Google

עזרה ובצרון חברה לשכון בע"מ - אילן פנחס קירשנבאום

פסקי דין על עזרה ובצרון חברה לשכון בע"מ | פסקי דין על אילן פנחס קירשנבאום

21421-11/12 תאמ     25/02/2014




תאמ 21421-11/12 עזרה ובצרון חברה לשכון בע"מ נ' אילן פנחס קירשנבאום








בית משפט השלום בתל אביב - יפו



תא"מ 21421-11-12 עזרה ובצרון חברה לשכון בע"מ
נ' קירשנבאום









בפני

כב' השופט
יאיר דלוגין


תובע
ת

עזרה ובצרון חברה לשכון בע"מ


ע"י עו"ד רועי נימצוביץ

נגד


נתבע

אילן פנחס קירשנבאום



החלטה

בהמשך לדיון האחרון, שבו קבעתי, בין היתר, כי תינתן החלטתי בבקשות התלויות ועומדות, עיינתי בתיק ובהשתלשלות העניינים שבו מפתיחתו ועד היום. כידוע, תיק זה נדון תחילה בפני
כב' השופט ירון גת ולאחר מכן הועבר לכב' השופט עמית יריב, שפסל עצמו מלדון בתיק עקב ייצוגו את התובעת מלפני מינויו. בעקבות כך ולאחרונה, עבר התיק לדיון בפני
י.

עיון בתיק מגלה כי ההתנהלות הדיונית שבו, בעיקר מצד הנתבע, הנה חריגה ביותר, ביחס לתיקים מסוג זה, תביעות בסדר דין מהיר (התיק החל כבקשה לביצוע שטר חוב על סך של כ-3,500 ש"ח), אשר עניינם מחלוקת כספית על סכום של כה נמוך.

התיק נפתח לפני קצת יותר משנה והוא כבר כולל כ-40 בקשות, שחלק ניכר מהן הוגשו על ידי הנתבע. תיק הנייר כולל מעל מאה בקשות, תגובות, תשובות והודעות שחלק ניכר מהן הוגשו על ידי הנתבע. כתבי בי הדין של הנתבע מוגשים באריכות יתר ובאופן חריג ביותר ביחס להיקף הכספי של התיק.

בשלב זה, אני מוכן להניח כי ההתנהלות האמורה של הנתבע, שמייצג את עצמו, לא נועדה במכוון לעשות שימוש לרעה בהליכי משפט או לסרבל את הדיון או לגרום להארכתו שלא לצורך. עם זאת, על הנתבע להפנים, כי גם אם יש לו טענות קשות כנגד התנהלות התובעת, אין הדבר מצדיק הגשת כמות כזו של בקשות ובהיקף טיעונים כפי שהעלה. ככלות הכל, מדובר בכל מקרה בסכסוך כספי ועוד על סכום נמוך.
כאשר נאמר כי לכל בעל דין מגיע "יומו בבית המשפט", לא לכך הייתה הכוונה. ההתנהלות של הנתבע אינה עולה בקנה אחד עם כוונת המחוקק ומחוקק המשנה ביחס ליומו של בעל דין בבית המשפט בתביעה בסדר דין מהיר בהיקף של 3,500 ₪.

לפיכך, החלטתי כי במקום לתת החלטות בבקשות התלויות ועומדות שהוגשו כאמור באריכות יתר, יינתנו
על ידי ההוראות הבאות, אשר מטרתן לייעל את הדיון ולהחזיר את התיק לפרופורציה:

כל צד יגיש עד יום 17.3.14, הודעה שבה יפרט: מי המצהירים שלו בתיק אשר הוגשו תצהירי עדות מטעמם, האם מבוקש לזמן עד אשר נעשתה פניה אליו לקבל תצהיר ואשר סירב לתת תצהיר, תוך ציון שמו של העד, כתובתו, הקשר שלו לתביעה ותמצית העדות המבוקשת ממנו.

בכל הנוגע להסתייגויות הנתבע או התובעת, לדברים שמופיעים בתצהירי העדות, כגון מטעמי הרחבת חזית, עדות מפי השמועה וכו', אין מקום להכרעה מוקדמת בנושאים אלה. הצדדים ייחשבו כמי שמתנגדים לכך ויעלו טענותיהם בעניין זה בסיכומים.

למעשה, די בכל האמור לעיל, כדי לסלול את הדרך לקביעת התיק לשמיעת העדים.

אם הנתבע סבור, בכל זאת, כי מעבר לדברים שקבעתי לעיל, באמתחתו בקשה חשובה ומהותית, שבלעדיה אין הוא יכול לנהל את הגנתו בתיק זה, אני מתיר לו הגשת בקשה כאמור, עד יום 17.3.14. הבקשה לא תעלה על שני עמודים וכך גם כל כתב בי דין אחר (תגובה, תשובה, הודעה וכו') אשר יוגשו על ידי הצדדים בתיק זה מהיום והלאה. לתשומת לב הנתבע, בקשות ביניים, ככלל, נדונות בהתכתבות ואין כל צורך בדיון פרונטלי כדי להכריע בהן. כמו כן, מאחר והנתבע אינו מיוצג על ידי עו"ד, אני מוצא לנכון להסב תשומת ליבו, כי בקשה שנדחית, עלולה לחייב את המגיש שלה בהוצאות לטובת הצד שכנגד.

התיק נקבע לתז"פ ליום 19.3.14 לעיון בהודעות ובבקשות, אם יוגשו ולמתן החלטה לגבי אופן המשך ניהול התיק.
ניתנה היום, כ"ה אדר תשע"ד, 25 פברואר 2014, בלשכתי.








תאמ בית משפט שלום 21421-11/12 עזרה ובצרון חברה לשכון בע"מ נ' אילן פנחס קירשנבאום (פורסם ב-ֽ 25/02/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים