Google

נעם וינשטין - יעקב שקלר, איילון חברה לביטוח בע"מ, מרגלית הסעות בע"מ

פסקי דין על נעם וינשטין | פסקי דין על יעקב שקלר | פסקי דין על איילון חברה לביטוח | פסקי דין על מרגלית הסעות |

15847-05/13 תאמ     08/12/2013




תאמ 15847-05/13 נעם וינשטין נ' יעקב שקלר, איילון חברה לביטוח בע"מ, מרגלית הסעות בע"מ








בית משפט השלום בכפר סבא



תא"מ 15847-05-13 וינשטין נ' שקלר ואח'




בפני

כב' השופט
אלדד נבו


תובעים

נעם וינשטין


נגד


נתבעים

1.יעקב שקלר
3.איילון חברה לביטוח בע"מ
2.מרגלית הסעות בע"מ




פסק דין


1.
בפני
תביעה כספית בסך 17,587 ₪, בגין נזקים שנגרמו לרכב התובע בתאונה מיום 18.4.12.

2.
הצדדים חלוקים בכל הנוגע לנסיבות ולאחריות הצדדים לתאונה.

3.
התובע טוען, כי במועד התאונה, אשתו, הגב' אביטל וינשטין, נהגה ברכב במעגל תנועה, כאשר לפתע הנתבע 1 הגיח מימין אל תוך מעגל התנועה מבלי שנתן לה זכות קדימה ופגע ברכבה בחלקו האחורי ימני.

4.
הנתבע 1 טוען כי נכנס למעגל התנועה כאשר היה פנוי לחלוטין והגב' וינשטין היא זו אשר ניסתה לעקוף אותו ובמהלך נסיון העקיפה פגעה בו.

5.
מטעם התובעת העיה הגב' וינשטין, אשר חזרה על גרסת התביעה ואף הדגימה את דבריה על גבי תרשים שערכה. התובע אף הציג חוות דעת שמאי לעניין גובה הנזק.

6.
מטעם הנתבעים העיד הנתבע 1. הנתבע 1 ניסה לטעון כי בעת שנכנס למעגל התנועה, הוא היה פנוי לחלוטין. כי הגב' וינשטין ניסתה לעקוף אותו ולפנות ימינה בנהיגה מהירה ומסוכנת ובשל כך נגרמה התאונה. הנתבעים לא הביאו כל חוות דעת נגדית לעניין הנזק.


7.
עדותו של הנתבע 1 לא הותירה רושם מהימן ותשובותיו, בין היתר לשאלות בית המשפט היו חסרות הגיון.


א.
כך למשל, הנתבע 1 טען כי נכנס למעגל התנועה כשהוא פנוי ואף טען כי לא ראה את רכב התובע מאחוריו שהיה בתוך מעגל התנועה ולדבריו "כשאני הייתי בתוך הכיכר אף אחד לא היה" [עמ' 4 שורה 4-5]. עדותו זו לא מתיישבת עם המרחק הקצר שבין נקודת כניסתו לכיכר למקום שבו אירעה התאונה שהרי אילו הוא היה לבדו הכיכר מן הסתם לא היתה מתרחשת תאונה.


ב.
הנתבע 1 ניסה להציג עצמו כנהג זהיר במיוחד ואף טען כי בעת שרכב התובעת נסע לצידו, הוא נצמד ככל שיכול אל אבני השפה בצד ימין, וזאת עוד לפני אותה עקיפה מסוכנת לה טען [עמ' 4 שורות 19-21]. עדותו זו עומדת בניגוד לגרסתו הקודמת כי לא היה כל רכב אחר עימו בכיכר ואף בניגוד לטענת העקיפה המהירה והמסוכנת.


ג.
זאת ועוד, הנתבעים לא הביאו לראיה את תמונות הנזקים לרכבם על מנת שאוכל להתרשם וללמוד מהן על נסיבות התאונה עניין זה פועל לחובתם מבחינה ראייתית.


8.
המסקנה מכל האמור לעיל היא כי אני מקבל את גרסת התביעה בכל הנוגע לנסיבות התרחשות התאונה וקובע כי האחריות להתרחשותה היא כולה על הנתבע 1. לא מצאתי לנכון לייחס אשם תורם כלשהו לגב' וינשטין הואיל ועל פי עדותה ותמונות הפגיעה ברכבה, ספק בעיני אם היה בידיה לפעול בדרך כלשהי על מנת להתחמק מפגיעת הנתבע 1 ברכבה.


9.
לאור האמור לעיל, התביעה מתקבלת באופן מלא. הנתבעים ישלמו לתובעת סך של 17,587 ₪ בתוספת הפרשי הצמדה וריבית חוקית מיום הגשת התביעה ועד לתשלום בפועל.

10.
כמו כן, הנתבעים ישלמו לתובעת את הוצאות המשפט [אגרה ושכר עדים] וכן שכר טרחת עו"ד בסך 6,500₪.


ניתן היום,
ה' טבת תשע"ד, 08 דצמבר 2013, בהעדר הצדדים.














תאמ בית משפט שלום 15847-05/13 נעם וינשטין נ' יעקב שקלר, איילון חברה לביטוח בע"מ, מרגלית הסעות בע"מ (פורסם ב-ֽ 08/12/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים