Google

חן אלון - אליהו חברה לביטוח בע"מ, בר אמר

פסקי דין על חן אלון | פסקי דין על אליהו חברה לביטוח | פסקי דין על בר אמר |

11228-04/13 א     18/02/2014




א 11228-04/13 חן אלון נ' אליהו חברה לביטוח בע"מ, בר אמר








בית המשפט המחוזי בתל אביב - יפו



ת"א 11228-04-13 אלון נ' אמר ואח'




תיק חיצוני:





מספר בקשה:
17

בפני

כב' השופטת
דליה גנות


מבקשים

חן אלון


נגד


משיבים

1. אליהו חברה לביטוח בע"מ
2. בר אמר



החלטה

1. בפני
בקשה שהוגשה על ידי התובעת, בגדרה מתבקש בית המשפט "להורות למומחה להתעלם ממכתב ב"כ הנתבעת".

2. מעיון בתיק עולה, כי התובעת, ילידת 6/6/90, נפצעה בתאונת דרכים בתאריך 25/6/11.
בהחלטתי מתאריך 6/10/13 מונו מומחים רפואיים לקביעת נכויותיה של התובעת, ובין היתר מונה מומחה בתחום הנפשי – פרופ' מרק וייזר.

3. מהתיעוד שצורף לבקשה עולה, כי ימים ספורים לאחר מתן ההחלטה, בתאריך 21/10/13 פנתה התובעת לפסיכיאטרית דר' אלנה ברזק, אשר בדקה את התובעת, סיכמה את תלונותיה ואת מצבה, לרבות הטיפולים שקיבלה עד מועד הבדיקה האמורה, והעלתה את ממצאיה על הכתב בדרך של הפנייתם "לידי רופא המשפחה".

4. מהבקשה עולה, כי לאחר מינויו של פרופ' וייזר כמומחה מטעם בית המשפט, פנה אליו ב"כ התובעת וצירף במסגרת פנייתו את מכתבה של דר' ברזק, הוא המכתב, אשר הנתבעת מבקשת מבית המשפט להורות למומחה להתעלם ממנו.

5. הנני בדעה, כי פנייתה של הנתבעת מוצדקת. ודוק: מהתיעוד שהובא בפני
לא עולה, כי התובעת טופלה באופן שגרתי, או בכלל על ידי דר' ברזק, ועל פי מכתבה של עמית שטיינבוק מחברת תיקל עולה, כי "על פי שיחה עם הרופאה, הנ"ל הגיעה אליה לפגישה יחידנית ולא קיים תיעוד נוסף מעבר למה שהועבר", ועל כן, יש רגליים לחששם של הנתבעים, כי פנייתה של התובעת לדר' ברזק, שנעשתה לאחר מינויו של המומחה מטעם בית המשפט, נעשתה על מנת ליזום את המכתב, שנשלח כאמור למומחה. ודוק: דר' ברזק איננה הרופאה המטפלת של התובעת, ונראה, כי הפרטים הכלולים במכתב אינם מבוססים על תיקה הרפואי של התובעת, אלא על אינפורמציה שנמסרה לה על ידי התובעת, והמסקנה, כי מדובר במסמך מוזמן הינה סבירה יותר מהמסקנה שאינו כזה.

זאת אף זאת. בתשובתו לתגובת פניית הנתבעת טוען ב"כ התובעת, כי התובעת הופנתה אל דר' ברזק במסגרת הטיפול הרפואי הניתן לה על ידי קופת חולים, אולם לא צירף מסמכים המאשרים זאת, ומאידך גיסא, הנתבעת הבהירה כי היא פועלת לקבלת מלוא תיקה של התובעת בקופת חולים, לרבות המסמכים המתייחסים לטיפול הנפשי הניתן לה, ועל כן, סביר להניח, כי עם קבלת התיק הרפואי במלואו ניתן יהיה לדעת האם ביקרה התובעת אצל דר' ברזק במסגרת הטיפול האמור, אם לאו.

מעבר לצורך אציין, כי הנני מודעת היטב לפסיקתו של בית המשפט העליון, אשר אינו פוסל המצאת מסמכים למומחה, אף אם ניתנו לתובע במסגרת טיפול פרטי, והנני מצטרפת לקביעה זו, במלוא הענווה. אלא מאי? ביקור חד פעמי אצל רופא, המעלה על הכתב את ההסטוריה הרפואית הרלבנטית, כנראה מפי התובע, וממליץ על טיפול, שעה שאיננו יודעים האם מדובר בטיפול הניתן לתובע ממילא, אם לאו, אינו יכול לשמש מסמך המותר בהצגה בפני
מומחה בית המשפט.

6. עם המצאת מלוא תיקה הרפואי של התובעת בקופת חולים, המעיד על קבלת טיפול בתחום הנפשי, לרבות הפנייתה לדר' ברזק, אתיר את הצגת המסמך, כמו גם את כל התיק, בפני
המומחה פרופ' וייזר. בשלב זה, וכל עוד פרטים אלו אינם ידועים, הנני מורה למומחה להתעלם ממכתבה של דר' ברזק.

7. החלטה זו תועבר למומחה פרופ' וייזר בדואר רשום עם אישור מסירה.

ניתנה היום, י"ח אדר תשע"ד, 18 פברואר 2014, בהעדר הצדדים.








א בית משפט מחוזי 11228-04/13 חן אלון נ' אליהו חברה לביטוח בע"מ, בר אמר (פורסם ב-ֽ 18/02/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים