Google

עופר גרפי - א.רום א. פרויקטים הנדסה ובניה בע"מ

פסקי דין על עופר גרפי | פסקי דין על א.רום א. פרויקטים הנדסה ובניה בע"מ

47133-11/13 תק     09/03/2014




תק 47133-11/13 עופר גרפי נ' א.רום א. פרויקטים הנדסה ובניה בע"מ








בית משפט לתביעות קטנות בעכו


09 מרץ 2014
ת"ק 47133-11-13 גרפי נ' א.רום א. פרויקטים הנדסה ובניה בע"מ




בפני

כב' השופט משה אלטר
, סגן נשיא (בדימוס)


תובע

עופר גרפי


נגד


נתבעת

א.רום א. פרויקטים הנדסה ובניה בע"מ




פסק דין


1.
התובע מנהל עסק בשם "ע.גרפי, עפר ופיתוח", העוסק בביצוע עבודות עפר ופיתוח.

בתאריך 30/12/10 הזמינה הנתבעת מהתובע ביצוע עבודות של פיזור מצעים בשטח של כ – 40 מ"ר, יציקת משטח בטון בעובי של
10 ס"מ על המצעים וריצוף המשטח באבנים משתלבות. בנוסף הזמינה הנתבעת מהתובע לבצע ציפוי גרנוליט בשתי מדרגות, בשטח של כ – 4 מ"ר. בתמורה לביצוע העבודות הנ"ל התחייבה הנתבעת לשלם לתובע סך של 14,000 ₪ + מע"מ.

בהגיע התובע עם צוות עובדיו לאתר בו היה צריך לבצע את העבודות הנ"ל (משרדי חברת החשמל בנהריה), נאמר לו ע"י נציג הנתבעת שהיה במקום, כי חב' החשמל אינה רוצה לרצף את המשטח באבנים משתלבות אלא מבקשת כי כל המשטח יהיה עשוי מיציקת בטון בעובי של 40 ס"מ (במקום 10 ס"מ בהזמנה המקורית).


2.
לטענת התובע, בטרם ביצוע העבודות באתר הוסכם בינו לבין הנתבעת כי השינוי שהתבקש בעבודות לא יביא לשינוי בתמורה המוסכמת, וכי ישולם לו הסכום עליו הוסכם בהזמנה המקורית. בפועל שילמה לו הנתבעת, לאחר שהשלים את ביצוע העבודות, רק 8,000 ₪ + מע"מ והתחייבה לשלם את היתרה (6,000 ₪ + מע"מ) במועד מאוחר יותר. הנתבעת לא עמדה בהתחייבותה הנ"ל ולכן הגיש התובע את תביעתו שבפני
י, בה הוא עותר לחייב את הנתבעת לשלם לו את היתרה, בצירוף הפרשי הצמדה וריבית וכן פיצוי בסך 5,000 ₪ בגין עוגמת נפש.

3.
לטענת הנתבעת, כעולה מכתב ההגנה, לאחר שחב' החשמל ביקשה כי המשטח יהיה עשוי מיציקת ביטון בעובי של 40 ס"מ, ללא ריצוף של אבנים משתלבות, הוסכם בין התובע לנתבעת כי לאור שינוי מהות העבודה והפחתת כמות העבודה, גם התמורה עבור ביצוע העבודה ישתנה ויהיה רק 8,000 ₪ + מע"מ. היא שילמה סכום זה לתובע, בהתאם למוסכם ולא נותרה חייבת לו סכום כל שהוא. לכן היא מבקשת לדחות את התביעה ולחייב את התובע בהוצאות משפט.

4.
לאחר ששמעתי את עדויותיהם של התובע ושל מר אבי קונסטנטין, עובד הנתבעת מולו התנהל התובע ועמו סוכמו הדברים ועיינתי בכתבי הטענות ובתמלילי השיחות שקיים התובע עם מר קונסטנטין ועם מר אליעזר כפרי, מנהל הפרויקט, אני מקבל את גרסת התובע וקובע כי אכן סוכם בין הצדדים כי למרות השינוי בעבודות שהוזמנו תשלם הנתבעת לתובע את אותה תמורה, היינו 14,000 ₪ + מע"מ. בהקשר זה ראוי לציין כי מר קונסטנטין הודה בחקירתו הנגדית (עמ' 3 לפרוטוקול, שורות 11 ו – 12) כי אמר לתובע "....שאני לא מוריד לך כלום ממה שקבענו".


לא נעלמה ממני טענת הנתבעת כי העבודה שביצע התובע, בסופו של דבר, "פחותה" מהעבודה שהוזמנה וכי לכן יש גם להפחית את המחיר בהתאם, אולם אין בכך כדי לשנות לענייננו שכן, כפי שקבעתי לעיל, הוסכם בין הצדדים שלא יחול שינוי במחיר שעל הנתבעת לשלם, למרות השינוי במהות העבודה ובהיקפה.

5.
סיכומו של דבר, אני מחייב את הנתבעת לשלם לתובע את הסך של 6,000 ₪ + מע"מ כחוק, בצירוף הפרשי הצמדה וריבית כחוק מיום 3/3/11 (60 יום מסיום העבודה) ועד התשלום המלא בפועל.


בנסיבות המקרה אין מקום לפסוק פיצוי בגין עגמת נפש.


בנוסף, אני מחייב את הנתבעת לשלם לתובע הוצאות משפט בסך 1,000 ₪. סכום זה יישא הפרשי הצמדה וריבית כחוק מהיום ועד התשלום המלא בפועל.


ניתן היום,
ז' אדר ב תשע"ד, 09 מרץ 2014, בהעדר הצדדים.





למזכירות
: נא לשלוח את העתק פסק הדין לצדדים.









תק בית משפט לתביעות קטנות 47133-11/13 עופר גרפי נ' א.רום א. פרויקטים הנדסה ובניה בע"מ (פורסם ב-ֽ 09/03/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים