Google

ולדימיר שקולניק - הילה נתן, כלל חברה לביטוח בע"מ

פסקי דין על ולדימיר שקולניק | פסקי דין על הילה נתן | פסקי דין על כלל חברה לביטוח |

47651-07/13 תק     10/11/2013




תק 47651-07/13 ולדימיר שקולניק נ' הילה נתן, כלל חברה לביטוח בע"מ








בית משפט לתביעות קטנות בירושלים



ת"ק 47651-07-13 שקולניק נ' נתן ואח'




בפני

כב' השופט
פאול שטרק


תובעים

ולדימיר שקולניק


נגד


נתבעים

1.הילה נתן
3.כלל חברה לביטוח בע"מ




פסק דין



1.
בפני
בית המשפט תביעה כספית בגין נזק שנגרם בתאונת דרכים לרכב בבעלות התובע. התובע לא היה נוכח בעת אירוע התאונה ומי שנהגה ברכב נשוא הדיון הינה הגב' אינה לוקסמבורג (להלן: "הנהגת").

2.
זירת התרחשות התאונה הינה דרך בית לחם פינת רח' רבקה בירושלים. לטענת הנהגת, היא עמדה בהמתנה לרמזור ירוק, במרחק מה מהרמזור, כאשר לפניה שני רכבים (לערך). כפי שהעידה הנהגת "כמעט ולא זזתי". כאשר הנתבעת ניסתה לעקוף את הנהגת מצד ימין, כאשר לא התקדמה עם התנועה מיד עם התחלפות האור ברמזור ובכך אירע התנגשות/שפשוף. הנזק לרכב היה בסביב הכנף הימנית לפגוש, נזק לטסה ושפשוף לכנף בצד ימין לפנס.

3.
לטענת הנתבעת, היא נסעה בנתיב שלה עם כוונה להמשיך ישר כדי לאסוף את ילדיה, לפתע היא חשה במכה מאחור.


לרכב הנתבעת כמעט ולא נגרם נזק, למעט שפשוף סביב בית הגלגל האחורי שמאלי בתמונה, נספח 5, לכתב ההגנה. נראה מהתמונה הנ"ל שקיים שפשוף לדלת אחורית מצד הנהג, אולם הסתבר כי אין לנזק זה קשר לאירוע.

4.
זירת התאונה, דרך בית לחם הינו רחוב חד סטרי, כאשר קיימים שני נתיבים סמוך לרחוב רבקה. הנתיב הימני מאפשר נסיעה קדימה ופניה ימינה. קיים מעין מפרץ מצד ימין ואז הצרות של הנתיב. הנתיב השמאלי ממשיך ישר עם אפשרות לפניה שמאלה.

5.
נחה דעתי כי על פי עדויות הצדדים הנהגת לא עמדה בנתיב הימני, אולם היתה סטיה שמאלה, דבר המאפשר עקיפה מצד ימין. הנזק לשני הרכבים תואם את שתי הגרסאות, למעט פרט אחד- סימן השפשוף ליד הפנס ונזק לטסה תומכים בגרסת הנהגת במשקל ההוכחה גירסתה במידה הנדרשת להליך אזרחי- "הטיית מאזן הסתברויות" ולו במשקל של נוצה.

6.
אילו היה מדובר בהתקדמות רכב הנהגת אשר גרמה לפגועה ברכב הנתבעת, אזי היה צפוי נזק ישיר לרכב הנהגת ולא סימני שפשוף. זאת מאחר ורכב הנהגת אשר התנגש ברכב הנתבעת, אולם נזק השפשוף ונזק לטסה מצביעים על פעולת מעבר רכב על פני רכב הנהגת. מוקדי הנזק בבית הגלגל לרכב הנתבעת הנם משני הצדדים של הגלגל האחורי. אי לכך מדובר בסימן נזק של רכב בתנועה ולא עצירה.

7.
לאור האמור מורה על הנתבעות ביחד ולחוד לשלם לתובע סך של 9,994 ₪ בגין נזק לרכב ושכ"ט שמאי, בתוספת 500 ₪ הוצאות משפט. סה"כ 10,454 ₪.

התשלום יבוצע עד ליום 15.12.13. בהעדר תשלום במועד, הסכום יישא בהפרשי הצמדה וריבית מיום הגשת התביעה ועד מועד התשלום בפועל.

ניתן היום,
ז' כסלו תשע"ד, 10 נובמבר 2013, בהעדר הצדדים.














תק בית משפט לתביעות קטנות 47651-07/13 ולדימיר שקולניק נ' הילה נתן, כלל חברה לביטוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 10/11/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים