כנדחית, והתובענה תידחה מחמת חוסר מעש, ללא מתן התראה נוספת.

4. מומחה בתחום האורטופדיה – תמהתי למקרא תגובת ב"כ הנתבעת למבוקש, שכן אינני מכירה כל הוראת חוק שעניינה העלאת התנגדות אוטומטית למבוקש, תוך התעלמות מהתיעוד הרפואי, וחבל שהנני מוטרדת בצורך ליתן החלטה רק בגין התנגדות הסרק של הנתבעת.
מהתיעוד שצורף עולה, כי כתוצאה מהתאונה נשוא כתב התביעה סבלה התובעת, בין היתר, משברים בצלעות מימין, משברים בעמוד שדרה צווארי, משברים בעמוד שדרה מותני ומשברים באגן, ועל כן אין חולק, כי התובעת זכאית למינוי מומחה בתחום האורטופדיה לצורך קביעת נכויותיה בגין פציעותיה האמורות.

5. מומחה בתחום הנוירולוגיה – מהתיעוד שצורף לא עולה, כי התובעת ניזוקה בתחום הנוירולוגי, ולחילופין, בעיותיה הנוירולוגיות, ככל שקיימות, נובעות מפציעותיה בתחום האורטופדי, ועל כן אין מקום למנות מומחה בתחום הנוירולוגי,

עם זאת, ועל מנת שהתובעת לא תקופח חלילה, אורה למומחה שימונה בתחום האורטופדי לחוות דעתו בשאלה, האם יש צורך במינוי מומחה בתחום הנוירולוגי, בנוסף על מינוי מומחה בתחום האורטופדי.

6. מומחה בתחום הפסיכיארטיה – התובעת צירפה לבקשתה אבחון פסיכולוגי קליני, שנערך בתאריך 15/2/12 במוסד הפדרלי הממלכתי התקציבי, מרכז רוסיה לרפואה דחופה ולרפואה גרעינית ע"ש א.מ. ניקיפורוב, משרד למצבי חירום של רוסיה, ממנו עולה, כי התובעת סובלת מ"השפעות ארוכות טווח של טראומה משולבת קשה ושל פסיכוטראומה. הפרעות שנמצאו מתאימות לתמונת תסמונת תשישות נוירוטית... , סימנים ברורים של תסמונת בתר חבלתית...".

מסקנה זו מהווה ראשית ראיה למינוי מומחה בתחום הפסיכיאטריה.

7. נוכח האמור הנני קובעת כדלקמן:

א. הנני ממנה בזאת את פרופ' יגאל מירובסקי, מרח' הנחשול 30, ראשון לציון, כמומחה רפואי בתחום האורטופדיה מטעם בית המשפט.

המומחה יואיל לבדוק את התובעת ולחוות דעתו בשאלה, האם נותרה לה נכות בגין פציעתה בתאונה נשוא כתב התביעה, ואם כן – מה שיעורה.



ב. הנני ממנה בזאת את פרופ' אבנר אליצור, מרח' אונקלוס 11, תל אביב, כמומחה מטעם בית המשפט בתחום הפסיכיאטריה.

המומחה יואיל לבדוק את התובעת ולחוות דעתו בשאלה, האם נותרה לה נכות בתחום הנפשי כתוצאה מהתאונה נשוא כתב התביעה, ואם כן – מה שיעורה.

כמו כן יואיל המומחה לחוות דעתו בשאלה, האם זקוקה התובעת לטיפולים, ואם כן – יואיל להעריך את משכם, עלותם ותדירותם, ומידת האפשרות לקבלם ברוסיה, באם הוא יודע זאת.

ג. כפי שציינתי, הנני מעכבת את כניסת המינויים לתוקף למשך 30, עד להמצאת תצהיר בריאות חתום על ידי התובעת.

ד. נוכח האמור ייקבע לתזכורת פנימית לתאריך 16/12/13 על מנת לוודא המצאת תצהיר הבריאות.

ה. ב"כ התובעת יואיל להבהיר, עד מועד התזכורת, האם הומצא התצהיר, על מנת שניתן יהיה ליתן הוראות באשר להמשך ניהול התובענה, ואם לא תתקבלנה ההבהרות, כאמור, תימחק התובענה ללא מתן התראה נוספת.


ניתנה היום, ט' כסלו תשע"ד, 12 נובמבר 2013, בהעדר הצדדים.








א בית משפט מחוזי 22062-08/13 הכשרת הישוב חב' ביטוח נ' אירנה דוידובה, אדוארד גלפונד (פורסם ב-ֽ 12/11/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים