Google

מייס אלאסד, איברהים אלאסד, סוהיר אלאסד - המרכז הרפואי האונברסיטאי סורוקה, שירותי בריאות כללית, קופת חולים כללית

פסקי דין על מייס אלאסד | פסקי דין על איברהים אלאסד | פסקי דין על סוהיר אלאסד | פסקי דין על המרכז הרפואי האונברסיטאי סורוקה | פסקי דין על שירותי בריאות כללית | פסקי דין על קופת חולים כללית |

57708-12/12 א     05/01/2014




א 57708-12/12 מייס אלאסד, איברהים אלאסד, סוהיר אלאסד נ' המרכז הרפואי האונברסיטאי סורוקה, שירותי בריאות כללית, קופת חולים כללית








בית משפט השלום בבאר שבע



ת"א 57708-12-12 אלאסד ואח' נ' האונברסיטאי סורוקה ואח'

תיק חיצוני
:




מספר בקשה:
8

בפני

כב' השופט אור אדם


התובעים:

1
.
מייס אלאסד

2
.
איברהים אלאסד

3
.
סוהיר אלאסד
ע"י ב"כ עו"ד מרדכי רסיוק


נגד

הנתבעים:
1. המרכז הרפואי האונברסיטאי סורוקה
2. שירותי בריאות כללית
2. קופת חולים כללית
ע"י ב"כ עו"ד אריה כרמלי ואח'



החלטה


זוהי החלטה למינוי מומחה רפואי מטעם בית המשפט.

התובעת 1 (להלן: "התובעת"), באמצעות הוריה, התובעים 2-3, הגישה תביעה בגין נזקי גוף שלטענת התובעים נגרמו לתובעת עקב טיפול רפואי רשלני על ידי הנתבעים.

התובעים הגישו לבית משפט חוות דעת מומחים בתחומי האורתופדיה והפסיכיאטריה. המומחה האורתופד, קבע לתובעת 51% נכות צמיתה וקבע כי נכות זו והמגבלות שלצידה, נובעות מכשל מתמשך של הטיפול הרפואי. המומחה הפסיכיאטר, קבע לתובעת 30% נכות צמיתה וקבע כי קיים קשר סיבתי ברור בין המגבלות הפיזיות למצבה הנפשי.

הנתבעים מצדם הגישו חוות דעת מומחים בתחומי האורתופדיה, הפסיכיאטריה והניאונטולוגיה (רפואת ילודים). המומחה האורתופד, קבע לתובעת 38.8% נכות צמיתה, אולם קבע כי התובעת טופלה באופן מקצועי וסטנדרט גבוה ואין בסיס לטענה כי יש לראות במצבה כשל של המערכת הרפואית שטיפלה ועקבה אחריה. המומחה הפסיכיאטר קבע לתובעת נכות נפשית בשיעור 20%, כאשר מחציתה בלבד (10%) משויכת לנכותה הגופנית ומחציתה קשורה למבנה אישיותה, לקשייה הלימודיים ולסביבה בה גדלה. המומחית ברפואת ילודים, קבעה כי לא נפל כל פגם בטיפול שהעניקו הנתבעים לתובעת.

נוכח המחלוקת המהותית בין חוות הדעת, קבע בית המשפט כי על הצדדים להביע עמדתם לעניין מינוי מומחים מטעם בית משפט.
התובעים מתנגדים למינוי. לטענתם, מדובר בתביעה לנזקי גוף עקב רשלנות רפואית, ועל כן אין למנות מומחה, במיוחד לא בשלב מוקדם של הדיון, עוד בטרם העידו המומחים בפני
בית המשפט. בנוסף, טוענים כי נטיית המומחה תהא להזדהות עם המוסד הרפואי, ויכול שהמומחה ישתייך לאסכולה רפואית השוללת קשר סיבתי בין הדבקות באלח דם עם חיידק לבין התפתחות מגבלות במערכת התנועה, כפי שארע לתובעת.

הנתבעים מצדם מסכימים למינוי מומחה בתחומי הנאונטולוגיה או אורתופדיה של ילדים.

לאחר שעיינתי בעמדות הצדדים ובחוות דעתם, נראה לי כי יש למנות מומחה לעניין האחריות בתחום האורתופדי, כבר בשלב זה, שכן מעיון בחוות הדעת עולה כי המחלוקת בנוגע לחבות היא גדולה ועמוקה, ואי מינוי מומחה אובייקטיבי יקשה על בית המשפט לרדת לחקר האמת. כמובן שבשלב זה, נוכח העדר הסכמה למינוי, לא נדרשו הצדדים לוותר על חוות דעתם, והם יוכלו להביע כל התנגדות לחוות דעת המומחה, אולם נראה כי מדובר בעניין מקצועי מובהק, שנדרשת חוות דעת מומחה מטעם בית המשפט כדי לסייע בהבנת המחלוקת בין מומחי הצדדים והכרעה בדבר.

יודגש כי ייתכן שבשלב מאוחר יותר ימונו גם מומחים מעטם בית המשפט לסוגיית הנזק.

לפיכך אני מורה על מינויו של פרופ' בדר דויד, בכתובת : הבנים 14 הוד השרון, טל : 04-8359064, כמומחה רפואי מטעם בית משפט בתחום הנאונטולוגיה.

המומחה יקבע ממצאים לגבי טענות התובעים לרשלנות הנתבעים ובמיוחד יתייחס לסוגיות הבאות:


א.
לקשר הסיבתי שבין הטיפול הרפואי שקיבלה התובעת לבין מצב התובעת נכון להיום.

ב.
המומחה יקבע ממצאים לעניין אופן הטיפול הרפואי שקיבלה התובעת לאחר לידתה – האם פעלו הנתבעים על פי אמות המידה והסטנדרטים המקובלים.

ג.
המומחה יקבע ממצאים לעניין אופן המעקב הרפואי ויתייחס לטענה בדבר הכשל ויתייחס, בין השאר, לשאלה האם ניתן היה לאבחן את הליקוי בשלב מוקדם יותר והאם אבחון מוקדם יותר היה משנה את מצבה של התובעת.

ד.
עוד יתייחס המומחה, בין היתר, לטענות התובעים לגבי תיעוד לקוי.

ה.
המומחה יחווה דעתו האם יש צורך במינוי מומחים נוספים.
בעלי הדין רשאים להעביר למומחה כל מסמך רפואי שבידיהם, לרבות חוות דעת מומחים. המומחה יציין בחוות הדעת אלו מסמכים היו בפני
ו לצורך מתן חוות הדעת.

שכרו של המומחה לא יעלה על 5,000 ₪ בתוספת מע"מ.

בשלב זה יישאו הן התובעים והן הנתבעים בשכרו של המומחה וזה יילקח בחשבון הסכומים שיפסקו. התובעים יישאו ברבע משכ"ט המומחה והנתבעים יישאו בשלושה רבעים מהסכום.

התובעים והנתבעים יפקידו את שכר המומחה בבית המשפט עד ליום 20.1.14, כדלהלן: התובעים יפקידו 1,250 ₪ + מע"מ, והנתבעים יפקידו 3,750 + מע"מ.

הנתבעים רשאים להודיע עד למועד הנ"ל כי יעבירו את חלקם ישירות לידי המומחה.

המזכירות לא תוציא כתב מינוי למומחה טרם הפקדת כספי פיקדון על ידי הצדדים, או התחייבות של הנתבעים כאמור
.

חוות הדעת תימסר לבית המשפט ולבעלי הדין ככל האפשר עד ליום 1.4.14.

בעלי הדין רשאים להפנות למומחה שאלות הבהרה תוך 15 יום ממועד קבלת חוות הדעת והמומחה מתבקש להשיב תוך 15 יום נוספים.

מייד לאחר קבלת חוות דעת המומחה מטעם בית המשפט, יפתחו הצדדים במשא ומתן אינטנסיבי, בנסיון להגיע להסכמות, מהותיות או דיוניות, ויודיעו תוצאות המו"מ לבית המשפט עד ליום 15.5.14.

ככל שטרם נסתיימו הליכים מקדמיים, יסיימו הצדדים את כל ההליכים המקדמיים, לרבות גילוי מסמכים, שאלונים ופרטים נוספים, ככל שיידרשו, עד יום 1.2.14, ולאחר מועד זלא תוגשנה בקשות בעניינים מקדמיים, למעט מטעמים מיוחדים.

תחשיב נזק מטעם התובעים יוגש עד יום 1.6.14.

תחשיב נזק מטעם הנתבע יוגש עד יום 1.7.14.

קובע קדם משפט ליום שלישי, יג' בתשרי התשע"ה, 7 באוקטובר 2014 שעה 9:00.

בעלי הדין יתייצבו בעצמם ואם מדובר בחברה, יתייצב גורן המוסמך לפשרה או שיהיה זמין טלפונית.

המזכירות תעביר את ההחלטה בהקדם לב"כ הצדדים.


ניתנה היום, ד' שבט תשע"ד, 05 ינואר 2014, בהעדר הצדדים.









א בית משפט שלום 57708-12/12 מייס אלאסד, איברהים אלאסד, סוהיר אלאסד נ' המרכז הרפואי האונברסיטאי סורוקה, שירותי בריאות כללית, קופת חולים כללית (פורסם ב-ֽ 05/01/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים