Google

ישראל יונגר - איתן פלג

פסקי דין על ישראל יונגר | פסקי דין על איתן פלג

22053/05 א     23/02/2014




א 22053/05 ישראל יונגר נ' איתן פלג








בית משפט השלום בחיפה



ת"א 22053-05 יונגר נ' פלג

תיק חיצוני
:



מספר בקשה:
3

בפני

כב' הרשם הבכיר אפרים צ'יזיק


מבקש
/תובע

ישראל יונגר


נגד


משיב
/נתבע

איתן פלג



החלטה

העניין שבפני
, בקשת התובע להחזר אגרה אשר שולמה על ידו במסגרת ההליכים בתובענה זאת, ושולמה בחודש דצמבר 2005, שכן התובענה הועברה לבית הדין לעבודה על פי החלטת כב' השופט א. טובי מיום 14.6.2006.

טענת התובע הינה כי הואיל וההליך נסתיים בפשרה (ניתן

פסק דין
לפי הוראות סעיף 79 א') מן הראוי היה להשיב האגרה אשר שולמה.

אציין כי החלטת כב' השופט טובי לא הייתה במסגרת בקשה להעברת הדיון, אלא החלטה בבקשה לסילוק התובענה על הסף מחמת היעדר סמכות עניינית, בקשה לה נעתר כב' הש' טובי וציין (ס' 12 להחלטתו) "אשר על כן, אין מנוס אלא לקבוע כי מקור הסכסוך הוא ביחסי העבודה, או ליתר דיוק, באופן סיומם של אלו, על ידי הצדדים, ועל כן, לאור הוראות החוק, בית משפט זה נעדר סמכות עניינית לדון בתובענה. התוצאה היא, איפוא, כי דין הבקשה להתקבל במובן זה שאני מורה על העברת הדיון לבית הדין האזורי בחיפה...".

משמע, מבחינתו של בית המשפט, התיק לא נסתיים בפשרה אלא ניתנה החלטה המקבלת את הבקשה לסילוק על הסף.

מבחינה חקיקתית, במועד מתן אותה החלטה טרם הוחלו תקנות בתי המשפט (אגרות) תשס"ז 2007, אלא דבר החקיקה הרלוונטי היה תקנות בית משפט (אגרות) תשמ"ח 1987. תקנה 15 לתקנות (אשר בוטלו עם השנים) קובעת:

"15.
(א)
הסתיים הליך בפשרה או בוטל או נמחק על ידי מגישו, הכל לא יאוחר מישיבת קדם המשפט הראשונה, תוחזר האגרה ששולמה, בניכוי הסכום הנקוב בפרטים 8(א) או 8(ב) בתוספת הראשונה, לפי הענין.
(ב)
בית משפט רשאי להורות על החזרת האגרה אם הסכסוך הנדון בהליך הועבר להכרעה בבוררות או הסתיים בהסדר פישור כמשמעותו בסעיף 79ג לחוק."

מחיקתה של תובענה בדרך של העברת התובענה לבית המשפט המוסמך בהיעדר סמכות עניינית, אינה נופלת בגדר המקרים בהם ניתן להורות על החזר אגרה (וייאמר, לא ברור כלל מה היה היקף ההליך בביה"ד לעבודה, גם אם ניתן היה לראות באותו הליך בהמשך ישיר המצדיק לראות במכלול כ"הליך אחד"), ולאור האמור, איני יכול להיעתר לבקשה.

הבקשה להחזרת אגרה נדחית לפיכך.




ניתנה היום, כ"ג אדר תשע"ד, 23 פברואר 2014, בהעדר הצדדים.









א בית משפט שלום 22053/05 ישראל יונגר נ' איתן פלג (פורסם ב-ֽ 23/02/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים