Google

א.ב. רימונים בע"מ - מרים מלכה, יעקב מלכה

פסקי דין על א.ב. רימונים בע"מ | פסקי דין על מרים מלכה | פסקי דין על יעקב מלכה |

13066-12/13 א     06/03/2014




א 13066-12/13 א.ב. רימונים בע"מ נ' מרים מלכה, יעקב מלכה








בית משפט השלום בחיפה



ת"א 13066-12-13 מלכה ואח' נ' א.ב. רימונים בע"מ


תיק חיצוני:



מספר בקשה:1

בפני

כב' השופט
אהרון
שדה


מבקשים

א.ב. רימונים בע"מ


נגד


משיבים

1.מרים מלכה
2.יעקב מלכה




פסק דין


לפני בקשה לסילוק התביעה על הסף היות ולטענת הנתבעת נחתם הסכם המסיר את התחייבויותיה לאחר שפיצתה את התובעים בגין הוצאות ונזקים ותיקנה ליקויים שונים על פי
אותה חוות הדעת שמהווה בסיס גם לתביעה כאן.

אינני רואה צורך להאריך, התנהלות התובעים איננה מתקבלת על הדעת, לא ייתכן שלכתב התביעה היום מצרפים חוות דעת שלגביה נערך הסכם מפורט בעבר ולא מזכירים אותו גם לא ברמז, מסתירים כי כל הליקויים תוקנו במלואם וכי שולמו סכומי פיצוי שונים.

רק עתה בתגובתם לבקשה, נגלית לפתע תביעה "חדשה" לגמרי הנוגעת לתיקונים שאכן בוצעו אך שלא צלחו. איך בדיוק חוות הדעת ההיסטורית קובעת ותומכת בטענה שהתיקונים שנעשו על בסיסה ולאחר שהושלמה לא צלחו? למה בתגובה לא התבקש לתקן את התביעה ולהגיש חוות דעת עדכנית ורלבנטית?
לתובעים הפתרונים.

גם הניסיון לפרש את סעיפי התביעה כמרמזים על קיומו של הסכם לא צלח, איך נוסח סעיפים 7 ו-9 לתביעה על "התכתובות" שצורפו שמדברות על ליקוי אחד משמעותי (נזילת מים מקיר דרומי שאיננו אטום)) ושני ליקויים אחד בטלים בשישים (שני סדקים וצבע משקוף דלת כניסה שאיננו מתייבש) מסתדרים עם ההסכם הקובע כי כל רשימת הליקויים שבחוות הדעת תוקנה לשביעות רצון התובעים (אז).

אם את התכתובות האיזוטריות וחסרות המשמעות שמשקפות חלק קטן מאד מהיקף הליקויים שבחוות הדעת, ראו התובעים לנכון לצרף, מדוע לא צירפו את ההסכם? גם כאשר מגישים תביעה נגד יריב, התביעה צריכה לשקף את כל היריעה העובדתית והמשפטית ובית המשפט (לפחות זה שאליו נותבה תביעה זו) איננו נותן יד להגשת תביעות שמוגשות תוך הסתרת פרטים מהותיים וחשובים.

התגובה שהוגשה איננה מרפאת את כתב התביעה, הבקשה לסילוק על הסף מתייחסת לתביעה וכך גם ההכרעה. ההסכם שנחתם בין הצדדים מסלק את טענות התובעים על בסיס חוות הדעת וגם אם הוא מותיר אפשרות לטעון כנגד איכות התיקונים או כלפי ליקויים אחרים שאינם חלק מחוות הדעת עדיין אין זו התביעה שלפני ולכן הנני מורה על מחיקתה.

לא בלי היסוס, ללא צו להוצאות.


ניתן היום,
ד' אדר ב תשע"ד, 06 מרץ 2014, בהעדר הצדדים.














א בית משפט שלום 13066-12/13 א.ב. רימונים בע"מ נ' מרים מלכה, יעקב מלכה (פורסם ב-ֽ 06/03/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים