Google

מדינת ישראל - אליאס נגאוקר

פסקי דין על אליאס נגאוקר

4126-11/13 מת     28/11/2013




מת 4126-11/13 מדינת ישראל נ' אליאס נגאוקר








בית המשפט המחוזי בבאר שבע

מ"ת 4126-11-13 מדינת ישראל
נ' נגאוקר(עציר)
תיק חיצוני
:
7817/13


בפני

כב' השופט
נסר אבו טהה


המבקשת:

מדינת ישראל
ע"י ב"כ עו"ד רמי אלמכאווי


נגד

המשיב:
אליאס נגאוקר
(עציר)

ע"י ב"כ עו"ד יאיר לחן


החלטה


1.
בפני
י בקשה להורות על מעצרו של המשיב עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו על רקע כתב אישום המייחס לו ביצוע עבירות אלימות כלפי בת זוגו
- חבלה בנסיבות מחמירות, תקיפה בנסיבות מחמירות, איומים.

2.
כתב האישום בתמצית- המשיב ור.פ (להלן: "המתלוננת"), הם בני זוג אשר חיו יחד בדירה באשדוד. באישום הראשון נטען, כי בתאריך 27/10/13 עת שבה המתלוננת מעבודתה לדירתם, פנה אליה המשיב ואמר לה: "לא מתאים לי שאת באה בשעה כזאת, את זונה מה הלכת להזדיין?", ותקף אותה בכך שתפס אותה בשערותיה, החל למשוך אותה מחוץ לדירה, ואף לאחר שמעדה במדרגות, המשיך המשיב להכותה בכך שבעט ברגליה ובאיבר מינה, ובאמצעות אגרופים בידה ובכתפה. גם לאחר שהמתלוננת הצליחה להיחלץ מאחיזתו של המשיב, ונעלה את עצמה בחדר השינה, צעק לה המשיב: "את לא נועלת את הדלת בבית שלי". רק בעקבות כניסתו של השכן לדירה, פסק המשיב ממעשיו. עוד נטען, כי למחרת היום איים המשיב על המתלוננת בכך שאמר לה כי אם לא תדאג לצאת מהדירה באותו היום, הוא ירצח אותה. כתוצאה ממעשיו של המשיב, נגרמו למתלוננת כאבים ושבר בכף היד השמאלית. באישום השני נטען, כי ביום 26/9/13 בעקבות ויכוח שפרץ בין המתלוננת למשיב, נגח המשיב בפני
ה של המתלוננת וגרם לה לנפיחות בגבה, במצח ובעין. באישום השלישי נטען, כי בסמוך לחודש מאי 2013, עת המתלוננת ענתה לשיחת טלפון ממקום עבודתה, המשיב צעק לעברה: "הנה את זונה מזדיינת מתקשרים אליך זונה". המתלוננת אמרה לו "תחשוב מה שאתה רוצה", ובתגובה, זרק המשיב על המתלוננת "קרם גוף" ונגח בפני
ה. כתוצאה מכך נגרם למתלונת חבלה בעין.
3.
לאחר שקבעתי דבר קיומן של ראיות לכאורה וכן קיומה של עילת מעצר, הורתי בהתאם למצוות המחוקק בסעיף 21ב' לחסד"פ על קבלת תסקיר מעצר של שירות המבחן, אשר יבחן היתכנותה של חלופת מעצר.

4.
תסקיר כאמור התקבל, ממנו עולה, כי המשיב בן 60, עלה ארצה מהודו בהיותו בן 7, גרוש ואב לחמישה ילדים עמם הוא אינו נמצא בקשר, עובר למעצרו עבד במפעל באשדוד.

אשר ליחסיו עם המתלוננת מסר, כי הם בקשר זוגי לפרקים מזה 3 שנים, ונפרדו מספר פעמים על רקע מריבות וויכוחים ביניהם. שירות המבחן התרשם, כי המשיב נקט בגישה מצמצמת כלפי המתלוננת תוך שנוטה להאדיר את ערכו בדינאמיקה הזוגית ביניהם, נמנע מלעסוק בתכנים סביבם אירעו הקונפליקטים ביניהם וכן מכחיש קיומם של דפוסי התנהגות תוקפניים כלפיה. עוד התרשם השירות, כי יחסו אל המתלוננת מאופיין בקשיי נפרדות וכי אינו מקבל רצונה להימנע מחזרה לקשר זוגי עימו, דבר המגביר את רמת הסיכון הנשקפת ממנו. עוד צוין, כי המשיב שלל קשיים בתחום האלימות ושלל נזקקות טיפולית. אשר לתחום האלכוהול, מסר, כי במהלך החודשים האחרונים הפסיק לצרוך אלכוהול ושלל נזקקות טיפולית.
שירות המבחן שוחח עם המתלוננת, אשר תארה מערכת יחסים זוגית שהתאפיינה ביחס רכושני כלפיה, ובנקיטת אלימות פיזית, מילולית ונפשית, וכי חשה איום מצדו, בין היתר על רקע יחסו הרכושני כלפיה ואיומיו בעבר, כי במידה ולא תעמוד בקשר זוגי עמו, יחבול בה.

שירות המבחן התרשם, כי לצד קיומם של קשיים בתחום האלימות, אותם מכחיש, למשיב קשיים בתחום האלכוהול המתבטאים בצריכת אלכוהול יומיומי, גורם המגביר סיכון למעורבות באירועי אלימות נוספים בעתיד. אשר לרמת הסיכון, השירות התרשם מקיומה של רמת סיכון גבוהה לביצוע עבירות אלימות כלפי בת זוג בעתיד, ובפרט כלפי המתלוננת. בנוסף, המשיב ריצה בעברו ארבע עונשי מאסר בפועל בגין ביצוע עבירות מתחום האלימות במשפחה. להערכת השירות , העדר אפקט מרתיע של עונשי מאסר שירצה מגבירים את רמת הסיכון הנשקפת ממנו.

חלופת המעצר- לדברי המשיב, אין ביכולתו להציע חלופת מעצר בה יוכל לשהות באופן מלא. אשר לאפשרות שילובו בחלופת מעצר טיפולית כגון "בית נועם", שירות המבחן לא בא בהמלצה לשחרורו לחלופה זו, שכן עסקינן בחלופה שאינה הרמטית אשר אינה עונה על צרכיו הטיפוליים של המשיב.
לסיכום, שירות המבחן לא בא בהמלצה לשחרורו של המשיב ממעצר.

5.
ב"כ המשיב עתר להורות על עריכת תסקיר משלים אשר ייבחן שילובו של המשיב במסגרת טיפולית "בבית נועם". נטען, כי רק לאחר השיחה עם שירות המבחן, הבין המשיב את המשמעות של חלופה טיפולית, והביע באוזניו את רצונו להשתלב במסגרת טיפולית המתאימה לצרכיו.

6.
ב"כ המבקשת מנגד, עתר להורות על מעצרו של המשיב עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו. נטען, כי המעשים המיוחסים למשיב הם חמורים, המעידים על רמת מסוכנות גבוהה מצדו. עוד הפנה ב"כ המבקשת להתרשמות שירות המבחן, כי מהמשיב נשקפת רמת מסוכנות גבוהה כלפי בת זוג בעתיד ובפרט כלפי המתלוננת. עוד נטען, כי ארבעה עונשי מאסר מאחורי סורג ובריח, לא הרתיעו את המשיב מלשוב ולבצע לכאורה את המיוסח לו בכתב האישום דנן. עוד הפנה ב"כ המבקשת לדברי המתלוננת בפני
שירות המבחן כפי שעולים מהתסקיר. אשר לחלופת מעצר טיפולית, נטען כי המשיב עצמו שלל בפני
שירות המבחן נזקקות טיפולית, כך שאינו עומד במבחנים שנקבעו בהלכת "סויסה".

7.
המשיב יליד 1953, לחובתו תשע הרשעות קודמות- במסגרתן שש עבירות של תקיפת בן זוג, ושבע עבירות איומים, ואף נדון ארבע פעמים בגין עבירות אלה לעונשי מאסר מאחורי סורג ובריח. כמו כן, למשיב הרשעה בעבירה של הפרת הוראה חוקית.

8.
לאחר שהקשבתי לטיעוני באי כוח הצדדים, ועיינתי בתסקיר שירות המבחן שגובש בעניינו של המשיב, לא שוכנעתי שיש מקום להפנות את המשיב לקבלת תסקיר נוסף, נוכח רמת המסוכנות הגבוהה הנשקפת מצד המשיב כלפי בנות זוג בעתיד בכלל וכלפי המתלוננת בפרט. מסוכנות עליה ניתן ללמוד ממסכת האלימות הקשה והאיומים כמתואר בכתב האישום. מסוכנותו של המשיב מתעצמת נוכח עברו הפלילי כמתואר לעיל. אשר לחלופת המעצר, כפי שעולה מתסקיר שירות המבחן, הרי שלא היה בידי המשיב להציג חלופת מעצר בה יוכל לשהות באופן מלא. גם ביחס לחלופה טיפולית "בבית נועם", שירות המבחן לא בא בהמלצה לשחרורו של המשיב לחלופה, שכן המדובר בחלופה שאינה הרמטית, ונוכח נתוניו האישיים של המשיב, הוא אינו מתאים להשתלב בחלופה זו. יתרה מכך, המשיב עצמו שלל נזקקות טיפולית, והוא אינו עומד במבחנים שנקבעו בהלכת "סויסה". לאור האמור ובהעדר נסיבות מיוחדות ויוצאות דופן המצדיקות סטייה מן המדיניות השיפוטית שהתווה בית המשפט העליון בעבירות אלימות במשפחה, הנני מורה על מעצרו של המשיב עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו.


ניתנה היום, כ"ה כסלו תשע"ד, 28 נובמבר 2013, בהעדר הצדדים.








מת בית משפט מחוזי 4126-11/13 מדינת ישראל נ' אליאס נגאוקר (פורסם ב-ֽ 28/11/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים