Google

מנשה מזרחי - כונס הנכסים הרשמי

פסקי דין על מנשה מזרחי | פסקי דין על כונס הנכסים הרשמי

358/05 פשר     09/02/2014




פשר 358/05 מנשה מזרחי נ' כונס הנכסים הרשמי








בית המשפט המחוזי בנצרת


09 פברואר 2014
פש"ר 358-05 לקוחות "הבנק בצ ואח' נ' מזרחי(עציר) ואח'






בפני
:

כב' השופט
יוסף בן-חמו

בעניין:

פקודת פשיטת הרגל (נוסח חדש) תש"ם-1980


הפקודה

ובעניין:

נושים שונים
המבקשים/הנושים

ובעניין:
מנשה מזרחי
, ת.ז. 052174943
החייב


ובעניין:

ובעניין:
שאול קוטלר, עו"ד

כונס הנכסים הרשמי
הנאמן

הכונ"ר


החלטה



הנאמן הגיש בקשה להגדלת צו התשלומים העומד היום על סך 3,500 ₪ לחודש, ולהעמידו על סך של 100,000 ₪ או כל סכום אחר לפי שיקול דעת בית המשפט.

נימוקי הבקשה
:
כנגד החייב ניתן צו כינוס ביום 7/1/08.
לאחר מתן צו הכינוס, החייב הגיע להסדר עם המרכז לגביית קנסות לתשלום קנס ופיצוי פלילי שהוטלו עליו במסגרת פסק הדין הפלילי המרשיע -
סכום כולל של כ- 5 מיליון ₪. במסגרת ההסדר שילם החייב סכום משמעותי מאוד בהתחלה, והתחייב לשלם עוד עשרות תשלומים של 50,000 ₪ בחודש.
החייב לא הסביר בדוחות שהוא מגיש כיצד זה עולה בידו לשלם את הסכומים שהוא משלם למרכז לגביית קנסות. החייב טען בעבר כי חלק מכספי הגניבה אשר גנב, כפי שנקבע בפסק הדין הפלילי בו הורשע בעבירות מרמה וגניבה,
נותרו בידו ואלה משמשים לתשלום למרכז לגביית קנסות.
החייב איננו משתף פעולה עם הנאמן ואיננו מוסר את מלוא המידע לגבי כספי הגניבה שנשארו אצלו, היכן הם מופקדים וכו'.
ככל שהחייב סיים לשלם את חובו למרכז הקנסות, כי אז הגיעה העת להורות על הגדלת התשלום.

תגובת החייב
:
ב"כ החייב מבקש לדחות את הבקשה בטענה כי אין ביכולתו של החייב לשלם סכום מעבר לסכום בו חויב. החייב טען כי שילם למרכז לגביית קנסו סך של 3.6 מיליון ₪ בלבד. הסכום שולם גם מכספי הגניבה שנותרו בידו ומשאלה אזלו, חדל לשלם.



דיון
:
סכום תביעות החוב נגד החייב, לאחר שנבדקו ואושרו, עומד על סך 72 מיליון ₪. במסגרת צו התשלומים נקבע לחייב תשלום בסך 3,500 ₪. במסגרת ההסדר עם המרכז לגביית קנסות שילם החייב סכום ראשוני של 2 מיליון ₪, ולאחר מכן תשלומים חודשיים בסך 50 אש"ח.
במסגרת הכרעת הדין הפלילי הורשע החייב בעבירות מרמה שונות ובגניבת כ – 19 מיליון ₪. לטענת הנאמן, היקף הגניבה "האזרחי" גבוה בהרבה ועומד על סך של כ- 70 מיליון ₪. נכסים שהיו לחייב בסדר גודל של כמיליון וחצי ₪, חולטו במסגרת ההליך הפלילי, והשאלה מה יעשה בנכסים שחולטו, עדיין עומדת לבירור.
החייב מדווח על הוצאות בסך של בין 15,000 ₪ ל – 20,000 ₪ לחודש. החייב חי ברמת חיים שאיננה מתאימה לאדם הנמצא בהליך פש"ר. מתגורר בדירה שכורה, משלם עבורה סך של 7,500 ₪, הוצאות החשמל והטלפון גבוהים במיוחד. אין מחלוקת כי לאחר צו הכינוס הוא שילם למרכז לגביית קנסות סכום העולה על 3.6 מיליון ₪. החייב, באמצעות בא כוחו, טוען שהסכום ששילם החייב למרכז לגביית קנסות הינו מכספי הגניבה שנותרו בידו.
בנו וכלתו של החייב מתגוררים יחד עם החייב ואשתו ומשלמים עבור חלקם במגורים ובהוצאות הבית סך של 5,000 ₪. החייב ואשתו עובדים ומשתכרים – החייב סך של 6,800 ₪ ואשתו סך של 7,500 ₪. סך ההכנסות המשפחתיות עומד על סך 14,300 ₪ מלבד הסכום שמשלם בנו – 5,000
₪ כפי שצוין לעיל.
החייב לא מסר את מלוא המידע לנאמן באשר לכספי הגניבה המוחזקים על ידו. ברור שהחייב שילם עשרות תשלומים של 50,000 ₪ לחודש למרכז לגביית קנסות. החוב למרכז לגביית קנסות שעמד על סך 5 מיליון ₪ מורכב גם מקנס פלילי בגין העבירות שביצע וגם מפיצוי לנפגעי עבירה כפי שנפסק בגזר הדין הפלילי.
החייב מצא יכולת ומקורות לשלם את הקנס כדי להימנע ממאסר פלילי – חלף הקנס, ההנחה היא שהוא יכול לשלם לקופת הפש"ר ולו סכום חלקי מאותם סכומים גבוהים ששילם למרכז לגביית קנסות.

החייב טען בתגובה בכתב [לבקשה מס' 14] כי לאחר ששילם סך של 3.6 מיליון ₪, פנה, באמצעות בא כוחו בהליך הפלילי, למרכז לגביית קנסות בבקשה להסדר לביצוע התשלומים, אך פניותיו לא נענו.
מתוך דבריו, ניתן להבין כי החייב רוצה ויכול לשלם את יתרת הקנס והפיצויים, אולם זאת במסגרת הסדר
אלא שפנייתו, לטענתו, לא זכתה לתשובה. בקשתו זו הופנתה למרכז לגביית קנסות לאחר שניתן לו צו כינוס ולאחר שידוע לו שהוא חויב במסגרת צו הכינוס לשלם לקופת הפש"ר סך של 3,500 ₪ לחודש.
עוד מציין החייב כי במקביל לעבודתו כשכיר הוא מבצע עבודה חלקית אצל בנו המפעיל משרד להמרת מט"ח תמורת שכר נטו של 880 ₪ לחודש.
החייב ממשיך ליצור חובות חדשים. בסעיף 15 לתגובה הוא מציין כי לווה ממעבידו סך של 30,000 ₪.

אני מקבל את הבקשה להגדלת התשלום החודשי. אני סבור שלאור מכלול הנסיבות, יש להשאיר בידי החייב רק את הסכום שהוא הסכום המינימאלי הדרוש למחייה כפי שנהוג בטבלאת המל"ל – 3,000 ₪, ואילו היתרה ראוי שתשולם לקופת הכנ"ר. לסכום זה יש להוסיף סכום נוסף ולו מינימאלי כיוון שנראה שלחייב יש יכולת החזר מעבר להשתכרותו כפי שהוא מדווח עליה וכי בידו מקורות כספיים נוספים מהם הצליח לשלם למרכז לגביית קנסות.

צו התשלומים יעמוד החל מיום 1/2/14 על סך של 12,000 ₪ לחודש.

ניתנה היום,
ט' אדר תשע"ד, 09 פברואר 2014, בהעדר הצדדים
.












פשר בית משפט מחוזי 358/05 מנשה מזרחי נ' כונס הנכסים הרשמי (פורסם ב-ֽ 09/02/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים