Google

דניאל אלישע - דגנית פרטוש, הראל חברה לביטוח בע"מ

פסקי דין על דניאל אלישע | פסקי דין על דגנית פרטוש | פסקי דין על הראל חברה לביטוח |

10546-02/10 א     30/12/2013




א 10546-02/10 דניאל אלישע נ' דגנית פרטוש, הראל חברה לביטוח בע"מ








בית משפט השלום בנצרת



ת"א 10546-02-10 אלישע נ' פרטוש ואח'




תיק חיצוני:



בפני

כב' השופטת
עינב גולומב


תובעים

דניאל אלישע


נגד


נתבעים

1. דגנית פרטוש
2. הראל חברה לביטוח בע"מ






החלטה

הוגשו מספר בקשות למינוי מומחים מטעם שני הצדדים. לאחר עיון בעמדות הצדדים, להלן החלטתי בהן.

1.
אשר לבקשת התובע למינוי מומחה שיקומי; על בסיס הנכות הרפואית כפי שצוינה בחוו"ד המומחים שמונו ומכלול הנסיבות, אינני רואה מקום, בשלב זה, למנות מומחה בתחום השיקום. סבורני כי נכון יהיה לשקול הצורך במינוי מומחה שיקומי לאחר פרישת התמונה הראייתית במלואה במסגרת שמיעת הוכחות, ובכלל זה שמיעת המומחים הרפואיים שמונו.

2.
אשר לבקשת התובע לעניין מינוי מומחים רפואיים לקביעת נכותו שאיננה הקשורה לתאונה: אינני רואה בשלב דיוני זה הצדקה להכריע מקדמית בשאלות המשפטיות שהעלתה הנתבעת בסוגיית הניכוי החלקי. עניין זה יוכרע, במידה ויהיה בכך צורך, בפסק הדין. בשלב דיוני זה יש לאפשר ביסוס התשתית העובדתית שבית המשפט עשוי להידרש לה בפסה"ד, ולענייננו שאלת הנכויות שאינן קשורות לתאונה. הנטל להוכיח זאת מוטל על התובע, ומבחינה זו בקשתו בדין יסודה. על רקע האמור, בטרם החלטה סופית על מינוי מומחים נוספים, ועל מנת למנוע עלויות וסרבול מיותרים, מוצע כי יוסכם דיונית שהנכויות אשר נקבעו בענף נכות כללית במל"ל כפי שהן מפורטות בדו"ח שצורף לתגובת הנתבעת, באותם תחומים בהם לא נקבעו נכויות ע"י המומחים שמונו בתיק זה, הינן, עובדתית, נכויות התובע שאינן קשורות לתאונה. לצד זאת, הטענות המשפטיות של כל צד שמורות לו לסיום ההליך באשר לצורך בניכוי חלקי של קצבת הנכות הכללית בענייננו.

3.
אשר לבקשת הנתבעת למינוי מומחה רפואי לעניין תוחלת החיים של התובע; כפי שצויין לעיל, בשלב זה לא ראייתי למנות מומחה שיקומי, ועניין זה אפשר שייבחן בהמשך לאחר שמיעת העדויות והמומחים. שאלת קיצור תוחלת החיים עשויה לעלות במסגרת חקירת המומחים שמונו, וככל שימונה מומחה שיקומי - אף בפני
ו. לפיכך, בשלב הנוכחי, אינני סבורה שיש למנות מומחה נפרד לעניין זה. הנתבעת תוכל להעלות הבקשה מטעמה בהמשך בשים לב להתפתחויות בהליך.


אני קובעת קדם משפט ליום 19.1.14 בשעה 9:30.

הנתבעת תודיע במועד הנ"ל עמדתה באשר לאמור בסעיף 2 לעיל.

בדיון יתואם מועד לישיבת הוכחות.

המזכירות תמציא את ההחלטה לצדדים

ניתנה היום, כ"ז טבת תשע"ד, 30 דצמבר 2013, בהעדר הצדדים.








א בית משפט שלום 10546-02/10 דניאל אלישע נ' דגנית פרטוש, הראל חברה לביטוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 30/12/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים