Google

זקלין פשרל - כונס נכסים רשמי תל אביב

פסקי דין על זקלין פשרל | פסקי דין על כונס נכסים רשמי תל אביב

35964-01/14 פשר     13/03/2014




פשר 35964-01/14 זקלין פשרל נ' כונס נכסים רשמי תל אביב








בית המשפט המחוזי מרכז-לוד



פש"ר 35964-01-14 פשרל נ' כונס נכסים רשמי תל אביב





מספר בקשה:1
לפני כבוד השופט צבי ויצמן




בעניין: פקודת פשיטת הרגל

ובעניין:
(להלן "החייב")



המבקשת:

זקלין פשרל



נגד


המשיב:

כונס נכסים רשמי תל אביב



החלטה

הכנ"ר מתנגד לבקשת המבקשת למתן צו כינוס לנכסיה ולהכרזתה כפושטת רגל.
וכל כך למה? כיוון שאין זו פעם ראשונה שמבקשת המבקשת לחסות תחת הליכי פשיטת רגל, אלא שכבר בעבר כשלה בהליכים אלו ולא עמדה בחובותיה על פי ההליך אחר שניתנו לה הזדמנויות רבות לעשות כן.
האם ראוי בנסיבות אלו לאפשר למבקשת לשוב ולהיכנס להליך פשיטת הרגל ?

נביא את העיקר הנדרש לנדון


ביום 19.5.13 התקבלה החלטת כב' הש' ריקי שמולביץ המורה על ביטול הליכי
פשיטת הרגל בענינה של המבקשת פש"ר 426-06-12), זאת אחר שניתנו למבקשת מספר הזדמנויות, אותן לא ניצלה, להשלים מחדליה הן באשר לפיגורים שצברה והם באשר לאי הגשת דוחות חודשים במועד.

ראוי לציין כי אחר שבוטלו ההליכים בנוגע לחייבת היא שילמה את חוב הפיגורים בענינה ואף הוסיפה שלושה תשלומים נוספים עד לחודש אוגוסט 2013.

מכל מקום זמן קצר אחר שבוטלו הליכי הפש"ר בעניינה, בחודש ינואר 2014, הגישה המבקשת את בקשתה הנוכחית להכרזתה כפושטת רגל.

לטענת הכנ"ר אין הבקשה מגלה כל נסיבות חדשות המצדיקות חידוש ההליך אחר שזה בוטל בשל מחדלי המבקשת.
על אף שכך ניאות הכנ"ר לשוב ולתת
צו כינוס לנכסי החייבת אם וככל שתקדים ותשלים את התשלומים שהחסירה מחודש ספטמבר 2013 ועד פברואר 2014 בשיעור של 200 ₪ (כשיעורו של צו התשלומים אשר נהג בענינה) ובסה"כ תפקיד בקופת הפש"ר סך של 1200 ₪, וכן תמשיך בתשלום חודשי שוטף של 200 ₪ לחודש ותבהיר כיצד בדעתה לעמוד בהגשת הדוחות החודשיים נוכח טענתה שאינה שולטת בשפה העברית.

המבקשת טוענת כי אין באפשרותה להשלים סך של 1200 ₪ בגין החודשים בהם שהתה מחוץ להליך וכי אין כל הצדקה שבדין לחיובה זה, לטענתה היא נשענת על קיצבת מל"ל בשיעור של כ- 2000 ₪ לפיכך לא תוכל להשלים את התשלום המבוקש.
עוד טוענת המבקשת כי מחדליה בעבר לרבות העדר הקשר בינה לבא כוחה נגרמו בשל אובדן מכשיר הטלפוני הנייד שהיה ברשותה. עוד מבהירה המבקשת כי את הדוחות אותם תידרש להגיש היא תמלא באמצעות בא כוחה.

בית המשפט בפסיקתו הבהיר כי הליך פש"ר שבוטל מחמת ניצול לרעה לא יחודש אלא אם כן שוכנע בית המשפט כי נשתנו הנסיבות. כך בעניין גראדדו הבהיר בית המשפט –

"נכון אמנם, כי פקודת פשיטת הרגל אינה מונעת מחייב להגיש בקשה נוספת להכרזתו כפושט רגל (ר' הוראת סעיפים 88א' - 90 לפקודה), אך הדברים אמורים בעיקר, גבי מקרים, בהם החייב נקלע לחובות חדשים, אחר מתן צו הכינוס, הכרזתו כפושט רגל או הפטרו. מאידך, מקום שהחייב מבקש, פעם נוספת להכריזו כפושט רגל, לאחר שצו קודם, המכריז עליו כפושט רגל בוטל, שעה שהחובות נשוא הבקשה המחודשת זהים לחובות נשוא ההליך הקודם, הרי לא יוכל החייב להתבסס על הוראת הסעיפים 88 א' -90 לפקודה, ולהגיש בקשה לפשיטת רגל נוספת. שכן, סעיפים אלה לא נועדו אלא להסדיר את היחס בין פשיטת רגל חדשה להליכים קודמים, שעה שהחובות החדשים נוצרו לאחר מתן הצו הראשון (ר' לוין וגרוניס, פשיטת רגל, מהדורה שניה תשס"א 2000, הוצאת חברה ישראלית להכשרה מקצועית בע"מ,עמ' 186 ואילך)" (פש"ר (נצרת) 1131/04 - דביר גראדדו נ' הכונס הרשמי ואח' . תק-מח 2004(4), 5837 וכן ראה לאחרונה החלטתי בפש"ר (מרכז) 39219-10-13קרין ברג נ' הכנ"ר))

וכן מצאנו בפש"ר פש"ר 393/01, תשובה אליהו נ' הכונס הרשמי (2001) –

"

פסק דין
בתיק פשיטת רגל אינו יוצר מחסום דיוני מחייב להגיש בקשה חדשה. כך אכן עשה החייב. ואולם סבור אני כי גם אם אין הוראה מפורשת בפקודת פשיטות הרגל יש לפרש זכות זו להגשת בקשה חדשה בתוך פרק זמן קצר ממועד שניתן

פסק דין
בבקשה קודמת כזכות המותנית בהצגת עובדות חדשות. כל פירוש אחר מוביל אל תוצאה בלתי הגיונית ולפיה יכול חייב לפנות בבקשה חדשה מיד כאשר נדחית בקשתו הקודמת ובדרך זו ליהנות מתקופת חסד נוספת של עיכוב הליכים, וזאת ללא סוף. בהעדר הוראה על סופיות דיון יש לפרש את ההיתר להגיש תביעה חדשה כמותנה בהצגת נתונים חדשים ושינוי מצב המצדיק, למעשה, שינוי החלטה קודמת של בית משפט"
.




בנדון הסכים ב"כ הכנ"ר, לפנים משורת הדין, לאפשר למבקשת להיכנס בשנית להליך למרות שלא הוכחו על ידה נסיבות חדשות ואולם הוא ביקש להתנות זאת בתשלום
הפיגור שנצבר בתקופה בה שהתה החייבת מחוץ להליך היינו בסך של 1200 ₪.

אני סבור כי עמדתו זו של הכנ"ר הוגנת וראויה, ואולם אין להתעלם ממצבה הכלכלי הנחזה של המבקשת על פי המוצהר על ידה.
לפיכך אני מורה כי ינתן צו כינוס לנכסי החייבת כנגד עמידתה בצו תשלומים חודשי בשיעור של 200 ₪ לחודש ובנוסף תוסיף ותישא בתשלומי הפיגורים הנזכרים ב – 12 תשלומים חודשיים שווים היינו בשיעור של 100 ₪ לחודש אשר התווספו לתשלום השוטף .

הכנ"ר יבהיר האם הוא מבקש למנות מנהל המיוחד בתיק תוך 7 ימים.

ניתן בסמכותי כרשם

ניתנה היום,
י"א אדר ב תשע"ד, 13 מרץ 2014, בהעדר הצדדים.














פשר בית משפט מחוזי 35964-01/14 זקלין פשרל נ' כונס נכסים רשמי תל אביב (פורסם ב-ֽ 13/03/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים