Google

טדי יעקב עמר, אר.אי.אס רהיטים בע"מ - אליהו ברהום

פסקי דין על טדי יעקב עמר | פסקי דין על אר.אי.אס רהיטים | פסקי דין על אליהו ברהום

41950-12/13 הפ     13/02/2014




הפ 41950-12/13 טדי יעקב עמר, אר.אי.אס רהיטים בע"מ נ' אליהו ברהום








בית משפט השלום בפתח תקווה


13 פברואר 2014
ה"פ 41950-12-13 עמר ואח' נ' ברהום


בפני
: סגן הנשיאה כבוד השופט אורן שוורץ

המבקשים
:


1.
טדי יעקב עמר

2. אר.אי.אס רהיטים בע"מ
על ידי ב"כ עו"ד
עדי רוזנשיין

נ
ג
ד

המשיב
:


אליהו ברהום
על ידי ב"כ עו"ד יובל בן טוב ועו"ד עידו פרישתא

החלטה

הרקע לבקשה:

1.
לפניי בקשה למתן צו מניעה זמני, במסגרתו התבקש בית המשפט לאסור על המשיב לפנות אל: בנקים, ספקים ולקוחות, אשר עומדים בקשרי עבודה עם המבקשת 2 (להלן: "החברה"). בנוסף, התבקש בית המשפט לאסור על המשיב מלקבל כספים ו/או עבודות בשם החברה וכן למנוע ממנה מלפגוע בשמם הטוב של המבקשים, לפני הצדדים השלישיים לעיל.

2.
ברקע הדברים, מערכת יחסים מסחרית שבין המבקש 1 (להלן: "טדי") לבין המשיב (להלן: "אלי").

3.
בימים עברו, שיתפו אלי וטדי פעולה במסגרת החברה, אשר עסקה בעיקר באספקת רהיטים לבתי מלון. לימים, נתגלע סכסוך בין טדי לבין אלי. סכסוך זה מצא את ביטויו בהליך לפי החוק למניעת הטרדה מאיימת שהתנהל בבית המשפט השלום בראשון לציון [ה"ט 5100-04-13].
4.
בתאריך 4.6.2013, חתמו אלי וטדי על "הסכם פירוק שותפות". בקליפת האגוז, סוכם שטדי יחזיק בכל זכויותיה או נכסיה של החברה, אך יהיה אחראי גם להתחייבויותיה. אלי מבחינתו יהא זכאי לפדיון שיגיע לחברה ממספר עסקאות (רמת רחל, מלון אייל ומלון אואזיס). בנוסף, ניתנו לאלי זכויות בלוגו החברה ("חמסה" אדומה), מספר הטלפון הועבר על שמו וכן ארבע כורסאות ושולחן כתיבה [הסכם פירוק השותפות צורף כנספח ח' לבקשה].

בתאריך 11.6.2013 נערכה תוספת להסכם פירוק השותפות במסגרתה הובהרו מספר סוגיות לגבי השתתפות בתשלומים שונים בשלושת הפרויקטים לגביהם נקבע שאלי זכאי לתמורתם [הסכם התוספת צורף אף הוא כנספח ח' לבקשה].

5.
לאחר מכן, עתר אלי בתובענה אל בית משפט השלום בראשון לציון במסגרתה ביקש כי תצא הצהרה מלפני בית המשפט שהסכם ההיפרדות והתוספת עומדים בתוקפם וכן ביקש לחייב את טדי בקיום ההסכמים. בסופו של יום נמחקה התובענה וזאת לאחר שהועבר לאלי סך 150,000 ₪ בגין כספים מתוך פרויקט ריהוט הלובי במלון אואזיס, ים המלח [ה"פ
35736-08-13, פר' מיום 5.11.2013].

טענות המבקשים (טדי והחברה):

6.
אלי נוהג לפנות אל ספקים ולקוחות של החברה ומודיע להם כי הוא נותר שותף שווה בחברה. במסגרת פניות אלה, אלי הודיע לאותם ספקים ולקוחות כי יש לבצע את ההתחשבנויות בתיאום עמו.

7.
דרך התנהלות זו גורמת לנזקים קשים ובלתי הפיכים לחברה, שכן לקוחות החברה מעכבים תשלומים ואילו ספקים נמנעים מלהתקשר עמה.

8.
התנהלותו של אלי תכליתה אחת – גרימת נזק: לחברה ולטדי כבעל מניותיה.

טענות המשיב (אלי):

9.
הסכם ההיפרדות והתוספת להסכם בוטלו מחמת הפרתם על ידי טדי והחברה.

10.
טדי והחברה גילו דעתם, במסגרת הליכים קודמים, כי אינם מעוניינים בקיום ההסכמים.

11.
הואיל וההסכמים בוטלו, הרי שאלי הוא בעל זכויות שוות בחברה וממילא זכאי לפעול בשמה כלפי צדדים שלישים.

12.
במסגרת הדיון שנערך לפניי העידו העדים הבאים:
מצד המבקשים: מר טדי עמר, מר תמיר סמוראי ומר שלמה צמח.
מצד המשיב: המשיב, מר אלי ברהום.

דיון והכרעה:

13.
כפי שעלה מהסכם ההיפרדות שנערך בראשית חודש יוני 2013, הסכימו אלי וטדי על פירוק השותפות העסקית שביניהם. בהמשך להסכם זה אשר נוסח על ידי הצדדים בנוכחות מר שלמה צמח [פר' עמ' 9 ש' 14-15], נערכה תוספת להסכם, זאת ימים ספורים לאחר מכן.

14.
על פי התוספת להסכם הסדירו הצדדים את פרטי ההתחשבנות ביניהם ביחס לשלושת הפרויקטים שתמורתם הייתה אמורה להיות מועברת לאלי, במסגרת עזיבתו את החברה.

15.
לאחר שהסכסוך בין הצדדים החריף, עתר אלי בתובענה שעיקרה אכיפת הסכם ההיפרדות והתוספת. בסופו של יום, במסגרת פשרה שנערכה בבית משפט השלום בראשון לציון, הוסכם שיועבר סך 150,000 ₪ בתוספת מע"מ מתוך הכספים שמוחזקים בגין פרויקט מלון אואזיס.

16.
בחקירתו הנגדית, הודה אלי כי סכום זה התקבל בידיו [פר' עמ' 11 ש' 23-24]. בכך, מילאה החברה את חובתה בהתאם להסכם הפשרה שנערך בתובענה בתיק ה"פ 35736-08-13. יש לציין, שהתובענה נמחקה בלא צו להוצאות וזאת לאחר שבית משפט השלום בראשון לציון, כבוד השופט יקואל, אפשר לצדדים לטעון בסוגיה זו.

17.
העולה מן האמור לעיל, שלפניי מחלוקת בנוגע להפרתם של שני הסכמים, כאשר כל אחד מן הצדדים תולה את האחריות להפרת ההסכם על רעהו.

18.
בהליך שנשמע לפניי, כמתחייב מאופיו של הסעד הזמני, נשמעו חקירות קצרות והוצגו מסמכים רלוונטיים. תמונת המצב העולה מהמוצגים והעדויות שנשמעו לפניי הינה שהצדדים ביצעו את חלקו העיקרי של הסכם ההיפרדות והתוספת להסכם.

19.
כך, אלי עזב את החברה המשותפת והקים חברה אחרת בשם "לארגו" [פר' עמ' 13
ש' 6-17]. סך 150,000 ₪ מתוך כספי התמורה של פרויקט לובי אואזיס הועבר לאלי
[פר' עמ' 11 ש' 23-24]. בנוסף, אלי העביר את מניותיו בחברה [סעיף 7 לתצהירו של אלי].

20.
יחד עם זאת, לטענתו של אלי, טדי הפר את ההסכם ועל כן הוא רשאי להתעלם ממנו, זאת בהמשך להודעת הביטול שנשלחה על ידי אלי בתאריך 18.11.2013.

21.
לאחר ששקלתי את טענות הצדדים, אני סבור שאלי אינו רשאי לנקוט בצעדים חד-צדדיים, בקשר עם החברה.

22.
במסגרת ההליכים שלפניי התרשמתי כי חלקים מהותיים מהסכם ההיפרדות והתוספת קוימו על ידי הצדדים. שאיפתו של אלי לחזור ולנהל את החברה ביחד עם טדי אינה יכולה להתגשם, זאת לנוכח המחלוקות העמוקות שבין הצדדים.

23.
הגם שאלי הודיע לטדי ולחברה על ביטול ההסכם, הוא לא השיב את שקיבל במסגרת ההסכם וממילא עצם ביטולו של ההסכם שנויה במחלוקת בשלב זה וממתינה להכרעה במסגרת התובענה.

24.
בנסיבות אלה, אין בידי אלי זכות שבדין המאפשרת לו לפנות אל צדדים שלישיים, להציג את עצמו כשותף בחברה ולהורות לאותם צדדים שלישיים שלא להעביר כספים אל החברה. התנהלותו של אלי, כמי שדורש את ביטול הסכם מבלי שהשיב לחברה את שקיבל ממנה מהווה פעולה בחוסר תום לב של ממש.

25.
לא זו אף זו, פנייתו של אלי לצדדים שלישיים עלולה לגרום לנזק לחברה. כעולה מתצהירו של טדי, ספקים מעכבים תשלומים על רקע חששם מפניותיו של אלי. בכך עלול להיגרם נזק של ממש לחברה. בהקשר זה, טענתו של טדי בתצהירו כי עיכוב התשלומים עלול להביא לקריסת עסקיה של החברה, לא נסתרה.

26.
סיכומו של דבר - אני קובע שפניותיו של אלי לצדדים שלישים (ספקים, לקוחות ובנקים), בשמה של החברה או כשותף בה, נעשו ללא זכות שבדין. המשך פניות אלה עלול לגרום לנזק של ממש לחברה.

27.
מטעמים אלה ניתן בזאת צו מניעה זמני האוסר על המשיב (אלי) לפנות אל: ספקים של החברה, לקוחות החברה ובנקים בהם מתנהלים חשבונותיה של החברה ולהציג עצמו כשותף בחברה או כמנהל בחברה. בנוסף, נאסר על המשיב לפנות כאמור אל אותם גורמים וליתן להם הוראות או הנחיות וכיו"ב בקשר למילוי התחייבויות או קיום זכויות הנוגעות לחברה ו/או לטדי, לרבות לעניין העברות כספים, סחורות וכיו"ב.
תוקף הצו עד למתן

פסק דין
בתובענה.

28.
לא מצאתי ממש ביתר טענות הצדדים והן נידחות.

29.
על המבקשים להפקיד בקופת בית המשפט ערבות בנקאית בסך 40,000 ₪ וכן כתב התחייבות עצמית בלתי מוגבל בסכום על ידי המבקש 1 (טדי עמר) וזאת לא יאוחר מיום
ה- 20.2.2014, שאם לא כן יתבטל הצו.

30.
לנוכח התוצאה אליה הגעתי, אני מחייב את המשיב בשכר טרחת ב"כ המבקשים בסך
7,500 ₪.

ניתנה היום,
י"ג אדר תשע"ד, 13 פברואר 2014, בהעדר הצדדים.








הפ בית משפט שלום 41950-12/13 טדי יעקב עמר, אר.אי.אס רהיטים בע"מ נ' אליהו ברהום (פורסם ב-ֽ 13/02/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים