Google

יונתן חיים אבלס - ישראל לסקין, כונס הנכסים הרשמי מחוז ירושלים, עו"ד אמיר שושני (נאמן)

פסקי דין על יונתן חיים אבלס | פסקי דין על ישראל לסקין | פסקי דין על כונס הנכסים הרשמי מחוז ירושלים | פסקי דין על עו"ד אמיר שושני (נאמן) |

34645-08/11 פרק     12/11/2013




פרק 34645-08/11 יונתן חיים אבלס נ' ישראל לסקין, כונס הנכסים הרשמי מחוז ירושלים, עו"ד אמיר שושני (נאמן)








בית המשפט המחוזי בירושלים



פר"ק 34645-08-11 לסקין ואח' נ' כונס הנכסים הרשמי מחוז ירושלים
ואח'

פש"ר 34694-08-11 לסקין ואח' נ' צ'ירפולי צ'יינג'ד בע"מ ביום 24.7.11 ניתן צו האוסר ואח'

תיק חיצוני
:


בפני

כב' השופט
כרמי מוסק

המבקש
יונתן חיים אבלס


נגד

המשיבים
1. ישראל לסקין

2. כונס הנכסים הרשמי מחוז ירושלים
3. עו"ד אמיר שושני (נאמן)




החלטה



1.
לפניי בקשת החייב להפחית את התשלום החודשי לקופת הכינוס.

2.
ביום 4.9.12 הוטל על החייב לשלם סכום של 2,000 ₪ לחודש. החייב טוען, כי למעט תשלום אחד אותו ביצע לא הצליח לגייס כספים נוספים, שכן מצבו הכלכלי בכי רע ואין לו כספים אפילו למחייתו ולמחיית משפחתו. החייב מציין כי משפחתו מונה אחד עשר נפשות ומטופלת בילד נכה. המשפחה מתקיימת מקצבת הביטוח הלאומי בסך של 2,200 ₪, זאת בגין הילד הנכה, כמו גם מתמיכות חודשיות בסך 3,500 ₪.

3.
החייב טוען כי בידו נכסים שונים, אולם אלה עוקלו במסגרת הליכים אחרים המתנהלים כנגדו.

4.
הנאמן הגיב לבקשה וטען כי היא לוקה בחוסר פירוט, בין היתר בכך שהחייב לא הבהיר מהי התמיכה אותה הוא מקבל, מהו מקורה והאם מדובר בתמיכה קבועה. כמו כן, החייב לא פירט האם הוא מקבל קצבת ילדים ומהו סכומה. עוד הפנה הנאמן לתצהיר שהגיש החייב ביום 4.7.13, ממנו עולה כי על שולחנו סמוכים שישה ילדים, מתוכם שניים בגירים, לגביהם נטען בתצהיר כי אינם יכולים לכלכל את עצמם בהיותם תלמידי ישיבה.

5.
בנסיבות אלו, סבור הנאמן כי העובדה שהחייב ומשפחתו בוחרים לנהל חייהם באופן זה, אין בכך כדי להצדיק הפחתה בתשלום החודשי.

6.
בנוסף טוען הנאמן, כי החייב מוציא הוצאות חריגות שעה שתביעות החוב מגיעות למיליוני שקלים.

7.
הנאמן הדגיש כי החייב אינו עובד וכך גם שני בניו הבגירים, זאת מסיבה שאינה ברורה.

8.
הנאמן מוסיף, כי אילו היו החייב ובניו הבגירים עובדים, היו יכולים להגדיל את ההכנסה המשפחתית אף אם היו משתכרים שכר מינימום. לפיכך, סבור היה הנאמן כי אין מקום להפחית את התשלום החודשי.

9.
בדיון שהתקיים טען בא כוח החייב, כי החייב בן 57 ואשתו בת 50. בניו הבגירים האחד בן 20 והשני בן 17, הלומד בישיבה. לטענת החייב, לא ניתן להכניס את ילדיו לפוטנציאל ההשתכרות המשפחתית, ואילו לגבי החייב עצמו, הדבר מוטל בספק. עוד הדגיש בא כוח החייב, כי לחייב בן שגילו 8 שנים והוא מוכר כנכה בדרגת נכות 100% ועל כן חלק משמעותי מהכנסות המשפחה הוא קצבת הנכות.

10.
לאחר ששקלתי את הדברים, עמדת הנאמן מקובלת עלי. בקשתו של החייב להפחית את התשלום החודשי אינה נתמכת בפרטים בדבר התמיכה החודשית אותה מקבלת משפחת החייב. יתר על כן, לא ברור מדוע החייב ובניו לא עושים ניסיון למצוא עבודה ולהגדיל את ההכנסות המשפחתיות, דבר המתבקש במצבו של החייב, שהפך להיות פושט רגל כאשר רובצים עליו חובות כבדים ביותר. יש לזכור בעניין זה גם את הנושים ואת העובדה שיש צורך להעשיר את קופת הכינוס, כדי שבבוא היום יוכלו הנושים להיפרע ולו בחלק מזערי מחובות החייב כלפיהם.



11.
בנסיבות העניין, בקשת החייב להפחית את התשלום החודשי נדחית.


ניתנה היום, ט' כסלו תשע"ד, 12 נובמבר 2013, בהעדר הצדדים
.

כרמי מוסק
, שופט








פרק בית משפט מחוזי 34645-08/11 יונתן חיים אבלס נ' ישראל לסקין, כונס הנכסים הרשמי מחוז ירושלים, עו"ד אמיר שושני (נאמן) (פורסם ב-ֽ 12/11/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים