Google

אורטל תפייארו - עודד שדה, הראל חברה לביטוח בע"מ

פסקי דין על אורטל תפייארו | פסקי דין על עודד שדה | פסקי דין על הראל חברה לביטוח |

28097-09/13 תק     12/02/2014




תק 28097-09/13 אורטל תפייארו נ' עודד שדה, הראל חברה לביטוח בע"מ








בית משפט לתביעות קטנות בבאר שבע



ת"ק 28097-09-13 תפייארו נ' שדה ואח'


תיק חיצוני:


בפני

כב' השופט
ישעיהו טישלר


תובעת

אורטל תפייארו


נגד


נתבעים

1.עודד שדה
2.הראל חברה לביטוח בע"מ




פסק דין


1.
תאונה שבה נגרם לרכבה של התובעת נזק פח קל. על פי דו"ח שמאי שצורף לתביעה, עלות התיקון הוערכה בכ- 3,600 ₪ לא כולל מע"מ. התובעת לא תיקנה את מכוניתה.

2.
הצדדים חלוקים לגבי האחריות לגרימת התאונה. התובעת טענה ש"תקשרה" עם הנתבע ובקשה ממנו להשתלב בתנועה. על פי גרסתה, היא הבינה שהנתבע מאפשר לה להשתלב בתנועה, והיא גם הודתה לו על כך ולכן הופתעה, כאשר הנתבע פגע במכוניתה מאחור.

גרסת הנתבע היתה, שמכוניתו היתה הראשונה בטור המכוניות ועת שמבטו היה מופנה שמאלה לכיוון התנועה, הוא הופתע לגלות שהנתבעת נדחקה לפני מכוניתו וכתוצאה מכך, נגרמה התאונה. לטענת הנתבע, התובעת נדחקה לראש הטור לאחר שעקפה שיירה של כלי רכב מצד שמאל, וכדי להצליח בתמרון זה, היא אף עלתה על אי תנועה.

3.
מוזר בעיני, שהנתבע מתאר כיצד הנתבעת נדחקה
- בניגוד לכללי התעבורה – והגיעה לראש הטור, אבל באותה נשימה, הנתבע גרס שהופתע לגלות את מכוניתה של הנתבעת ניצבת לפני מכוניתו, שהרי קודם לכן לא היתה שום מכונית לפניו.


4.
יהיו הדברים אשר יהיו, מתוך דברי הנתבע עצמו, ברור למדי, שהתאונה ארעה כתוצאה מכך, שמבטו של הנתבע הופנה לצד שמאל ובאותן חלקי שניות, מכוניתו התקדמה, אמנם במהירות מאוד איטית, וכתוצאה מכך, נגרמה התאונה. הציפיה מנהג זהיר היא, שראייתו תהא מרחבית במובן זה, שהוא יקלוט לא רק את מה שנעשה בכביש בצד אחד, אלא גם ובעיקר, את מה שמצוי ממש לפניו.
למען הסר ספק, הנתבע לא טען, שהתובעת נדחקה לפניו, חסמה את נתיב נסיעתו והוא לא הספיק לבלום וכתוצאה מכך נגרמה התאונה. גרסתו, כאמור, היתה, שהתובעת נדחקה לפניו ובשל הסטת מבטו, הוא לא היה מודע לכך.

5.
בנסיבות אלה, אני מקבל את התביעה וקובע, כי הנתבע ישלם לתובעת את הנזק כפי שהוערך על ידי השמאי – 3,598 ₪ ועוד 600 ₪ שכ"ט של השמאי. כמו כן, אני מחייב את הנתבע לשלם לתובעת הוצאות משפט בסך 200 ₪.


ניתן היום,
י"ב אדר תשע"ד, 12 פברואר 2014, בהעדר הצדדים.














תק בית משפט לתביעות קטנות 28097-09/13 אורטל תפייארו נ' עודד שדה, הראל חברה לביטוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 12/02/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים