Google

מאגד תאופיק כעביה, סלח חוסיין כעביה, מוחמד חוסיין עלי אבו עיד ואח' - קרן קיימת לישראל

פסקי דין על מאגד תאופיק כעביה | פסקי דין על סלח חוסיין כעביה | פסקי דין על מוחמד חוסיין עלי אבו עיד ואח' | פסקי דין על קרן קיימת לישראל

17575-12/13 א     23/03/2014




א 17575-12/13 מאגד תאופיק כעביה, סלח חוסיין כעביה, מוחמד חוסיין עלי אבו עיד ואח' נ' קרן קיימת לישראל








בית משפט השלום בעפולה



ת"א 17575-12-13 קרן קיימת לישראל
נ' כעביה ואח'




תיק חיצוני:






מספר בקשה:
3

בפני

כב' השופטת
שאדן נאשף-אבו אחמד



מבקשים

1
.
מאגד תאופיק כעביה

2
.
סלח חוסיין כעביה

3. מוחמד חוסיין עלי אבו עיד
4. נעים עזבי כעביה


נגד

משיבה
קרן קיימת לישראל



החלטה

לפניי בקשת הנתבעים (להלן: "המבקשים") לביטול

פסק דין
שניתן נגדם בהעדר הגנה ביום 26.01.14.

ב"כ המבקשים טוען בבקשה, כי אף שהושגה הסכמת ב"כ התובעת (להלן: "המשיבה") להארכת המועד להגשת כתב ההגנה מטעם המבקשים, בפועל עתרה המשיבה למתן פס"ד בהעדר הגנה בטרם חלפה הארכה שניתנה.

מנגד טוען ב"כ המשיבה, כי אין בנמצא בתיק המשרד של בא-כוחה תרשומת אודות הסכמה למתן ארכה להגשת כתב הגנה.

אחר שקילה בטענות הצדדים, אני מחליטה לקבל את הבקשה, כפי שיפורט להלן:

ביטול החלטה שניתנה במעמד צד אחד יכול להיעשות מכוח שתי עילות: האחת - ביטול מתוך חובת הצדק, העוסק בהחלטה אשר נפל פגם בנתינתה ; והשנייה - ביטול על פי שיקול דעת.

בענייננו, אין חולק כי המצאת כתב התביעה למבקשים בוצעה כדין, ופסק הדין שניתן בשל אי הגשת כתב הגנה מטעמה, בדין ניתן. לפיכך, אין מדובר בעילת ביטול מן הצדק ויש לבחון ביטול פסק הדין לפי שיקול דעת.
המסגרת הנורמטיבית המסדירה את השיקולים לביטול

פסק דין
שניתן עפ"י צד אחד בנויה על שני אדנים:
האחד - סיבת אי הגשת כתב הגנה במועד ; והשני סיכויי ההצלחה של המבקש אם יבוטל פסק הדין, והאם טענותיו לגופו של עניין יש בהן כדי לשנות את פסה"ד שניתן בהעדר, באם יינתן למבקש יומו בית המשפט. מדובר בשני שיקולים מצטברים, כאשר הפסיקה העניקה לשיקול השני מעמד של בכורה, וככל שסיכויי הנתבע להצליח בהגנתו נראים טובים יותר, יכול ביהמ"ש לנהוג בו ביתר סלחנות בעניין הסיבה למחדלו שגרם לפסק הדין.

בענייננו, נראה כי סיבת אי הגשת כתב הגנה מטעם המבקשים, כפי שהיא מובאת בבקשה, מקורה בטעות בתום לב שניתן לפצות עליה בתשלום עבר אי הנוחות והטרחה המיותרים אשר נגרמו למשיבה בשל העיכוב בבירור התובענה. לא התרשמתי, כי המחדל נבע מזלזול בהליך המשפטי או מהתעלמות מכוונת מקיומו, ולדידי על מחדל זה ניתן לכפר בפסיקת הוצאות.

השאלה השנייה אשר דנה בסיכויי ההגנה היא השאלה העיקרית, ובשלב זה די להצביע על טענות הגנה סבירות. אין הנתבע חייב להראות, כי הגנתו איתנה ובטוחה ודי לו אם יראה כי ההגנה אפשרית. עיון בבקשה לביטול פסק הדין מלמד, כי המבקשים מראים נימוקי הגנה טובים אשר ראויים להישמע והמצדיקים ביטול פסק הדין. טענתם העיקרית של המבקשים, לפיה הם לא פלשו לשטח המשיבה ולא הסיגו את גבולה, היא שאלה שמצריכה בחינה ושמיעת גרסאות עובדתיות וטענות משפטיות של הצדדים, לכשייקבע התיק לשמיעה.

על יסוד האמור, הנני מורה על ביטול פסק הדין שניתן במעמד צד אחד.

המבקשים ישלמו למשיבה הוצאות בקשה זו בסך של 4,000 ₪.

המזכירות תמציא העתק ההחלטה לצדדים.

ניתנה היום, כ"א אדר ב תשע"ד, 23 מרץ 2014, בהעדר הצדדים.








א בית משפט שלום 17575-12/13 מאגד תאופיק כעביה, סלח חוסיין כעביה, מוחמד חוסיין עלי אבו עיד ואח' נ' קרן קיימת לישראל (פורסם ב-ֽ 23/03/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים