Google

מדינת ישראל - יוסרי מסארוה

פסקי דין על יוסרי מסארוה

6343-10/13 פלא     08/01/2014




פלא 6343-10/13 מדינת ישראל נ' יוסרי מסארוה




לך






בית משפט השלום לתעבורה בפתח תקווה
פל"א 6343-10-13 מדינת ישראל
נ' מסארוה(עציר)


08 ינואר 2014





6345-10-13

בפני
כב' השופטת לאה שלזינגר שמאי



המאשימה
מדינת ישראל

נגד

הנאשם
יוסרי מסארוה
(עציר)




נוכחים:
ב"כ המאשימה עו"ד עידו בן אהרון
הנאשם – הובא וע"י ב"כ עו"ד שדלצקי
ועו"ד מרידור
<#1#>

<#2#>
גזר דין


1.
הנאשם הורשע על-פי הודאתו בעבירות המיוחסות לו בשני כתבי אישום, הכוללים עבירות של נהיגה בפסילה, ללא רישיון נהיגה וביטוח תקפים ונהיגה בשכרות-תחת השפעת סמים.

2.
עפ"י כתב האישום, בתאריך 15.10.13 בשעה 20:20 או בסמוך לכך, נהג הנאשם בטייבה ברכב פרטי מ.ר. 31-249-29, ביודעו כי הוא פסול לנהיגה בתיק תת"ע 4574-02-12, בו נדון, בנוכחותו,


לפסילה למשך 12 חודשים. בנסיבות אלה נהג הנאשם ללא רישיון נהיגה וללא ביטוח תקפים ובנוסף לכך נאשם בנהיגה בהיותו שיכור, בכך שהיה נתון תחת השפעת סמים משכרים.

עפ"י כתב האישום המצורף, בתאריך 24.10.11 שעה 08:40 או בסמוך לכך, נהג הנאשם בטייבה בטרקטור מ.ר. 2496-96, ללא רישיון נהיגה וללא ביטוח תקפים.

3.
מדובר בעבירות חמורות ומסוכנות של נהיגה בפסילה, כשרישיון הנהיגה פקע כ-12 שנים וללא ביטוח. חומרה יתרה במקרה דנן, בו נהג הנאשם בשכרות כשהוא תחת השפעת סמים, כאשר בבדיקת שתן, שבוצעה בהסכמתו של הנאשם, נמצאו שרידים של סם מסוג קנביס.

4.
לחובת הנאשם המחזיק ברישיון משנת 96', 11 הרשעות קודמות בתעבורה, מהן פרסה, טלפון ונהיגה ללא רישיון נהיגה תקף מעל 6 חודשים (3 ה"ק). בגין האחרונה תלוי ועומד נגדו מאסר מותנה למשך 6 חודשים שהינו בר הפעלה.

בפלילים לחובת הנאשם הרשעות בעבירות של שימוש בסם ועבירות רכוש בגינן נשפט למאסר בפועל.

5.
לזכותו של הנאשם הודאתו.

6.
התביעה עתרה להשית על הנאשם מאסר בפועל שלא יפחת מ-7 חודשים, הפעלת מאסר על תנאי במצטבר, מאסר על תנאי, פסילה תוך הפעלת פסילות על תנאי של 9 ו-11 חודשים במצטבר, פסילה על תנאי וקנס.

ב"כ הנאשם ביקש להסתפק בעונש המעצר שריצה הנאשם עד כה ולהאריך את המאסר על תנאי או לחילופין להשית עליו עבודות שירות. בטיעוניו לעונש, הסנגור הדגיש כי נסיבות ביצוע העבירות הינן לקולא. אשר לנהיגה מדובר בנסיעה קצרה של 500 מ'. אשר לשכרות – נמצאו שרידי סם בכמות נמוכה, מה שמעיד כי אין המדובר בצריכה שנעשתה עובר או בסמוך לנהיגה . ב"כ הנאשם ביקש כי בית המשפט יתחשב בנסיבותיו האישיות של הנאשם שבהעדר הורים, שנפטרו מחמת מחלה, משמש כמשענת ומפרנס לאחיו ואשתו הכורעת ללדת. עוד צוין, כי כיום הנאשם מנסה לחזור למוטב ולתקן דרכיו ועונש של מאסר בפועל עלול לחבל במאמציו.

7.
בדיון מיום 5.12.13, הוריתי לממונה על עבודות שירות להגיש חוות דעת בעניין התאמתו של הנאשם לרצות מאסר בדרך של עבודות שירות, תוך הדגשה כי אין בכך כדי ליצור ציפייה או התחייבות לעונש.

בחוות דעת מיום 24.12.13 קבע הממונה כי הנאשם מתאים לרצות מאסר בדרך של עבודות שירות והמליץ להציבו במועצה מקומית בת חפר.

בהחלטתי מיום 30.12.13, הוריתי לממונה להגיש חוו"ד משלימה. בחוו"ד משלימה מיום 05.01.2014 ציין הממונה כי נערכה לנאשם בדיקת שתן שנמצאה נקיה וחזר על המלצתו כי הנאשם נמצא מתאים לבצע עבודות שירות.

8.
עבירות של נהיגה בשכרות ובזמן פסילה הן עבירות מהחמורות ביותר שהעונש הראוי בצדן הינו עונש מאסר לריצוי מאחורי סורג ובריח. העבירות אותן ביצע הנאשם הפכו לנגע של ממש ועל כן תפקידו של בית המשפט להרים את תרומתו בענישה הולמת המשדרת מסר ברור הן לנאשם והן לעבריינים פוטנציאלים.

באשר לעבירה של נהיגה בזמן פסילה, חזר ואמר בית המשפט העליון, כי כאשר מדובר בעבירה של נהיגה בזמן פסילה יש להחמיר בעונש. כך לדוגמא ברע"פ דניס דושבסקי נ' מדינת ישראל
מפי כ' השופט ג'ובראן: " התנהגות שכזו דורשת ענישה משמעותית ומרתיעה שהרי בביצוע מעשה כזה מסכן הנהג, שכבר הוכיח בעבר כי חוקי התעבורה אינם נר לרגליו, את שלום הציבור- נהגים והולכי רגל כאחד; הוא מבטא זלזול בצווים של בית-המשפט; הוא מוכיח, כי לא ניתן להרחיק אותו נהג מהכביש כל עוד הדבר תלוי ברצונו הטוב" (ראה גם: רע"פ 6115/06 מדינת ישראל
נ' אבו לבן (2007); רע"פ 410/04
מזרחי נ' מדינת ישראל
(2004); רע"פ 7019/04 אופיר נ' מדינת ישראל
(2004)).

ברע"פ 3878/05 בנגוזי נ' מד"י , ציינה כב' השופטת פרוקצ'יה כי:
"
נהיגה בכבישי הארץ בזמן פסילת רישיון טומנת בחובה סיכונים רבים לביטחונם של נוסעים ברכב והולכי רגל. יתר על כן, ולא פחות מכך, היא משקפת התייחסות של ביזוי החוק וצווי בית המשפט".

עוד קבע בית המשפט העליון ברע"פ 665/11 אבו עאמר נ' מד"י מפי כב' השופט א' רובינשטיין, כי:
"
עבירות נהיגה בפסילה ללא ביטוח וללא רישיון, יש בהן לא רק דופי פלילי, אלא אף מוסרי כפול: הסיכון המובהק לעוברי דרך (וגם לנוהג עצמו), וזו עיקר, וכן קשיים במימוש פיצויים בעקבות תאונות דרכים אם אלה יקרו חלילה בעת נהיגה כזאת; ראו למשל סעיפים 7 ו 12 לחוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה 1975 ומכל מקום הטלתם על קופת הציבור".

וכן ברע"פ 2221/11 הראל נ' מד"י , מפי כב' השופט א' רובינשטיין, אף הוא בקשר לנהיגה בפסילה:
"
במובן הרחב, על בית משפט זה לשלוח מסר צלול וברור לפיו בעבירות מסוג זה, במיוחד כאשר למבקש עבר תעבורתי מכביד, ינקוט בית המשפט במדיניות ענישה מחמירה המשקפת את הסכנה הטמונה בהן לציבור הרחב".

באשר לעבירת השכרות, ודין אחד הוא לנוהגים בשכרות עקב צריכת אלכוהול ולנוהגים תחת השפעת סמים, גם כאן חזר והדגיש בית המשפט העליון כי הגיעה העת להחמיר בענישה של נהגים שיכורים, המסכנים את חיי הציבור. כך למשל ברע"פ 6418/07 עמית כהן נ' מדינת ישראל
מפי כ' השופט ג'ובראן: " נהיגה במצב שכרות היא עבירה המסכנת לא רק את הנהג פורע החוק אלא את הנוסעים עימו ואת המכוניות שבקרבתן הוא נוסע. נהג אשר מוכן לנהוג במצב של שכרות צריך לדעת, כי באם ייתפס, צפוי הוא להיענש בחומרה רבה".

ועוד מפי כב' השופט ג'ובראן ברע"פ 6439/06 קריטי נ' מדינת ישראל
: " נהיגה במצב של שכרות מסכנת את חייהם של הנוהגים בכביש והיא מהווה גורם מרכזי למספרן הרב של תאונות הדרכים. על-כן, יש לנקוט במדיניות ענישה מרתיעה ולהעניש החומרה נהגים הנתפסים כאשר הם נוהגים בשכרות".

הנה כי כן, על פי ההלכה הפסוקה מי שמפר הפרה בוטה את הוראות החוק, מזלזל בפסק דינו של ביהמ"ש ואינו מציית לו - ראוי שימצא מקומו מאחורי סורג ובריח.

9.
כאמור, במקרה זה, המדובר בצרוף של שתי עבירות חמורות אלה יחדיו. הנאשם נהג בזמן פסילה, למרות שנשפט בנוכחותו וידע אודותיה, והוסיף לזאת גם נהיגה תחת השפעת סמים. לכל אלה מצטרף עברו התעבורתי
והפלילי
המלמד על אורח חיים עברייני ופורץ גבולות.

בקביעת מתחם העונש ההולם בהתאם לסעיף 40 ג (א) לחוק העונשין, ראוי להתחשב בערך
החברתי שנפגע מביצוע העבירה, במידת הפגיעה בו, במדיניות הענישה הנהוגה, בנסיבות הקשורות בביצוע העבירה, נסיבותיו האישיות של הנאשם וסיכויי שיקומו.

בעבירה של נהיגה בפסילה מתחם הענישה נע בין 6 חודשי מאסר ל- 20 חודשים ופסילת רשיון נהיגה לתקופה שבין 5 חודשים ועד 32 חודשים.
בעבירה של נהיגה בשכרות - תחת השפעת סמים – מתחם הענישה הינו ללא מאסר ועד מאסר למשך שנה ופסילת רישיון נהיגה מ-24 חודשים, שהינה פסילת המינימום הקבועה בחוק ועד 3 שנים.

ואולם, לעולם כל מקרה לגופו והענישה היא אינדיבידואלית. בנסיבות לקולא ניתן למנות את הודאתו המידית של הנאשם ואת העובדה כי זו לו הפעם הראשונה בה הורשע בעבירות אלה, וכן את העובדה כי הנאשם מצוי במעצר מאחורי סורג ובריח מיום 15.10.13, היינו קרוב ל-3 חודשים.

10.
לאחר ששקלתי טיעוני הצדדים ובחנתי עברו התעבורתי של הנאשם ונסיבותיו האישיות ובשים לב להודאתו המיידית ומשך המעצר בו היה נתון, אני גוזרת על הנאשם את העונשים הבאים:

אני דנה את הנאשם למאסר למשך 6 חודשים, שירוצה בדרך של עבודות שירות, בהתאם לחוות דעת הממונה.

הנני מורה על הפעלת עונש של מאסר על תנאי למשך 6 חודשים, כפי שנפסק על תנאי בבימ"ש תעבורה ת"א ביום 3.7.13 בתיק 4574-02-12 לריצוי בחופף.

אני דנה את הנאשם למאסר לתקופה של
12 חודשים וזאת על תנאי למשך 3 שנים שלא יעבור עבירה של נהיגה בפסילה, נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף מעל שנה או כבלתי מורשה, נהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים משכרים או משקאות משכרים.

מאחר ודנתי את הנאשם למאסר לא אשית עליו קנס.

אני פוסלת את הנאשם מלקבל או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של
30 חודשים.
הנני מורה על הפעלת עונש של פסילת רישיון הנהיגה למשך 3 חודשים, כפי שנפסק על תנאי בבימ"ש פתח תקווה ביום 11.12.2011 בתיק 51200735317 לריצוי באופן מצטבר.

הנני מורה על הפעלת עונש של פסילת רישיון הנהיגה למשך חודשיים, כפי שנפסק על תנאי בבימ"ש שלום בתל אביב ביום 03.07.2013 בתיק 25500066250 לריצוי באופן מצטבר.


הנני פוסלת את הנאשמת מלקבל או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 6 חודשים וזאת על תנאי למשך שלוש שנים.





על הנאשם לחתום התחייבות להימנע מעבירות של נהיגה בפסילה, נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף מעל שנה או כבלתי מורשה, נהיגה בשכרות או תחת השפעת משקאות/סמים משכרים.
סכום ההתחייבות
20,000 ₪.
משך ההתחייבות שלוש שנים.
יסרב לחתום ייאסר 60 יום.
ההתחייבות תחתם היום.

זכות ערעור תוך 45 יום מהיום.
<#3#>

ניתנה והודעה היום ז' שבט תשע"ד, 08/01/2014 במעמד הנוכחים.


לאה שלזינגר שמאי
, שופטת


החלטה
הנאשם ייאסר לאלתר.

בכפוף לחתימת התחייבות עצמית על סך 8,000 ₪, ישוחרר הנאשם ויעוכב ריצוי עונש המאסר אשר הוטל עליו עד ליום 21.01.14.

על הנאשם להתייצב במועד זה בשעה 08:00 בפני
המפקח על עבודות שירות במפקדת מחוז מרכז, יחידת עבודות השירות ת.ד. 81 רמלה 72100.

הנאשם ירצה את עבודות השירות במסגרת מועצה מקומית בת חפר, חמישה ימים בשבוע, 8.5 שעות עבודה יומיות.
מפקח אחראי – שמחי משה.
תאריך תחילת ביצוע העבודות
21.01.14.

הממונה על עבודות השירות יודיע לביהמ"ש על התייצבות הנאשם לריצוי עונשו ועל סיום ריצויו.


הנאשם מוזהר כי אם לא יבצע עבודות השירות לשביעות רצון הממונה, עלול הדבר להביא להפסקתן של עבודות השירות ולריצוי עונשו בדרך של מאסר בפועל.

הנאשם מוזהר כי תנאי לריצוי עבודות השירות הינו ניקיונו מסמים, ואם תתגלה מעורבות פעילה בין בגילוי סם ובין בניסיון לזייף דגימת שתן, יהא הדבר הפרה של תנאי עבודות השירות, והוא יהיה צפוי להפסקה מנהלית.

ניתן צו עיכוב יציאה מן הארץ נגד הנאשם, שיבוטל לאחר ריצוי עונש המאסר. על הנאשם להמציא אישור על סיום ריצוי המאסר לצורך ביטול צו עיכוב היציאה מן הארץ נגדו.

<#4#>

ניתנה והודעה היום ז' שבט תשע"ד, 08/01/2014 במעמד הנוכחים.


לאה שלזינגר שמאי
, שופטת









פלא בית משפט לתעבורה 6343-10/13 מדינת ישראל נ' יוסרי מסארוה (פורסם ב-ֽ 08/01/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים