Google

אסנת סבן - יצחק חיים איבגי

פסקי דין על אסנת סבן | פסקי דין על יצחק חיים איבגי

17980-03/13 תט     05/03/2014




תט 17980-03/13 אסנת סבן נ' יצחק חיים איבגי








בית משפט השלום בצפת



ת"ט 17980-03-13 סבן נ' איבגי




תיק חיצוני: 0612826128





מספר בקשה:
11

בפני

כב' הרשמת
ברכה לכמן


מבקשת

אסנת סבן


נגד


משיב

יצחק חיים איבגי



החלטה


המבקשת מבקשת שאפסול את עצמי מלדון בתיק, בטענה של משוא פנים.

בפתח הדברים יש להבהיר מהם ההליכים שהתקיימו בתיק זה.

עניינה של התביעה, בבקשה לביצוע 3 שיקים בסכום כולל של 6,100 ₪ ובהתנגדות לביצוע שטר שהגיש המשיב, המסתמכת, בין השאר, על פסק בוררות שניתן בעניינם של הצדדים לפיו נקבע שעל המשיב לשלם למבקשת סכומים כספיים כמפורט בפסק הבוררות ועל המבקשת להחזיר למשיב את השיקים שבידיה וכן על החלטה החתומה על ידי הצדדים, לפיה לאחר שישלם המשיב תשלום של 6,670 ₪ אין לצדדים תביעות אחד כלפי השני. בדיון שהתקיים במעמד הצדדים ביום 19/5/14 הסמיכו הצדדים את בית המשפט לפסוק בתביעה על דרך הפשרה ובהתאם ניתן

פסק דין
.

פסק הדין חייב את המשיב לשלם למבקשת סכום כספי בסך של 500 ₪ בתוך 30 ימים וחייב את המבקשת להשיב לידי המשיב את כל השיקים המשוכים על ידו והמצויים בידי המבקשת בתוך 14 ימים מיום פסק הדין. עוד נקבע בפסק הדין שהוא מסיים את כל המחלוקות בין הצדדים נשוא הסכם השכירות והסכם הבוררות שנערכו בין הצדדים.

חודשיים לאחר מתן פסק הדין, הגישה המבקשת בקשה לעיון ודיון נוסף, בטענה שבהחלטת הבורר הרב רפאל כהן חתם לבדו על ההחלטה בעוד היא מחייבת שתי חתימות רבנים! ושהרב רפאל כהן הוא מעסיקו של המשיב והיה עליו לפסול את עצמו!. הבקשה נדחתה על הסף בהסתמך על העובדה שההליכים בתיק הסתיימו ב

פסק דין
, ללא חיוב המבקשת בהוצאות.

ביום 13/9/13 הגיש המשיב בקשה שמהותה, בקשה לפי פקודת ביזיון בית משפט, לפיה הוא שילם את החיוב הכספי מכוח פסק הדין לתיק ההוצאה לפועל, אך המבקשת מסרבת להשיב לידיו את השיקים שהיא מחזיקה בידה. הבקשה הצריכה תגובת המבקשת, שמסרה בתגובתה, שהנושא הועבר לייעוץ עו"ד ו/או מול אנשים מתאימים. משכך, נקבעה הבקשה לדיון.

לצד התגובה, הגישה המבקשת בקשה נוספת ביום 10/10/13, בקשה הנושאת את הכותרת "ביטול פסק פשרה שניתן ב- 19/5/13 מהעדר סמכות עניינית". בעניינה של בקשה זו ניתנה ההחלטה הבאה: "בהעדר כל בסיס משפטי לבקשה ובשים לב כי ההליכים בתיק הסתיימו ב

פסק דין
, נדחית הבקשה. לפנים משורת הדין, אין צו להוצאות".

בדיון שהתקיים ביום
23/2/14, עם תחילת הדיון, ביקשה המבקשת שאפסול את עצמי מלשבת בדין בטענה כי בית המשפט גורם לה עוול, המשיב גזל ממנה כסף, צער ועוגמת נפש. על אתר ניתנה החלטה כלהלן: "לא מצאתי כי יש מקום לפסול את עצמי בדיון בבקשה לביזיון בית משפט. בתיק זה ניתן

פסק דין
על דרך הפשרה ועל הצדדים היה לפעול בהתאם להוראות פסק הדין".

לאחר שבית המשפט הסביר למבקשת כי עליה להחזיר את השיקים לידי המשיב אחרת תואשם בביזיון בית המשפט, טענה המבקשת את הדברים הבאים ולאחריהם יצאה מן האולם:

"שלחתי מכתבים והוא גרם לי עוול. אני מסבירה כמה נזק ועוול הוא גרם לי. אני אגיש תביעה חדשה נגד המבקש. אני לא רוצה שבית המשפט ימשיך לדון בתיק זה. לא יכול להיות שבן אדם השאיר לי בית על הפנים. עבדתי על הבית הזנ כמה חודשים טובים והוא ניצל את המצוקה שבעלי היה חולה ואת הקושי שעברתי בכל החיים האלה ובית המשפט משחרר אותו בלי כלום. הוא לא שילם את מה שמגיע לי. בית המשפט לא פסק כמו שצריך ואני לא מוכנה לשמוע את בית המשפט בכלל. זה עוול לאור יום. אני יוצאת מהאולם.


בהחלטה מיום 23/2/14, אשר ניתנה בנוכחות המשיב בלבד, וחרף התנהלותה הלא ראויה של המבקשת באולם בית המשפט, ניתנה למבקשת אורכה של 30 ימים להחזיר לידי המשיב את השיקים, אחרת יהא המשיב רשאי להגיש בקשה חוזרת לפי פקודת ביזיון בית המשפט, בנוסף חייב בית המשפט את המבקשת לשלם למשיב את הוצאות ההליך בסך של 300 ₪.

לאחר שפרסתי את היריעה בדבר ההליכים שהתנהלו בתיק עד עתה, אני קובעת שאין כל עילה לבקשה לפסלות, בית המשפט הפגין אורך רוח וסבלנות כלפי המבקשת ואין באי שביעות רצון של המבקשת מפסק הדין שניתן בעניינה, כפי שהדברים עולים מהבקשות החוזרות והנשנות של המבקשת, כדי להקים עילת פסלות.

אני קובעת כי הבקשה לפסלות נעדרת כל בסיס בדין ואין כל חשש למשוא פנים כלפי המבקשת, בית המשפט הכריע ויכריע במחלוקת בין הצדדים באופן אובייקטיבי וללא משוא פנים.

סופו של דבר, הבקשה נדחית.

מאחר והבקשה לא הצריכה תגובה אין צו להוצאות לטובת המשיב.

לפנים משורת הדין איני מחייבת את המבקשת בהוצאות לטובת אוצר קופת המדינה.

בשולי ההחלטה, אני חוזרת ומתרה במבקשת שעליה לקיים את הוראות פסק הדין, אחרת יופעלו כנגדה הליכי ביזיון בית משפט.

המזכירות תשלח ההחלטה לצדדים.


ניתנה היום, ג' אדר ב תשע"ד, 05 מרץ 2014, בהעדר הצדדים.








תט בית משפט שלום 17980-03/13 אסנת סבן נ' יצחק חיים איבגי (פורסם ב-ֽ 05/03/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים