Google

פרלה חסן - מיכאל קזנדזיי, הפניקס חברה לביטוח בע"מ

פסקי דין על פרלה חסן | פסקי דין על מיכאל קזנדזיי | פסקי דין על הפניקס חברה לביטוח |

2485-12/13 רעא     26/01/2014




רעא 2485-12/13 פרלה חסן נ' מיכאל קזנדזיי, הפניקס חברה לביטוח בע"מ








בית המשפט המחוזי בירושלים בשבתו כבית-משפט לערעורים אזרחיים



רע"א 2485-12-13 חסן נ' קזנדזיי ואח'




תיק חיצוני:





מספר בקשה:
1

בפני

כב' השופט
ראובן שמיע


מבקשת

פרלה חסן
ע"י ב"כ עוה"ד גיל הראל ואח'


נגד

משיבים
1. מיכאל קזנדזיי
2. הפניקס חברה לביטוח בע"מ
ע"י ב"כ עוה"ד מ. כפרי קהן ואח'


החלטה

בפני
י בקשה לפטור מהפקדת ערבון ו/או להפחתתו.

לטענת ב"כ המבקשת, המבקשת נפגעה בתאונת דרכים ביום 6.6.2004 ונחבלה בכל גופה, ועד היום סובלת מכאבים בגופה ומתקשה בתפקודה היומיומי. התאונה הוכרה כתאונת עבודה, ונכותה הצמיתה של המבקשת נקבעה על 56%. מצבה הכלכלי של המבקשת קשה כאשר היא מתקיימת מקצבת זקנה בסך של 1,900 ₪. בעלה של המבקש פנסיונר המקבל סך של 4,000 ₪ בחודש. המבקשת נאלצת לשאת בהוצאות הבית, ובכלל זה, חשבונות והוצאות אישיות. בתצהירה, ציינה המבקשת כי אין לה אפשרות להשיג מימון לערבון מכל מקור שהוא. ב"כ המשיבים טען בתגובה, כי סיכויי הצלחתה של בקשת רשות הערעור הנם קלושים, שכן בית משפט קמא בחן את קביעת המל"ל ואת מלוא החומר הרפואי המצוי בתיק והחליט לקבל את בקשתם. לטענתו, המבקשת לא הציגה סיכויים ממשיים להצלחת הערעור, ולדבריו, דווקא בשל מצבה הכלכלי של המבקשת, ישנו חשש ממשי לגביית הוצאות המשיבים, ככל שאלו ייפסקו לטובתם. ב"כ המבקשת טען מנגד, כי לא הוכח בצורה חד משמעית ונחרצת ע"י המשיבים שהחומר בדבר עברה הרפואי של המבקשת לא היה בידיעתה של וועדת המל"ל או בחזקתה, ומכאן שסיכויי הצלחה הערעור הנם גבוהים.

לאחר שבחנתי את טענות הצדדים, הגעתי לכלל מסקנה כי דין הבקשה להתקבל חלקית.

מטרת הערבון היא לתת למשיבים מענה להוצאותיהם אם יידחה הערעור. השיקולים שיש לשקול לצורך מתן הפטור מהפקדת ערבון הם מצבו הכלכלי של המבקש וסיכוייו של ההליך אותו יזם להתקבל (ראו: בש"א 1528/06 יוסף ורנר נ' כונס הנכסים הרשמי, 17.10.2007). התנאים לפטור הם מצטברים, ודי שאחד מהם אינו מתקיים כדי להצדיק סירוב לבקשת הפטור.
במסגרת זו, על המבקש

פטור

מהפקדת

עירבון

לפרוש

בפני

בית

המשפט

תשתית

עובדתית

עדכנית

ומלאה

בדבר

מצבו

הכלכלי

ויכולתו

לגייס

את

הסכום (ראו: בש"א 3849/11 פלג נ'
sofasa llc
,
22.5.2011).
בענייננו, עולה כי קיים פער בין המצוין בבקשה לבין המצוין בתצהיר לעניין הפנסיה שבעלה של המבקשת מקבל. בבקשה מצוין כי הוא מקבל פנסיה בסך 4,000 ₪, ואילו בתצהיר מצוין כי הוא מקבל פנסיה בסך 9,000 ₪. היות והמבקשת לא צירפה אף מסמך התומך בטענותיה בדבר מצבה הכלכלי, לרבות אישורים מטעם המל"ל, תדפיסי חשבונות בנק ותלושי הפנסיה של הבעלה, לא ניתן לאמת או לשלול את הנתונים. המבקש גם לא פירטה בתצהיר את
היקף רכושה, ולא את
הוצאותיה השונות. כמו כן, המבקשת לא ציינה כיצד עלה בידיה לממן את ייצוגה המשפטי הפרטי, כנדרש בפסיקה. בנסיבות אלה, ברי כי לא נפרשה בפני
בית המשפט תשתית עובדתית עדכנית ומלאה בדבר מצבה הכלכלי של המבקשת, ודי בכך, כדי לדחות את בקשתה.
יחד עם זאת, לאחר ששקלתי את מכלול השיקולים הנוגעים בעניין, בחנתי את מהות ההליך ומידת מורכבותו, מיהות המבקשת, שיעור ההוצאות הצפויות וסיכויי בקשת רשות ערעור להתקבל, נחה דעתי, בשים לב לכך שנראה על פניו כי מצבה הכלכלי של המבקשת אינו מן המשופרים, כי יש להעמיד את גובה הערבון על סך של 4000 ₪ בלבד.
הערבון יופקד אפוא בתוך 21 יום מהיום, שאם לא כן, בקשת רשות הערעור תימחק, ללא התראה נוספת.
ניתנה היום, כ"ה שבט תשע"ד, 26 ינואר 2014, בהעדר הצדדים.


ראובן שמיע
, רשם








רעא בית משפט מחוזי 2485-12/13 פרלה חסן נ' מיכאל קזנדזיי, הפניקס חברה לביטוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 26/01/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים