Google

שלמה כראדי, יפה כראדי, מיכאל אלון ואח' - ח.ש. מעליות שלום בע"מ

פסקי דין על שלמה כראדי | פסקי דין על יפה כראדי | פסקי דין על מיכאל אלון ואח' | פסקי דין על ח.ש. מעליות שלום בע"מ

1241-10/13 תק     02/02/2014




תק 1241-10/13 שלמה כראדי, יפה כראדי, מיכאל אלון ואח' נ' ח.ש. מעליות שלום בע"מ








בית משפט לתביעות קטנות בחיפה



ת"ק 1241-10-13 כראדי ואח'
נ' ח.ש. מעליות שלום בע"מ




בפני
כב' השופטת רחל חוזה
, סגנית נשיא (בדימ')

התובעים
1. שלמה כראדי
2. יפה כראדי
3. מיכאל אלון
4. ענת אלון


נגד

הנתבעת
ח.ש. מעליות שלום בע"מ




פסק דין



אין חולק כי בתאריך 15.1.13 חתמו התובעים על חוזה עם הנתבעת, על פיו תבנה הנתבעת עבורם מעלית בבית המשותף בו הינם מתגוררים ביוקנעם, במחיר של 250,000 ₪.

התובעים שילמו לנתבעת דמי קדימה בסך של 12,500 ₪.

לטענת התובעים, לאחר חתימת ההסכם ובמשך תקופה ארוכה של כ-6 חודשים, לא הצליחה הנתבעת להכין תוכניות מתאימות לקבל היתר הבניה הנדרש לצורך הקמת המעלית ובכל פעם נדחו תוכניותיה על ידי הוועדה לתכנון ולבניה שביוקנעם, כבלתי מתאימות.

התובעת 2, שעובדת בעירית יוקנעם, תיארה בעדותה בביהמ"ש כיצד זה הגישה לוועדה, ב-3 פעמים נפרדות, את התוכניות שנמסרו לה על ידי עובד הנתבעת ובכל פעם הוחזרו התוכניות כדי שיתוקנו על ידי מהנדס הנתבעת, שלא טרח אף לא פעם אחת להגיע לוועדה ולהגיש לה את התוכניות, כשהינן עשויות כהלכה.

בנסיבות אלה, משנוכחו התובעים לדעת כי הנתבעת פועלת בחוסר מקצועיות וברשלנות, תוך עיכובים ותוך דרישה שלה לתשלומים נוספים של התובעים, שכלל לא טענו את המוסכם בחוזה – הודיעו התובעים לנתבעת במכתבם מיום 14.7.13, כי איבדו את אמונם בנתבעת וכי הינם מבטלים את ההסכם עמה ומבקשים לקבל את כספם בחזרה.
משלא נענו – הוגשה התובענה לביהמ"ש ובה עותרים התובעים לחייב את הנתבעת להחזיר להם את הסכום ששילמו לה וכן לחייבה לפצותם בפיצוי המוסכם בסך של 5,000$, כפי שנקבע בהסכם שנחתם בין הצדדים ביום 15.1.13.



בכתב הגנתה, הכחישה הנתבעת את טענות התובעים.
לטעמה, מיד לאחר חתימת ההסכם, פנתה למשרד אדריכלים כדי להכין את התוכניות למתן היתר הבניה.

אכן, הוועדה לתכנון ולבניה "מורדות הכרמל", ביקשה כי ייערכו בתוכנית שהוגשה לה שינויים והתאמות, אולם התובעים החליטו להימנע מלשתף פעולה עם הנתבעת ובכך הביאו לסיכול החוזה (סע' 17 לכתב ההגנה).

יש לציין בהקשר זה כי מי שהיתה אמורה ליתן את ההיתר לבניית המעלית לא היתה כלל וועדת בניין ערים "מורדות הכרמל", כפי שנטען בכתב ההגנה, ברם אין לכך משמעות של ממש, כאשר התובעת 2 העידה כי הגישה את התוכניות לוועדת בניין ערים ביוקנעם, וזאת במשך 3 פעמים, כפי שפירטה בעדותה.

בעליה של הנתבעת, מר חמו, אישר בעדותו בביהמ"ש כי האמור בסע' 17 לכתב הגנתו, לעניין הכשלת התובעים את אפשרות קבלת ההיתר – אינו נכון, הואיל והתובעים לא נדרשו לעשות דבר כדי לקבל את ההיתר.

הנתבעת לא הציגה מטעמה כל ראיה שיהא בה כדי לסתור את טענות התובעים כנגדה ואף לא ביקשה להעיד מטעמה את האדריכל שהכין עבורה את התוכניות.

על בסיס כל האמור לעיל, הנני קובעת כי הוכח שהנתבעת התרשלה בביצוע חיוביה עפ"י ההסכם ופעלה בחוסר מומחיות ובחוסר מקצועיות, לא כפי שמצופה מחברה הנוטלת על עצמה את החובה לפעול להשגת היתר בניה.

הנני קובעת כי התובעים היו זכאים לביטול ההסכם עם הנתבעת ולכך כי כספם, בסך של 12,500 ₪, יוחזר להם.

לעניין הפיצוי הכספי המוסכם, בסך של 5,000$, שנקבע בחוזה כי ישולם על ידי הצד המפר לצד המקיים וכאשר לא נקבע בהסכם פרק זמן מסויים שבו מתחייבת הנתבעת לקבל את היתר הבניה – הנני קובעת את הפיצוי הראוי בסך של 5,250 ₪ (שווה ערך ל-1,500$).
בסה"כ 17,750 ₪.




אשר על כן, הנני מחייבת את הנתבעת, לשלם לתובעים, במאוחד ובמיוחד, את הסך של 17,750 ₪, בצירוף הפרשי הצמדה וריבית כחוק מיום הגשת התביעה ועד התשלום המלא בפועל.

כן הנני מחייבת את הנתבעת, לשלם לתובעים, במאוחד ובמיוחד, את הסך של 1,500 ₪ בגין הוצאות המשפט, לרבות אגרת הגשת התביעה.
אף סכום זה יישא הפרשי הצמדה וריבית כחוק מיום מתן פסק הדין ועד התשלום המלא בפועל.

יש זכות להגיש בקשת רשות ערעור לביהמ"ש המחוזי בחיפה וזאת תוך 15 יום ממועד המצאת

פסק דין
זה.

מזכירות ביהמ"ש תמציא עותק פסק הדין לצדדים.

ניתן היום,
ב' אדר תשע"ד, 02 פברואר 2014, בהעדר הצדדים.









תק בית משפט לתביעות קטנות 1241-10/13 שלמה כראדי, יפה כראדי, מיכאל אלון ואח' נ' ח.ש. מעליות שלום בע"מ (פורסם ב-ֽ 02/02/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים