Google

טמיר שביט - ציון קצב, גד שביט, אורי שדה

פסקי דין על טמיר שביט | פסקי דין על ציון קצב | פסקי דין על גד שביט | פסקי דין על אורי שדה |

15527-01/13 א     17/03/2014




א 15527-01/13 טמיר שביט נ' ציון קצב, גד שביט, אורי שדה








בית משפט השלום בחיפה



ת"א 15527-01-13 קצב נ' שביט ואח'












מספר בקשה:
16

בפני

כב' השופט
אייל
דורון


המבקש (הנתבע 3)

טמיר שביט


נגד


המשיב
(התובע)

משיבים פורמליים (נתבעים 1-2)

1. ציון קצב
2. גד שביט
3. אורי שדה



החלטה

בעניין:
"בקשה לדחיית התביעה על הסף כנגד נתבע 3".
"בקשה למתן החלטה בבקשה לדחיית התובענה על הסף".

על אף המועד הקבוע להגשת תצהירים מטעם הנתבע 3, דומני כי לא היה צורך בהגשת בקשה למתן החלטה בעיתוי הנוכחי (לכל היותר ניתן היה לבקש הארכת מועד להגשת התצהירים). זאת, מהטעם שתגובת התובע לבקשה לסילוק על הסף הוגשה רק ביום 9.3.14, ומשכך טרם חלף המועד להגשת תשובה לתגובה ע"י הנתבע 3 עצמו. עם זאת, משהוגשה בקשתו עתה, גילה דעתו כי אינו מעוניין בהגשת תשובה לתגובה וניתן אפוא להידרש לבקשתו.

לאחר התלבטות, הגעתי למסקנה כי בשלב זה מן הראוי להותיר את בקשתו של הנתבע 3 תלויה ועומדת. אבהיר כי אין ממש לטעמי בטענת התובע בתגובתו, המתמקדת למעשה אך ורק בכך שבקשה לסילוק על הסף שהגישו הנתבעים 2-3 נדחתה על ידי בעבר. פרט לכך לא ראה לנכון התובע להתייחס באופן כלשהו לטענותיו של הנתבע 3 בבקשתו. וטענותיו הן כבדות משקל (מעבר לכך שגם לאי-מתן מענה לטענותיו, כשלעצמו, יש ליתן משקל מסויים לטובת נתבע 3). יצויין כי מצב הדברים כיום אינו דומה למצב הדברים עת נדחתה הבקשה לסילוק על הסף כנגד נתבעים 2-3. ראשית, הבקשה הנוכחית מפורטת ומנומקת כדבעי. שנית, הבקשה הנוכחית מתמקדת בנתבע 3 בלבד, שהריחוק בינו ובין התובע עולה באופן ניכר על מידת הריחוק של נתבע 2 החתום לכאורה על חלק מהמסמכים. שלישית, בעת שנדחתה הבקשה הקודמת טרם הונחה גרסה עובדתית מלאה מצד התובע ולא ברור אלו טענות עובדתיות, אם בכלל, מצויות באמתחתו ביחס לנתבעים 2-3, ולעומת זאת בשלב הנוכחי כבר מיצה התובע את זכותו להגשת תצהירי עדות ראשית בתביעה העיקרית וניתן לבחון ביתר וודאות ובהירות מהן הטענות המועלות על ידו ובהנחה שתוכחנה האם אמנם יקימו לו עילת תביעה, יגברו על טענות כמו העדר יריבות והתיישנות, וכיו"ב.

למרות זאת, מאחר וייתכן כי מדובר בפרשה אחת כוללת, אשר לא מן הנמנע כי חלקיה השונים שלובים זה בזה, ובשים לב בין השאר לקירבה המשפחתית ולייצוג המשותף בתחילת הדרך, ולאור ההלכה המצמצמת בכל הנוגע לסילוק על הסף, איני רואה לנכון לקבל את הבקשה בשלב הנוכחי וטרם שבחנתי את גרסתם העובדתית המפורטת של נתבעים 1-2.

הנתבע 3 יהא רשאי לשוב ולהעלות בקשה זו בדיון הקרוב או לאחריו.

ניתנות בזה הנחיות אופרטיביות כלהלן:

א.
המועד להגשת תצהירי עדות ראשית מטעם נתבע 3 מוארך, בשלב זה, עד 30 יום לאחר הדיון הקבוע ליום 27.4.14.
ב.
אני מורה לכל בעלי הדין להתייצב בעצמם לדיון הקבוע ליום 27.4.14.

ניתנה היום, ט"ו אדר ב תשע"ד, 17 מרץ 2014, בהעדר הצדדים.








א בית משפט שלום 15527-01/13 טמיר שביט נ' ציון קצב, גד שביט, אורי שדה (פורסם ב-ֽ 17/03/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים