Google

דניאלה נבון - בנק הפועלים תל אביב סניף בבלי

פסקי דין על דניאלה נבון | פסקי דין על בנק הפועלים תל אביב סניף בבלי

21918-06/13 תאק     12/01/2014




תאק 21918-06/13 דניאלה נבון נ' בנק הפועלים תל אביב סניף בבלי








בית משפט השלום בתל אביב - יפו



תא"ק 21918-06-13 בנק הפועלים תל אביב סניף בבלי
12776 נ' נבון




תיק חיצוני:




מספר בקשה:
2

בפני

כב' הרשם
אריה ביטון


מבקשים

דניאלה נבון


נגד


משיבים

בנק הפועלים תל אביב סניף בבלי
12776






החלטה

1.
בפני
י מונחת בקשה למחיקת הכותרת "בסדר דין מקוצר", אשר הוגשה במסגרת תביעה כספית על סך של 154,007 ₪.

טענות הצדדים

2.
לטענת המבקשת, הסכומים הנתבעים בכתב התביעה כהחזר עבור פירעון של ההלוואות אותן נטלה, אינם נכונים ואינם נתמכים בדפי חשבון, אלא רק צורפה השורה הסופית של ההלוואות ושל סכומי הפיגור באופן שאין כל אפשרות לבדוק את הנתונים. ב"כ המבקשת פנה למשיב בבקשה להמציא מסמכי בנק הדרושים לה לצורך הגנתה ואלה טרם הומצאו לה. מוסיפה המבקשת וטוענת, כי היא אינה חתומה על מסמכי ההלוואה מתאריך 06/09/12, ומשאין מסמך בכתב ידה של המבקשת, יש למחוק את הכותרת, שכן אין התביעה ראויה לידון בסדר דין מקוצר. עוד נטען, כי לא קיבלה היא כל התראה מהבנק על כוונתו לפעול לפירעון מיידי של ההלוואות טרם הגשת התביעה, ומכאן שהמשיב נהג כלפיה בחוסר תום לב.

3.
לטענת המשיב, תביעתו עומדת בדרישות התקנות, שכן מבוססת היא על מקור חיוב הנובע מכתבי התחייבות עליהם חתמה המבקשת, ומכאן שמתקיים התנאי הנדרש בדבר "ראשית ראיה" בכתב, ולכן ניתן להגיש את התביעה בהליך של סדר דין מקוצר. כמו כן נטען, כי בתביעה בסדר דין מקוצר שמגיש בנק לגבי יתרת חוב בחשבון, די בצירוף ההסכם הבסיסי שבין הבנק ללקוח ושל הדף המצביע על היתרה הסופית. באשר לטענה לפיה המבקשת אינה חתומה על מסמך ההלוואה, מגיב המשיב, כי היא אכן חתומה על המסמך, ואף אם היה מתברר כי לאו, די בקיומם של יתר המסמכים בחתימת ידה של המבקשת, אשר צורפו לכתב התביעה, על-מנת לקיים את התנאים הנדרשים בתקנות. מכאן, יש לדחות את הבקשה למחיקת כותרת שהגישה המבקשת.

4.
בתשובת המבקשת נטען, כי מכחישה היא כל חתימה על מסמך ההלוואה המהווה כחמישים אחוזים מסכום התביעה, ולאור טענה זו ובהתאם לפסיקה, די שחלק מהתביעה אינו בר תביעה בסדר דין מקוצר בכדי שהעניין כולו יידון בהליך רגיל.

דיון והכרעה

5.
ההסדר החקיקתי לצורך הגשת תביעה בסדר דין מקוצר נקבע בתקנה 202 לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד-1984. התנאים הצריכים להתקיים לפי סדר דין זה הם: א. סכום כסף קצוב. ב. קיומו של חוזה או התחייבות מפורשים או מכללא. ג. ראיה שבכתב.

לצורך בחינת התאמתה של התביעה לידון בסדר דין מקוצר, נבחן את התקיימותם של שלושת התנאים שלעיל בתביעה זו:

א.
סכום קצוב - בהלכה הפסוקה נקבע שהסכום הנתבע צריך שיהיה ניתן לחישוב אריתמטי פשוט, ללא צורך בשומה או בהערכה (ראו: ע"א 734/83 חברת החשמל לישראל בע"מ נ' שפיר דוידוביץ, לח (1) 613). בענייננו, פירט המשיב בכתב התביעה את גובה החוב הנתבע המורכב מיתרת חובה של המבקשת בגין שלוש הלוואות שנטלה כדלקמן: 74,298 ₪ בגין הלוואה ראשונה, 72,936 ₪ בגין הלוואה שניה וסך של 4,699 ₪ בגין הלוואה שלישית. כמו כן, תובע המשיב את יתרת החוב בחשבון העובר ושב בשיעור של 2,050 ₪. מכאן, ברי כי הסכומים הנתבעים הינם סכומים קצובים שאינם דורשים שומה או הערכה.

ב.
חוזה או התחייבות מפורשת או מכללא - על התביעה בסדר דין מקוצר לסמוך על חוזה או התחייבות מפורשים או מכללא. בענייננו, כתב התביעה נסמך על כתבי התחייבות להחזרת הלוואות, החתומים על-ידי המבקשת עצמה, בהם מצוינים הסכומים אותם התחייבה המבקשת לשלם למשיב. טענת המבקשת כי אין היא חתומה על המסמך שהוגש בתמיכה לתביעה, מהווה טענת הגנה שתתברר במהלך ההליך השיפוטי ובבקשת הרשות להתגונן ואין בכוחה לאיין את קיומו של חוזה מפורש בתמיכה להליך מסוג זה. מכאן, עולה כי התביעה נתמכת בחוזה מפורש או מכללא כנדרש בתקנה.

ג.
ראיה שבכתב - תביעה בסדר דין מקוצר מותנית בקיומן של ראיות שבכתב התומכות בתביעה המוגשת. בעניין זה נקבע, כי הכתב הנדרש אינו חייב להיות ראיה מלאה על עילת התביעה, על כל פרטיה ודקדוקיה ודי ב"ראשית ראיה" (ראו: אורי גורן, סוגיות בסדר דין אזרחי, מהדורה עשירית, פרק כ"ה, 396-397). כתבי ההתחייבות להחזר ההלוואות, החתומים לכאורה על-ידי המבקשת, מהווים ראיה שבכתב התומכת בכתב התביעה, במסגרתם פורטו סכומי ההלוואה אותם התחייבה המבקשת להחזיר. ככל שיש מחלוקת בין הצדדים באשר לחתימת המבקשת על מסמכי ההלוואה מיום 06/09/12, או כי אין היא תומכת בכלל הסכום הנתבע, אין בכך כדי להשפיע על סיווג ההליך בסדר דין מקוצר, שהרי אין הראיה שבכתב חייבת להיות על כל פרטי כתב התביעה ודי בקיומה של ראשית ראיה לצורך עמידה בדרישות התקנה. מכאן, לאחר בחינת התנאים לעיל, מצאתי כי המשיב עמד בתנאים הנדרשים לצורך הגשת התביעה בסדר דין מקוצר.

סוף דבר

6.
לאור האמור לעיל, מצאתי לדחות את הבקשה למחיקת הכותרת ולהורות על המשך ניהול התביעה בסדר דין מקוצר.

7.
המבקשת תישא בהוצאות הבקשה ובשכ"ט עו"ד בסך של 1,500 ₪.



ניתנה היום, י"א שבט תשע"ד, 12 ינואר 2014, בהעדר הצדדים.








תאק בית משפט שלום 21918-06/13 דניאלה נבון נ' בנק הפועלים תל אביב סניף בבלי (פורסם ב-ֽ 12/01/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים