Google

יעקב אפרתי - אפקטיב ניהול תיקי השקעות בע"מ, עומר רגב, סקיטו שווקים בצמיחה בע"מ ואח'

פסקי דין על יעקב אפרתי | פסקי דין על אפקטיב ניהול תיקי השקעות | פסקי דין על עומר רגב | פסקי דין על סקיטו שווקים בצמיחה ואח' |

2378-02/13 א     17/12/2013




א 2378-02/13 יעקב אפרתי נ' אפקטיב ניהול תיקי השקעות בע"מ, עומר רגב, סקיטו שווקים בצמיחה בע"מ ואח'








בית משפט השלום בתל אביב - יפו



ת"א 2378-02-13 אפרתי נ' אפקטיב ניהול תיקי השקעות בע"מ ואח'

תיק חיצוני
:





מספר בקשה:
6

בפני

כב' הרשמת
קרן כ"ץ


משיב/תובע

יעקב אפרתי


נגד


מבקשים
/נתבעים

1. אפקטיב ניהול תיקי השקעות בע"מ
7. עומר רגב
6. סקיטו שווקים בצמיחה בע"מ
5. הראל חברה לביטוח בע"מ
4. דן גלאי
3. רבקה פרי פורמנסקי
2. סיגמא ניהול תיקים בע"מ






החלטה

בהמשך להחלטתו של כב' הרשם הבכיר צ'כנוביץ' מיום 12.12.13 להלן החלטתי בבקשה לפסיקת הוצאות ובתגובות שהוגשו בה:
הבקשה לפסיקת הוצאות
נסמכת על כך שנגרמה למבקשים עוגמת נפש והוצאות עקב הגשת כתב התביעה. המבקשים מלינים על כך שלא הומצאו להם נספחי כתב התביעה והבקשה לפטור מאגרה ולכן נאלצו לפנות בכתב לב"כ התובע, מספר פעמים, להמציא לו פסיקה בנושא פטור מאגרה וכן נאלצו לפנות בבקשה מתאימה לבית המשפט להמצאת מסמכים.
הבקשה הוגשה משום שבהחלטתי מיום 12.8.13 בה נמחקה התביעה עקב אי תשלום האגרה לא נפסקו הוצאות.
לא נפלה טעות סופר בהחלטתי ולא בכדי לא נפסקו הוצאות. זאת משום שמדובר בשלב התחלתי של התביעה. המבקשים לא הגישו את הגנתם. המבקשים גם לא נתבקשו על ידי בית המשפט להגיב לבקשה לפטור מאגרה משום שעוד ביום 17.2.13 נדחתה הבקשה לפטור מאגרה על הסף עקב אי עמידה בדרישות התקנות הרלוונטיות.
גם כעת לאחר בחינת הבקשה ותגובותיה לא שוכנעתי כי יש לפסוק הוצאות במקרה זה. אכן נגרמה למבקשים טרחה בהגשת הבקשה להמצאת מסמכים, אך בבקשה זו ניתנה החלטתו של כב' הרשם הבכיר יגאל נמרודי מיום 17.6.13, בה הורה להגיש את המסמכים. כמו כן הורה לא להגיש כתב הגנה וחזר ועדכן כי הבקשה לפטור מאגרה נדחתה. כב' הרשם הבכיר לא פסק הוצאות בהחלטתו זו בבקשה למרות שהתבקש לכך בתוך הבקשה עצמה להמצאת המסמכים (סעיף 6 לבקשה). החלטתו זו ניתנה במסגרת הליך ביניים (הבקשה להמצאת מסמכים). משלא נפסקו בה הוצאות הרי שצודק ב"כ המשיב/תובע כי היה על המבקשים להגיש ערעור בעניין זה. אינני יושבת כערכאת ערעור על החלטה זו ולכן לא ייפסקו כעת הוצאות בעניין אי המצאת המסמכים משניתנה כבר החלטה שבה לא נעתרו המבקשים בנקודה זו.
באשר לטענות בגין עגמת נפש, הרי שזו נגרמת לכל נתבע בישראל מעצם הגשת כתב תביעה כנגדו. בשלב המצאת כתב התביעה עוד טרם הוגשה הבקשה לפטור מאגרה לכן אין כל פגם בעצם המצאתו. בתי המשפט אינם נוהגים לפסוק הוצאות רק בגלל עצם הגשת כתב התביעה והמצאתו ומסיבה זו בלבד. לפיכך ולאור האמור לעיל, אני דוחה את הבקשה לפסיקת הוצאות גם לגופו של עניין. לפנים משורת הדין, אינני עושה צו להוצאות בקשה זו כנגד המבקשים וזאת לאור התוצאות בפועל של החלטתי זו כי המשיב אף הוא לא יישא בהוצאות התביעה.
המזכירות תשלח החלטתי זו לב"כ שני הצדדים.

ניתנה היום, י"ד טבת תשע"ד, 17 דצמבר 2013, בהעדר הצדדים.








א בית משפט שלום 2378-02/13 יעקב אפרתי נ' אפקטיב ניהול תיקי השקעות בע"מ, עומר רגב, סקיטו שווקים בצמיחה בע"מ ואח' (פורסם ב-ֽ 17/12/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים