Google

מדינת ישראל - אורן זיתוני

פסקי דין על אורן זיתוני

2856-02/13 תתח     03/12/2013




תתח 2856-02/13 מדינת ישראל נ' אורן זיתוני








בית משפט השלום לתעבורה בתל אביב - יפו

תת"ח 2856-02-13 מדינת ישראל
נ' זיתוני

תיק חיצוני
:
2012-00002-8





בפני

כב' השופט
אהרן האוזרמן

המאשימה
מדינת ישראל
ע"י
יחידת התביעות משרד התחבורה


נגד

הנאשם [המבקש]
אורן זיתוני
ע"י ב"כ עו"ד אביב ווהבה



החלטה

התקבלה הודעת ב"כ המבקש, מיום 01.12.13.


מסתבר כי המבקש אינו עומד בדרישות הסף לקבלה להשתלמות מנהל מקצועי - תיקון אופנועים וקטנועים, אותה קבעה הרשות כתנאי לקבלת רישיון, במכתבה מיום 06.11.13.

(ראה נספח למכתב הסנגור ומסמכי רישום לקורס של איגוד המוסכים).

בהתאם להסכמה שהייתה בין הצדדים לקבל את המלצת בית המשפט, בנסיבותיו המיוחדות והייחודיות של נאשם זה - ולאפשר לו להשלים ולקבל הכשרה מתאימה למקצוע הספציפי קרי: פירוק והרכבה של מכלולים רלוונטיים בכלי רכב דו גלגליים, במסגרת תיקון צמיגים בלבד, מתבקשת הרשות לערוך חשיבה מחודשת, על מנת למצוא למבקש הכשרה מתאימה, בה יוכל להשתתף.

לעניין זה ביהמ"ש ממליץ בפני
הרשות ובפני
איגוד המוסכים לקבל את המבקש באופן חריג להשתלמות המקורית המוצעת, זאת תוך התחייבות שלו שלא לעבוד בהמשך מעבר לפירוק מכלולים הנדרשים לתיקון צמיגים.
כמו כן המבקש יהיה חייב להשתתף בקורס במלוא השעות ולעמוד בכל הבחינות והדרישות הלימודיות.

לתשומת לב הרשות, המבקש מצדו התחייב בביהמ"ש כולל בדיון האחרון מיום 25.11.13, לעשות כל שיידרש ממנו על ידי הרשות ובכלל זה להשתתף, ללמוד ולעבור כל הכשרה ומבחן שתדרוש הרשות על מנת לאפשר לו לקבל רישיון [מנהל מקצועי 150].

ביהמ"ש סבור לאחר שנחשף לראיות המאשימה במסגרת פרשת התביעה, כי נוכח הנסיבות המיוחדות של המבקש, בין היתר העובדה כי הוא עובד במקום כבעל מוסך מזה 15 שנה, וכי במסגרת עבודתו בתיקון צמיגים של רכב דו גלגלי הוא נדרש לפרק צמיגים ומכלולים המותקנים עליהם, יש לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר למבקש לקבל הכשרה והסמכה ואף רישיון מתאים למפעל, כדי להפסיק את ביצוע העבירה באופן צופה פני עתיד.

בית המשפט העליון הביע לא אחת את דעתו כי קיים אינטרס חברתי לא מבוטל במקרים דומים, להביא להפסקת העבירה באופן צופה פני עתיד.
יסודם של דברים הוא בהשקפה כי בהפסקת העבירה כאמור, תצא החברה נשכרת הרבה יותר מאשר אם ביהמ"ש יתמקד אך ורק בענישה על העבירה שבוצעה, ויתעלם מאפשרות "שיקום" ותיקון המעשים לעתיד.

השקפה זו מצאה ביטוי לאחרונה גם במסגרת תיקון 113 לחוק העונשין, כאשר בסעיף 40 .ד. לחוק העונשין לאחר תיקונו, על ביהמ"ש לשקול שיקולי "שיקום" ושיקולים
אחרים שאינם קשורים עם נסיבות ביצוע העבירה, כולל ההגנה על הציבור.

ב"כ המאשימה יביא החלטה זו בהקדם לעיון הממונים הנוגעים בדבר ברשות, וטוב תעשה המאשימה עם תסכם מול איגוד המוסכים קבלת הנאשם כחריג להשתלמות אותה הציעה למבקש מלכתחילה, בעצמה.

קובע לתזכורת צדדים ליום
18.12.13
בשעה 11:30.
עד יום זה ידווחו הצדדים אם הושגה התקדמות כמצופה.
במידה ולא תושג הבנה,
או עד החלטה אחרת, יתייצבו בפני
ב"כ הצדדים במועד הקבוע.

מזכירות תעביר החלטה זו לב"כ הצדדים ותוודא טלפונית קבלתה בהקדם.

ניתנה היום, ל' כסלו תשע"ד, 03 דצמבר 2013, בהעדר הצדדים.








תתח בית משפט לתעבורה 2856-02/13 מדינת ישראל נ' אורן זיתוני (פורסם ב-ֽ 03/12/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים