Google

מדינת ישראל - פנחס בן שמעון פינטו , אבי בן יצחק שילוח , ברוך בן אהרון בן ציון (המכונה "בצרי") , ארקדי בן ואדים פיצ'טניקוב , אלברט בן סלומון סבח ,אילן בן ג'ורג

פסקי דין על פנחס בן שמעון פינטו | פסקי דין על אבי בן יצחק שילוח | פסקי דין על ברוך בן אהרון בן ציון (המכונה "בצרי") | פסקי דין על ארקדי בן ואדים פיצ'טניקוב | פסקי דין על אלברט בן סלומון סבח | פסקי דין על אילן בן ג'ורג |

1009/04 פח     31/10/2004




פח 1009/04 מדינת ישראל נ' פנחס בן שמעון פינטו , אבי בן יצחק שילוח , ברוך בן אהרון בן ציון (המכונה "בצרי") , ארקדי בן ואדים פיצ'טניקוב , אלברט בן סלומון סבח ,אילן בן ג'ורג




1
בתי המשפט

פח 001009/04
בית משפט מחוזי תל אביב-יפו
31/10/2004

כב' השופטת ס' רוטלוי
- אב"ד
כב' השופט א' טל

כב' השופטת ע' סלומון צ'רניאק

בפני
:
מדינת ישראל

בעניין:
המאשימה
נ ג ד
1. פנחס בן שמעון פינטו

2. אבי בן יצחק שילוח

3. ברוך בן אהרון בן ציון (המכונה "בצרי")

4. ארקדי בן ואדים פיצ'טניקוב

5. אלברט בן סלומון סבח

6. אילן בן ג'ורג
' קאשני (המכונה "יתכן")
7. אלי בן יעקב בן-סלומון
8. עזרא בן ציון שושן
9. דורון בן מכלוף חובב
10. מיכאל בן אולג פורשטט
11. אבי בן אלברט אדרי
12. פיני בן ראובן חן
13. רפי בן אלברט בוטבול
14. איתן בן מרדכי יוחננוף
15. אלכסנדר בן בוריס יצחקוב

הנאשמים
החלטה לגבי נאשם מס' 4

1. ב"כ נאשם מס' 4, מבקש כי נורה למדינה להעביר לידיו העתק מקבצי המחשב המכילים את חומר החקירה בתיק זה וזאת בגדר זכות נאשם לעיין בחומר החקירה.

לדבריו, המבוססים על בש"פ 6095 ו-6022/96 מדינת ישראל
-נ-מני מזור, תק-על 96(3) עמ' 682, הרי מקום שמדובר בזכות העיון - בהקשר הנידון כאן - כפופה ההנאה הימנה לאיזון בין זכויות מתנגשות: זכות הנאשם וסניגורו לנוחות, כנגד זכותם של אחרים שלא להינזק - או לעמוד בסיכון ממשי של הינזקות - עקב העתקת חומר החקירה.

בא-כח הנאשם סבור כי העתקת קבצי המחשב של המשטרה לא תגרום נזק לאיש, לא תעמיד איש בסיכון של הנזקות ולעומת זאת תחסוך לנאשם העתקת הקבצים האמורים הגוזלת זמן רב ותייעל את ניהול התיק, שלנוכח ריבוי העדים והנאשמים אמור להיות ארוך ומייגע.

2. ב"כ המדינה מתנגד לבקשה. לטענתו אין לנאשם זכות מוקנית לקבל את החומר בקובץ מחשב. המדינה מילאה את חובתה לאפשר לנאשם לעיין ולהעתיק את כל חומר החקירה. מדובר, איפוא, בנוחות גרידא, וכנגד נוחות זו עלול להיגרם נזק למדינה אם בית המשפט ייעתר לבקשת הנאשם.

קבצי המחשב ערוכים בפורמט ייחודי של המשטרה והוצאת פורמט זה מידיה לגורם חיצוני עלולה לגרום לשיבוש ולשינוי עדויות ויתכן והם יגיעו לידיים לא נכונות. כמו-כן, העתקת הקבצים מתוך מחשבי המשטרה עלולה לגרור העברת קבצים בלתי רצויים, וזאת אף בלא ידיעת מעביר הקבצים, דבר שיאפשר למומחה מחשבים להעתיק מהדיסקט קבצים אחרים שעלו על המחשב המשטרתי.
עוד טוען ב"כ המדינה, כי העתקת הקבצים דורשת זמן יקר וכח אדם ממשטרת ישראל, וזאת לצורך פעולה שאיננה מחוייבת המציאות.

3. אנו דוחים את הבקשה. אין כל חובה על המדינה להעמיד לידי נאשם את חומר החקירה באמצעות קבצי מחשב. כפי שאמר השופט קדמי בבש"פ 6022/96 הנ"ל, זכותם של אחרים לעמוד בסיכון ממשי של הינזקות עקב העתקה (במקרה זה שבפני
נו 'האחרים' היא המדינה) עולה על זכות הנאשם וסניגורו לנוחות. המדינה מילאה את חובתה כאשר איפשרה לב"כ הנאשם לעיין ולהעתיק את כל חומר החקירה על פי סעיף 74 לחסד"פ. אין בחסד"פ כל הוראה על פיה מחוייבת המדינה להעתיק קבצי מחשב המכילים חומר חקירה ולמסור אותם לנאשמים. דרכי העיון וההעתקה מפורטות בסעיף 75 לחסד"פ והן אינן כוללות דרך זו של העברת קבצי מחשב.

אשר על כן הבקשה נדחית.

המזכירות תשלח ההחלטה לב"כ המאשימה ולב"כ נאשם 4.
ניתנה היום, 31.10.04, במעמד ב"כ הצדדים והנאשמים.
________________ _________________ ________________
ס' רוטלוי
, שופטת א' טל
, שופט ע' סלומון צ'רניאק
,
אב"ד שופטת








פח בית משפט מחוזי 1009/04 מדינת ישראל נ' פנחס בן שמעון פינטו , אבי בן יצחק שילוח , ברוך בן אהרון בן ציון (המכונה "בצרי") , ארקדי בן ואדים פיצ'טניקוב , אלברט בן סלומון סבח ,אילן בן ג'ורג (פורסם ב-ֽ 31/10/2004)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים