Google

שאדי עאסלה - עאסלה מוחמד, משרד הרישוי חיפה, מס הכנסה נצרת ואח'

פסקי דין על שאדי עאסלה | פסקי דין על עאסלה מוחמד | פסקי דין על משרד הרישוי חיפה | פסקי דין על מס הכנסה נצרת ואח' |

28432-12/13 א     14/01/2014




א 28432-12/13 שאדי עאסלה נ' עאסלה מוחמד, משרד הרישוי חיפה, מס הכנסה נצרת ואח'








בית משפט השלום בעכו



ת"א 28432-12-13 עאסלה נ' מחסני ערובה נעמן בע"מ




תיק חיצוני:



בפני
כב' השופטת אביגיל זכריה



המבקש:


שאדי עאסלה

ע"י ב"כ עו"ד נעאמנה

נגד

המשיבים:
1. עאסלה מוחמד

2. משרד הרישוי חיפה

3. מס הכנסה נצרת
4. ביטוח לאומי - נצרת
5. הכשרה חברה לביטוח בע"מ
6. קונדוס לסחר בע"מ


ובענין המחזיקה:
מחסני ערובה נעמן בע"מ


החלטה

בפני
י בקשה למתן צו מניעה זמני האוסר על המחזיקה למכור רכב מספר רישוי מסוג יונדאי טוסון מ.ר. 68-021-14 ( להלן - הרכב) אשר עוקל ומצוי במחסניה.

הבקשה הוגשה תחילה כנגד המחזיקה בלבד ומבלי שהוגש כתב טענות עיקרי ועל כן הוריתי כי המבקש יגיש כתב טענות עיקרי לאלתר.
בד בבד עם הגשת כתב טענות עיקרי בדמות המרצת פתיחה למתן סעד הצהרתי הגיש המבקש בקשה מתוקנת בה צוינו לראשונה ששת המשיבים האמורים לעיל. המשיב מספר 1 הינו הגורם שעל פי הטענה מכר למבקש את הרכב ואילו חמשת הגורמים האחרים הינם נושים שהטילו עיקולים על הרכב האמור.

בבקשה נטען כי המבקש רכש מהמשיב מספר 1 ביום 6.5.13 את הרכב וזאת על פי זיכרון דברים שהוצג. עוד נטען כי מסיבות שונות לא פעלו הצדדים להעברת רישום הבעלות בסמוך למועד הרכישה הנטענת אלא רק מספר חודשים לאחר מכן. או אז הסתבר למבקש כי בחודש יוני 2013 הוטלו עיקולים שונים על הרכב ועל כן נמנעה העברת הבעלות.
המבקש טען כי פנה למשיב על מנת שיביא להסרת העיקולים או לחילופין ישיב לו התמורה ששולמה על ידו אולם לא עלה בידי המשיב לעשות כן בשל קשיים כלכליים בהם הוא מצוי.

ביום 11.11.13 עוקל הרכב בפועל ובהתאם להודעה שנתקבלה ביום 28.11.13 אמור להינקט הליך למכירתו. בנסיבות אלה עתר המבקש ביום 15.12.13 להורות למשיבה להימנע ממכירת הרכב בשים לב לזכויותיו הנטענות ברכב ולנזק החמור שייגרם לו, לטענתו, באם הרכב יימכר מאחר והוא זקוק לו לצרכי עבודתו והסעת בני משפחתו.

ביום 26.12.13 התקיים דיון אליו התייצבו המבקש והמשיב מספר 1 בלבד.

המשיבות 5 ו – 6
הודיעו כי הן מותירות את הסעד שנתבקש לשיקול דעת בית המשפט וביקשו לפטור אותן מהתייצבות.
המשיבים 1-4 לא הגיבו לבקשה ולא התייצבו על אף שבמעמד הדיון הוצגו אישורי מסירה מהם עולה לכאורה כי הבקשה וההחלטה הומצאו להם.
בהחלטה מאותו יום נדרש המבקש להציג פרטים ומסמכים שונים והודעה מטעמו בעניין זה ואולם כעולה מהודעתו שהוגשה ביום 31.12.13 – לא עלה בידו לעשות כן.

לאחר עיון בבקשה המתוקנת ובכתב הטענות העיקרי על נספחיהם ובהעדר תגובה לגופו של עניין מטעם המשיבים ולפנים משורת הדין יש מקום למתן הצו המבוקש אך זאת בכפוף להפקדת ערובה משמעותית.

עת בית המשפט מתבקש ליתן סעד זמני עליו לבחון קיומם של מספר תנאים טרם מתן הסעד המבוקש: קיומן של ראיות מהימנות לכאורה בדבר קיומה של עילת התובענה; מאזן הנוחות בין הצדדים; ושיקולי יושר והדברים ברורים וידועים.

לטעמי הבקשה שבפני
י לוקה ביחס לשלושת התנאים האמורים.

לעניין קיומן של ראיות מהימנות לכאורה בדבר קיומה של עילת תביעה -

אין מחלוקת כי הגם שנטען כי זיכרון הדברים בין הצדדים נחתם ביום 6.5.13 הרי שבפועל לא בוצעה העברת בעלות ועל כן העיקולים שנרשמו - נרשמו כדין. כמו כן לא הובהר מדוע בזיכרון הדברים לא נקבו הצדדים בסכום התמורה ששולם והנתון אף לא הופיע בבקשת המבקש או בכתב הטענות העיקרי והוא העיד על כך רק במעמד הדיון מבלי לצרף כל אסמכתא לעניין זה.
כאמור, גם המבקש אינו חולק על כך שבנסיבות העניין העיקולים נרשמו כדין אולם טוען כי יעלה בידו להוכיח כי זכותו גוברת על העיקולים. בשים לב למסמכים שצורפו עד כה ולהלכות הרלבנטיות לעניין הרי שספק אם עלה בידי המבקש לעמוד ברף הדרוש לתנאי זה ואולם הדברים יתבררו לגופם בבוא העת.

עוד אישר המבקש כי פנה למשיב 1 (שהינו קרוב משפחתו) ודרש השבת התמורה ששילם בשל אי האפשרות להעביר הבעלות ברכב ובהמשך נוכח העיקולים ואולם אין בידי המשיב 1 האמצעים הכלכליים לכך. עם כל הכבוד, הרי שאין בעצם העובדה כי המשיב 1 אינו בעל כושר פירעון כדי לייצר ראיות מהימנות לכאורה יש מאין כנגד המשיבים האחרים שרשמו עיקול כדין על הרכב או כדי להטות את מאזן הנוחות באופן משמעותי לטובת המבקש אשר לא פעל בזמן אמת על מנת להביא לרישום הבעלות על שמו בשים לב למועד העסקה הנטענת. בהקשר זה אציין עוד כי בשלב זה ולצורך הבקשה שבפני
י לא מצאתי לייחס משקל משמעותי לעובדה כי הרכב נמכר ללא מנוע ולמסמכים אחרים שהוגשו. הדברים יוכלו להתברר בהליך העיקרי.

לעניין מאזן הנוחות
- בנוסף לאמור לעיל לעניין מאזן הנוחות הרי שממילא לא שוכנעתי כי בנסיבות העניין מאזן הנוחות נוטה לטובת המבקש, שזכויותיו ברכב טעונות בחינה מדוקדקת, ואשר נזקיו הינם נזקים כספיים גרידא שככל שיהיה צורך בכך יוכלו למצוא תיקונם בתום הליך זה או במסגרת תביעה כספית. זאת, בניגוד למשיבים אשר אי מכירת הרכב בנקודת זמן זו עלולה לגרום להם להוצאות ולנזקים נוספים.
לעניין תום הלב וניקיון הכפיים

גם בעניין זה לא נחה דעתי מהתנהלות המבקש. הבקשה לסעד הזמני הוגשה במקור בצורה לאקונית כנגד המחזיקה בלבד, ללא ציון המשיב 1 או המשיבים הרלבנטיים לבקשה ומבלי להציג את מלוא התשתית העובדתית הרלבנטית בשים לב לסעד המבוקש ולכאורה די היה בכך על מנת לדחותה.
טענות המבקש והמשיב 1 בפני
י במעמד הדיון באשר לרקע להגשת הבקשה ולמערכת היחסים ביניהם עוררו אי נוחות ואסתפק בכך. די שאציין לעניין זה את העובדה לפיה המשיב מספר 1 - שהינו בעל דין יריב לכאורה למבקש - צירף תצהיר מטעמו לבקשת המבקש ותמך בטענותיו.
עוד יצוין כי הבקשה הוגשה כחודש לאחר העיקול בפועל וזאת מבלי שניתן הסבר מתאים לעיכוב בהגשתה.

כעולה מהמקובץ לעיל הרי שלכאורה היה מקום לדחות את הבקשה גם בהיעדר תגובת הנתבעים. ואולם, לפנים משורת הדין, ובהעדר תגובה מטעם הנתבעים עד היום וכעניין של איזון מתאים בין זכויות הצדדים בעניין זה אהיה נכונה להורות על עיכוב מכירת הרכב עד בירור ההליך העיקרי אך זאת בכפוף להפקדה משמעותית אשר מגלמת את הנזקים שעלולים להיגרם למשיבים, כולם או מקצתם, בשל אי מכירת הרכב בשלב זה לרבות הוצאות האחסנה וירידת הערך הכרוכה בכך.

לאחר ששקלתי את מכלול נסיבות העניין ובשים לב לטענת המבקש בדבר הסכום ששילם בעבור הרכב בחודש מאי 2013 - אני מעמידה את סכום הערובה על סך של 15,000 ₪.

המבקש יפקיד את הסכום הנ"ל במזומן או בערבות בנקאית בקופת בית המשפט בתוך 15 יום מהיום כתנאי למתן הסעד הזמני שנתבקש על ידו.
למען הסר ספק יובהר כי כל עוד הופקדה הערובה שנקבעה - לא יינתן הצו המבוקש.

המזכירות תמציא ההחלטה לצדדים ותביא התיק לעיוני עם ביצוע ההפקדה.

ניתנה היום, י"ג שבט תשע"ד, 14 ינואר 2014, בהעדר הצדדים.








א בית משפט שלום 28432-12/13 שאדי עאסלה נ' עאסלה מוחמד, משרד הרישוי חיפה, מס הכנסה נצרת ואח' (פורסם ב-ֽ 14/01/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים