Google

עבד אלחפיז עודה - ועדה מקומית לתכנון ובנייה מזרח השרון קלנסואה

פסקי דין על עבד אלחפיז עודה | פסקי דין על ועדה מקומית לתכנון ובנייה מזרח השרון קלנסואה

1671-03/14 בבנ     04/03/2014




בבנ 1671-03/14 עבד אלחפיז עודה נ' ועדה מקומית לתכנון ובנייה מזרח השרון קלנסואה








בית משפט השלום בכפר סבא



בב"נ 1671-03-14 עודה נ' ועדה מקומית לתכנון ובנייה מזרח השרון קלנסווה

תיק חיצוני
:



בפני

כב' השופט
רונן פלג

המבקש
עבד אלחפיז עודה


נגד

המשיבה
ועדה מקומית לתכנון ובנייה מזרח השרון קלנסואה



החלטה

1.
לפניי בקשה לקבלת צו זמני לעיכוב ביצוע ולביטול צו הריסה מנהלי, המוגשת מכוחו של סעיף 238א(ז)(1) לחוק התכנון והבניה, התשכ"ה - 1965.

2.
המבקש טוען בבקשתו בתמצית כדלקמן:

א.
המבקש הוא בעליו של שטח בישוב קלנסואה (גוש 7861, חלקה 43, מגרש 73) וזאת בהסתמך על

פסק דין
של בית המשפט המחוזי בתל אביב מיום 8/5/2007.

ב.
ביום 23/1/14 ניתנה החלטה על ידי המשיבה כי ייעוד השטח הוא בניני ציבורי (העתק ההחלטה לא צורף לבקשה אף כי נטען שצורף כנספח ב').

ג.
המבקש פנה אל המשיבה באמצעות בא כוחו בניסיון לשנות את ההחלטה, אך היא התעלמה מפניותיו.

ד.
ביום 27/2/14 הודבק צו הריסה מנהלי על דלתו של המבקש, בטענה כי בוצעו חפירה ויציקת יסודות מבטון בתחום שטח ציבורי מוכרז ללא היתר בניה כחוק.

3.
עיון בצו ההריסה המנהלי אשר צורף כנספח ג' לבקשה מעלה כי הוא ניתן ביום 24/2/14 והודבק ביום 27/2/14. הצו קובע כדלקמן:


"ייהרס המבנה המצוי בגוש 7861 חלקה 43 מגרש 73 בתחום שטח ציבורי מוכרז בישוב קלנסואה הכולל: חפירה ויציקת יסודות מבטון בתחום שטח ציבורי מוכרז הכול ללא היתר בניה כחוק".

הוראות התקנות

4.
תקנה 2(א)(1) לתקנות התכנון והבניה (סדרי דין בבקשות לעניין צו הריסה מנהלי), התש"ע - 2010 קובעת כי בקשה לביטול צו הריסה מנהלי או לעיכוב ביצועו יש להגיש לפי הטופס שבתוספת הראשונה לתקנות. סעיף ד' לטופס הנ"ל מחייב את המבקש להביא את נימוקי הבקשה לביטול או לעיכוב ביצוע הצו.

5.
תקנה 2(ב) ותקנה 2(ג) לתקנות קובעות כך:

"(ב) הבקשה תפרט באופן מלא את כל ההליכים המנהליים והמשפטיים, בכל הערכאות, בעניין הבנייה או השימוש שאליהם מתייחס הצו, ויצורפו אליה העתקים של כל הצווים, פסקי הדין וההחלטות הנוגעים לעניין.

(ג) הבקשה תיתמך בתצהיר לאימות העובדות העומדות בבסיסה; בקשה הכוללת טענות עובדתיות, לרבות הטענה כי קיים סיכוי ממשי כי היתר הבנייה יינתן בתוך פרק זמן קצר, תיתמך גם בתצהיר של איש המקצוע המטפל בהליך הרישוי, ויצורפו אליו העתקים של כל המסמכים הנוגעים לעניין".

6.
תקנה 6 לתקנות קובעת כי בית המשפט לא ידון בבקשה שלא מתקיימים בה כל התנאים הקבועים בתקנות, אלא מנימוקים מיוחדים שיירשמו.

דיון והכרעה

7.
בקשת המבקש מעלה טענות בדבר זכויותיו הקנייניות בשטח אל מול החלטה נטענת סותרת של המשיבה מיום 23/1/14. טענות אלה אינן בסמכותו של בית משפט זה, אין בהן רלוונטיות לצו ההריסה המנהלי ויש לדון בהן במסגרת הליך אזרחי.

8.
ביחס לבקשה לביטול או לעיכוב ביצועו של צו ההריסה המנהלי, לא מעלה המבקש שום טענה. המבקש אינו טוען דבר לעניין העבודות שאליהן מתייחס הצו - הוא אינו גורס כי בידו היתר בניה לאותן עבודות ואף אינו טוען, בעצמו או באמצעות איש מקצוע, כי קיים סיכוי ממשי לקבלת היתר בניה. בנוסף, אין בבקשה פרוט כלשהוא ביחס להליכים מנהליים או משפטיים בעניין הבניה נשוא הצו (בניגוד להוראות תקנה 2(ב)).

9.
סעיף ד' לטופס הערוך לפי התוספת הראשונה לתקנות, מחייב את המבקש לנמק את בקשתו לביטול או לעיכוב ביצוע הצו ואולם כאמור אין בבקשה ובתצהירו של המבקש הנמקה כלשהיא, למעט טענות קנייניות אשר אין בהן רלוונטיות לצו ההריסה ולבקשה.

10.
תקנה 6 קובעת כי אין לדון בבקשה שלא מתקיימים בה כל תנאי התקנות. בקשת המבקש אינה עונה על תנאי התקנות 2(א), 2(ב) ו- 2(ג) ודי בכך בכדי לדחותה.

11.
למעלה מן הנדרש, סעיף 238א(ח) לחוק התכנון והבניה התשכ"ה - 1965 קובע במפורש כי בית המשפט לא יבטל צו הריסה מנהלי, אלא אם הוכח לו שהבניה שבגללה ניתן הצו בוצעה כדין או שביצוע הצו אינו דרוש לשם מניעת עובדה מוגמרת.


בענייננו, הבקשה כלל אינה מעלה טענות לכך שהבניה בוצעה כדין או לכך שביצוע הצו אינו דרוש לשם מניעת עובדה מוגמרת.

12.
אשר על כן אני מורה על דחיית הבקשה.

המזכירות תמציא העתק ההחלטה לצדדים.

ניתנה היום, ב' אדר ב תשע"ד, 04 מרץ 2014, בהעדר הצדדים.








בבנ בית משפט שלום 1671-03/14 עבד אלחפיז עודה נ' ועדה מקומית לתכנון ובנייה מזרח השרון קלנסואה (פורסם ב-ֽ 04/03/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים