Google

יעקב אפרתי - אפקטיב ניהול תיקי השקעות בע"מ, עומר רגב, סקיטו שווקים בצמיחה בע"מ ואח'

פסקי דין על יעקב אפרתי | פסקי דין על אפקטיב ניהול תיקי השקעות | פסקי דין על עומר רגב | פסקי דין על סקיטו שווקים בצמיחה ואח' |

2378-02/13 א     12/12/2013




א 2378-02/13 יעקב אפרתי נ' אפקטיב ניהול תיקי השקעות בע"מ, עומר רגב, סקיטו שווקים בצמיחה בע"מ ואח'








בית משפט השלום בתל אביב - יפו



ת"א 2378-02-13 אפרתי נ' אפקטיב ניהול תיקי השקעות בע"מ ואח'

תיק חיצוני
:



בפני

כב' הרשם בכיר
אמיר צ'כנוביץ


תובע/משיב

יעקב אפרתי


נגד


נתבעים
/מבקשים

1. אפקטיב ניהול תיקי השקעות בע"מ
7. עומר רגב
6. סקיטו שווקים בצמיחה בע"מ
5. הראל חברה לביטוח בע"מ
4. דן גלאי
3. רבקה פרי פורמנסקי
2. סיגמא ניהול תיקים בע"מ






החלטה

החלטה זו הינה בבקשה אשר הגיש ב"כ הנתבעים לחיוב התובע בהוצאות ושכ"ט עו"ד לנוכח מחיקת התביעה לאחר שלא שולמה אגרת פתיחת התיק.
ב"כ הצדדים הגישו תגובות לבקשה.
ב"כ התובע בתגובתו מתנגד לבקשה מהטעם כי עם מחיקת התביעה בלא שנפסקו הוצאות ושכ"ט עו"ד, סיים בית המשפט מלאכתו בתיק. לטענתו הבקשה הוגשה 62 ימים לאחר שניתנה החלטה על מחיקת התביעה. ב"כ התובע טוען בתגובתו כי אין מקום לפסיקת הוצאות ושכ"ט עו"ד אף לגופו של ענין.
בהחלטת כב' הרשמת קרן כ"ץ מיום 12.8.13 נמחק כתב התביעה לנוכח אי תשלום אגרת פתיחת התיק.
הבקשה לפסיקת הוצאות הוגשה ביום 20.10.13, קרי בחלוף 50 ימים ממועד ההחלטה על מחיקת התביעה (בהתחשב בפגרת הקיץ של בימ"ש).
מעיון בבקשה למחיקת התביעה נמצא כי בימ"ש לא דן בצורה מפורשת בגוף ההחלטה בשאלת פסיקת הוצאות ושכ"ט עו"ד.
על פניו ניתן לראות בבקשה לפסיקת הוצאות ושכ"ט עו"ד, כבקשה הבאה בגדרה של בקשה לתיקון טעות סופר, לפי סעיף 81 לחוק בתי המשפט[נוסח משולב],תשמ"ד-1984.
ע"פ הפסיקה מקרים בהם מבוקש לתקן פס"ד השותק בשאלת ההוצאות ושכ"ט, אין הלכה אחידה בעניין של תיקון הדבר בדרך של תיקון טעות מכוח ס' 81(א) לחוק.
בית המשפט העליון, במסגרת דיון – ברם 5720/05, יוסף גופר כונס הנכסים נ' הועדה המקומית לתכנון ובניה פתח תקוה (פורסם באתר נבו), קבע כי אין מניעה להשקיף על חוסר התייחסות לשאלת שכ"ט והוצאות בפס"ד כעל השמטה מקרית הניתנת לתיקון ע"י בימ"ש שנתן את פסה"ד מכוח ס' 81(א) לחוק, ולא כעניין מהותי המצריך הגשת ערעור.
מהבקשה לפסיקת הוצאות ושכ"ט עו"ד עולה כי מבוקש לתקן את חוסר התייחסות בית המשפט לשאלת ההוצאות בהחלטה שניתנה ביום 12.8.13 בדבר מחיקת התביעה.
ע"פ ס' 81(א) לחוק, בקשה לתיקון טעות סופר של השמטה מקרית, יש להביא לדיון לפני כב' הרשמת כ"ץ, המותב אשר נתן את ההחלטה בדבר מחיקת התביעה.
"...ראוי לאפשר לבימ"ש שנמנע מלהתייחס לשאלה זו לבאר מה עמדתו בה, כמי שדן בתיק וכמי שיש לו בשל כך יתרון מובנה לבחינת השיקולים הרלוונטים לצורך כך." (ראה" ברם 5720/05, שם).
הואיל והבקשה לפסיקת הוצאות ושכ"ט עו"ד הינה במהותה בקשה לתיקון טעות סופר בהחלטה שניתנה ע"י כב' הרשמת ק.כץ מיום 12.8.13, תעביר המזכירות את הדיון בבקשה לכב' הרשמת כץ, למתן החלטה.

המזכירות תשלח ההחלטה לצדדים.


ניתנה היום, ט' טבת תשע"ד, 12 דצמבר 2013, בהעדר הצדדים.








א בית משפט שלום 2378-02/13 יעקב אפרתי נ' אפקטיב ניהול תיקי השקעות בע"מ, עומר רגב, סקיטו שווקים בצמיחה בע"מ ואח' (פורסם ב-ֽ 12/12/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים