Google

בית עדה עידן - עיריית קריית אונו,מדינת ישראל - משרד החינוך

פסקי דין על בית עדה עידן | פסקי דין על עיריית קריית אונו | פסקי דין על מדינת ישראל - משרד החינוך |

6618/04 רעא     27/10/2004




רעא 6618/04 בית עדה עידן נ' עיריית קריית אונו,מדינת ישראל - משרד החינוך






בבית המשפט העליון בירושלים

רע"א 6618/04

כבוד הרשם יגאל מרזל

בפני
:

בית עדה עידן

המבקש:

נ ג ד


1. עיריית קריית אונו

המשיבים:
2. מדינת ישראל - משרד החינוך

בקשה לביטול תשלום עירבון או להפחתת סכום העירבון

החלטה
1. בפני
בקשה לפטור מהפקדת עירבון בסך 15,000 ₪ ולחילופין להעמידו על סך 750 ₪ בלבד ולאפשר למבקש לשלם סכום זה בתשלומים.

2. מן האמור בבקשה עולה כי המבקש הגיש בקשת רשות ערעור על החלטות בית המשפט קמא לפיהן נדחתה בקשתו לתיקון כתב התביעה על ידי צירוף נתבע נוסף ובקשתו להגשת חוות דעת מומחה מטעמו בנושא בטיחות. התביעה נשוא בקשת רשות הערעור הינה לפיצויים על נזקי גוף אשר נגרמו למבקש בתאונה, אשר כתוצאה ממנה נותרה לו נכות רפואית. לטענת המבקש, הוא אינו מצליח למצוא מקום עבודה עקב נכותו הקשה וכן בשל כך שלא סיים את לימודיו עקב קרות התאונה ולא גויס כלל לשירות סדיר. המבקש מתגורר עם אחיו ,שאינו עובד אף הוא, בבית אימו הגרושה אשר עד לחודש מאי האחרון עבדה בחנות טבע בשכר של 3,404 ₪ לחודש ומאז אינה עובדת ומתקיימת מקצבת דמי אבטלה בסכום של 2,104 ₪ לחודש. לעיתים עובדת היא בעבודות ניקיון מזדמנות. לדברי המבקש, יש לו חשבון בנק בלתי פעיל, אין לו רכוש כלשהו, אין לו מקור תמיכה אליו יוכל לפנות לסיוע בגיוס סכום העירבון ואין לו קצבה מהמוסד לביטוח לאומי היות ונכותו נמוכה מסף הזכאות. משיבה מס' 1 מתנגדת לבקשה. לדבריה, אין כל מניעה למבקש לצאת להשתלב, חרף נכותו, במעגל העבודה, במקצוע כלשהו לאו דווקא מקצוע פיזי הכרוך בהפעלת היד הפגועה. המשיבה אף תמהה מדוע המבקש לא פנה עד היום למוסד לביטוח לאומי בתביעה לקצבת נכות כללית או להבטחת הכנסה. כן הוסיפה כי סיכוי הערעור אינם גבוהים שכן בקשותיו של המבקש הוגשו בשלב בו כמעט הסתיימה פרשת הבאת הראיות כולה על ידי כל הצדדים בבית המשפט קמא והתיק כולו עמד לקראת סיום. המבקש טרם שילם הוצאות משפט בסך 10,000 ₪ אשר הוטלו עליו בבית המשפט קמא. משיבה מס' 2, מצטרפת אף היא לטעמיה של משיבה מס' 1 וסבורה כי יש לדחות את הבקשה.

3. לאחר שעיינתי בחומר שבפני
ובטענות הצדדים נחה דעתי כי דין הבקשה להתקבל בחלקה. נראה כי אפילו המשיבים אינם חולקים על כך כי מצבו הכלכלי של המבקש קשה. התנגדותם של המשיבים מבוססת רובה ככולה על הצעות שיפור מצבו הכלכלי של המבקש. אולם ההליך שבכותרת תלוי ועומד, ואת העירבון יש להפקיד בעת הזו, ולא במועד בלתי נראה לעין בעתיד. יחד עם זאת, אין בפני
הסבר מספק לכך שהמבקש לא פנה לברר את כלל זכאויותיו במוסד לביטוח לאומי . כמו כן, על פניו, סיכוי הערעור אינם מן גבוהים. המבקש אף טרם שילם הוצאות שנפסקו בבית המשפט קמא ועובדה זו כשלעצמה מגבירה את הצורך בהבטחת הוצאותיהם של המשיבים. על כן, ובשים לב לכלל נסיבותיו של תיק זה, החלטתי להפחית את סכום העירבון לסך של 3,000₪. עירבון זה יוכל להיות מופקד בשני תשלומים שווים של 1,500 ₪ כל אחד, התשלום הראשון עד ליום 15.11.04 והשני עד ליום 2.12.04. בהיעדר הפקדה, ידחה ההליך שבכותרת ללא התראה נוספת.

ניתנה היום, יב' חשוון התשס"ה (27.10.04).

יגאל מרזל

ר ש ם
_________________________
העותק כפוף לשינויי עריכה וניסוח. 04066180_l03.docעס
מרכז מידע, טל' 02-6750444 ; אתר אינטרנט, www.court.gov.il








רעא בית המשפט העליון 6618/04 בית עדה עידן נ' עיריית קריית אונו,מדינת ישראל - משרד החינוך (פורסם ב-ֽ 27/10/2004)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים